11 березня 2009 року, середа  №29 (3475) номер газеты в PDF-формате PDF новини в RSS-форматі RSS  | Facebook   |  Київ | Економіка | Суспільство | Дозвілля | Авто | Здоров'я | Технології | Транспорт
images
images
 Логотип видання 'Хрещатик'
громадський бюджет kyiv smart city
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса

новости RSS  |  все новости
полоса
images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

Державні закупівлі
Бюджет міста Києва на 2019 рік Контактний центр міста Києва - 1551
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    |    |    |    |    
images
полоса
images
images
Культура
images  
images
images
images
11/03/2009      надрукуватипрочитало 11357 человек  

images
Олександр Соловйов: “Нас завалили цілою лавиною заявок”
images

Член експертної комісії премії PinchukArtCentre Олександр Соловйов поділився з "Хрещатиком" підсумками оголошення номінантів на вручення загальнонаціональної нагороди в галузі сучасного мистецтва.


— Як оцінюєте результати оголошення премії PinchukArtCentre? Чи задоволені ви обраною концепцією конкурсу?
— Концепція проста. Правильніше, це навіть не стільки концепція, скільки мета — стимулювати молодий арт-рух, мотивувати його, залишаючись при цьому саме премією. Тобто, ми повинні були відзначити певні досягнення, виділити те, що заслуговує на увагу й оцінку, і визначити, чи має те або інше явище якусь перспективу. Зрозуміло, що важко винайти велосипед, адже аналогічні премії існують на світовій арт-сцені, отже, ми повинні були вибрати свою специфіку. PinchukArtCentre організовує премію саме для молодих і саме для українських художників. Незвичним було й те, що роботи на конкурс ми приймали в електронному вигляді. Хоча така практика в світі теж уже існує. Завдяки цій методиці члени експертної комісії — Пітер Дорошенко, Екхард Шнайдер і я, — мали змогу не просто подивитися якийсь візуальний матеріал, а вникнути в нього, враховуючи всі нюанси контексту.

— Чи багато було цікавих заявок?
— Коли конкурс щойно оголосили, нам ставили запитання, скільки заявок ми очікуємо. Тоді передбачали орієнтовну планку в 300 заявок. Я висловлював побоювання, що це може набути характеру вірусу і наплив заявок може бути дуже великим. Річ у тому, що у молодих українських художників давно не було приводу проявити свою активність. Демократизм і віртуальність аплікаційної форми призвели до того, що нас завалили цілою лавиною запитів на участь. У перші дні після оголошення конкурсу ми рахували заявки: спочатку їх було 100, потім 200, незабаром 300 — цю планку ми дуже швидко подолали, і стало зрозуміло, що остаточна кількість перевищить її значно. Так воно і вийшло. Зрештою було подано понад 1100 заявок. Із них приблизно 50 — колективних. Груп відчутно побільшало — з цікавими назвами і хорошим творчим рівнем. Для мене це стало навіть не відкриттям — одкровенням.

— Розкажіть трохи про учасників: звідки вони, чи багато серед них молодих?
— Географія аплікантів охоплювала, звичайно, центральний регіон,— Київ і околиці,— а також Харків, Львів, Одесу, де є профільна школа і творче середовище; у меншій мірі інші міста. Було представлено всі регіони. Якщо казати про вік, то тут коливання теж великі, але середній вік — 26—27 років. Найцікавішим учасникам — приблизно 30. Якщо говорити про співвідношення видів і жанрів, то нікуди тут не подітися, знову переважав живопис — цариця наших художніх полів. Фотографій, графіки було значно менше і зовсім мало інсталяцій. Були також і відеороботи, але не так багато, як я розраховував.

— Як відбирали учасників? Як відбуватиметься подальша презентація робіт фіналістів?
— Кожен експерт спочатку дивився роботи сам, а потім було спільне обговорення. В результаті ми досягли консенсусу. Суперечок не було. Я з тисячі з гаком заявок вибрав пул із запасом — 35 авторів із обмовками з перспективою дискусії. Вийшло так, що в усіх членів експертної комісії співпало 16 імен. Коли ми проаналізували характер представлених робіт і рівень їхніх авторів, то зрозуміли, що потрібна серйозна робота з підготовки виставки номінантів, а їхній список потрібно розширити з 12 до 20. Тому було ухвалено правильне рішення: перенести виставку фіналістів на осінь. Це вже буде не просто огляд номінантів: їхні роботи покажуть у загальному контексті сучасного українського мистецтва, представленого в колекції PinchukArtCentre. Але тут все одно є своя специфіка, адже це ще й змагання, в якому міжнародне журі обере лауреатів: тих, хто візьме головну премію, дві других, приз глядацьких симпатій. До виставки ми працюватимемо з кожним художником індивідуально, готуватимемо його. Експозицію фіналістів буде розміщено на четвертому поверсі, в кращих залах центру. Крім тих робіт, які ми відібрали для шорт-ліста, номінанти нададуть і нові роботи. Тобто, нинішньої осені в нашому центрі можна буде спостерігати все найсвіжіше і найцікавіше в молодому українському мистецтві.

Аліса ЛОЖКІНА спеціально для "Хрещатика". Фото Максима БЄЛОУСОВА
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images
images
11/03/2009 | Віталій МАЛАХОВ: “Шекспір грав, не міняючи декорацій”. Художній керівник академічного Театру на Подолі переконаний, що економічна криза не стане на заваді справжньому мистецтву
images
images
11/03/2009 | Тваринні пристрасті. З 12 березня на екранах голлівудський хіт “Марлі і я” — про неслухняного собаку і тонкощі сімейних відносин
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images

images
© газета "Хрещатик", "Хрещатик.Київ"
У разi використання матерiалiв
гіперпосилання на kreschatic.kiev.ua обов'язкове.
Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
| | | | | | | |