Логотип видання 'Хрещатик'

images
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама  | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
images
Новини
  images
11 вересня 2002 року, середа  №134 (2145) номер газеты в PDF-формате PDF новини в RSS-форматі RSS   |    |    |    |    |    |    |    
images
полоса
images
images
Культура
images  
images
images
images
21/03/2008      надрукуватипрочитало 22947 человек  

images
Фотофініш Миколу Троха згадали через півроку після смерті
images

У Києві відразу на двох виставкових майданчиках — у салоні інтер'єрів Divas Casa і в галереї "Ірена" — відзначили 47-річчя фотографа Миколи Троха. Щоб сказати про красу, в останній рік життя автору двох виставлених циклів знадобилися вольєри київського зоопарку і обкладинки старих порножурналів.


До 47-го дня народження Микола Трох не дотяг півроку — останній закінчений цикл у серпні 2007-го він зняв на архітектурному пленері в Шаргороді. Збирати в серії розрізнені роботи останніх років, займатися проявкою (до самого кінця Трох віддавав перевагу старим плівковим апаратам над цифровою технікою) і звати гостей на вернісаж випало вже друзям фотографа. Кажуть, сам Микола Трох ідею з двома виставками одночасно обов’язково б оцінив — толк у контрастах, як і належить фотографові, він знав відмінно. Щоправда, контраст не дуже вийшов, але і це Троху напевно припало б до душі. Адже що б не писали після його знаменитої серії “Порнографія плюс” і світських репортажів, сам фотограф точно знав, що знімає все життя лише одну тему — приниження краси і перемогу людини над власним приниженням.


Жарти у дусі Троха починаються в салоні Divas Casa, де серед стильних меблів розвісили тридцять чорно-білих портретів мешканців зоопарку. Зняті для звичайного журнального репортажу тварини не просто красиві — у Троха зовнішність кожної з них майже скульптурна: і фантастичні відблиски на шкірі крокодила, і витонченої  ліпки голова страуса, і могутні форми буйвола або верблюда однаково досконалі. Але чим помітніша краса, тим відчутніше приниження. Потворні старечі лишаї на прекрасному тілі зебри. Болісне постійне підглядання людей за тваринами крізь прути клітки. Огидливе право привласнювати собі чужу красу і свободу.

Зовсім нестерпні, нарешті, убогі дерев’яні вольєри барачного типу, які красень-верблюд на фото вимушений презирливо не помічати.
Схожість між людьми і тваринами у Миколи Троха теж є, але це схожість зовсім не байкового штибу. Про людські вади ведмідь або мавпа на його фотографіях навряд чи зможуть розповісти, зате вони чимало скажуть про абсурд людського життя. Відчувати цей абсурд менш за все здатні дорослі — у тих завжди стурбовані погляди, руки зайняті грошима, морозивом, колясками, бутербродами. А ось дитині, якщо вірити Троху, нічого не варто розділити вселенську тугу в очах тюленя — неусмішливих юних відвідувачів зоопарка його об’єктив на кожному кроці перетворює на таких же самотніх страждальників, як жираф або верблюд.


У галереї “Ірена” виставлений Трох звичніший — центральне місце в цій експозиції посідають кольорові портрети оголених. Схожість із колишніми роботами, утім, оманлива: знімає фотограф не натурниць, а обкладинки порножурналів, ретельно зім’яті, подекуди навіть розірвані. Сюрреалістичні образи, які виходять у Троха, хоч і зберігають контури жіночого тіла, але тепер уже анітрохи не нагадують про ту низовинну сферу, з якої вони прийшли: нагота прикрита складками, як багатою парчею, потворні пози перетворились на фантастичні конури, а самі фотографії стали схожими на живописні колажі. Принцип поєднання деталей теж суто живописний — грає Трох не з тілом, а з чужими знімками, підганяючи фрагменти один до іншого так, як художник вплавляв би один в одного мазки. Краса реабілітована остаточно, тілу повернута загадковість, чужі фотографії, підібрані на сміттєвому звалищі, здобули гідність справжньої картини. Це було останнє, що київський дивак Микола Трох устиг зробити перед відходом,— ніяких важливіших справ, окрім краси, спущеної в сміттєвий бак, за кілька днів до смерті у нього просто не знайшлося.

Євгенія МІРОШИНА спеціально для “Хрещатика”. Фото Павла ПАЩЕНКА
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images
images
21/03/2008 | Комічній афект. Театр Вахтангова задемонстрував Києву свою кризу
images
images
21/03/2008 | Самба імені дружби народів.
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images

images
© газета "Хрещатик", "Хрещатик.Київ"
У разi використання матерiалiв
гіперпосилання на kreschatic.kiev.ua обов'язкове.
Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
| | | | | | | |