29 листопада 2001 року, четвер  №164 (1994) номер газеты в PDF-формате PDF новини в RSS-форматі RSS  | Facebook   |  Київ | Економіка | Суспільство | Дозвілля | Авто | Здоров'я | Технології | Транспорт
images
images
 Логотип видання 'Хрещатик'
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
17:10 |  У Києві презентували цільову програму, що покликана впровадити європейські стандарти поводження з тваринами – Тарас Панчій
images images images
16:47 |  На вулиці Ревуцького «Київтеплоенерго» замінить 5 км тепломереж
images images images
16:27 |  Віталій Кличко вручив нагороди до Дня незалежності
images images images
15:41 |  22 та 23 серпня частково обмежать рух на вулиці Стальського
images images images
15:40 |  Навесні 2020 року буде презентовано проекти двох нових велодоріжок
images images images
15:26 |  Зарплату педагогічним працівникам дошкільних, позашкільних та професійно-технічних закладів підвищать з 1 вересня
images images images
14:45 |  Що робитимуть із жебраками в метро
images images images
12:41 |  Фільтрують усе: на сміттєзвалищі у Підгірцях успішно працює німецьке обладнання
images images images
12:24 |  У Києві викрили шахрая, який незаконно заволодів приміщенням вартістю понад 900 тис. грн.
images images images
12:13 |  Кличко повідомив, коли Подільським мостом поїдуть автомобілі
images images images
11:16 |  «Київводоканал» відключив несанкціоновані врізки в технічні колектори в районі Русанівських садів
images images images
10:34 |  Змагання на ретро-автомобілях, забіг у вишиванках, богатирський турнір, музика просто неба: Київ відзначатиме День Державного Прапора і 28-му річницю незалежності України
images images images
09:04 |  Дмитро Загуменний відвідав у лікарні пораненого співробітника «Муніципальної охорони»
images images images
09:03 |  Департамент охорони культурної спадщини заборонив проведення робіт на Байковому кладовищі до надання проекту
images images images
09:02 |  Віталій Кличко: «Пішохідно-велосипедний міст подобається усім, окрім моїх політичних опонентів»
images images images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса
images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

Державні закупівлі
Бюджет міста Києва на 2019 рік Контактний центр міста Києва - 1551
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    |    |    |    
images
полоса
images
images
ІСТОРІЯ СУЧАСНОСТІ
images  
images
images
images
29/11/2001      надрукуватипрочитало 5986 человек  

images
“Некрасиве не літає...” Так казав авіаконструктор Олег Антонов про своїх крилатих дітей
images
Сьогодні Авіаційний науково-технічний комплекс (АНТК) імені Антонова святкує 55-річчя. А днями в Національному технічному університеті України “КПІ” відбулися наукові читання, присвячені генеральному авіаконструктору, академіку, лауреату державних премій Олегу Антонову, котрий разом із працівниками конструкторського бюро подарував світові невтомну трудівницю ”аннушку”. Її серійний випуск триває із 1949 року (світовий рекорд!). Колеги та учні розповідали, як під час Великої Вітчизняної війни сотні планерів Антонова брали участь у форсуванні Дніпра, доставляли солдатів на фронт. Саме в цей час було реалізовано авантюрну, на перший погляд, ідею — створено ”крилатий” танк. Потім побачили світ військово-транспортні (Ан-12, Ан-22, Ан-32) і пасажирські (Ан-10, Ан-24, Ан-28) літаки. Але найбільшим досягненням конструкторського бюро Антонова стали унікальні ”птахи-гіганти” — надважкі транспортні літаки ”Антей” та ”Руслан”.

Під час наукових читань мені пощастило познайомитися з донькою Олега Костянтиновича Анною. Вона доцент кафедри вищої математики Національного авіаційного університету, кандидат технічних наук. Про батька говорила з особливим теплом і гордістю.

— З давніх-давен зберігається у вдови Ельвіри Павлівни аквамаринова печатка з дворянським гербом Антонових. На ньому — розітнутий навпіл щит. Угорі — окрилений меч (символ суду), внизу — птах (символ волі),— розповідає Анна Олегівна.— Предки Олега Костянтиновича були освіченими людьми. Серед них — керівник металургійного заводу на Уралі, контр-адмірал у Кронштадті, архітектор. Батько Костянтин Антонов — інженер-будівельник. Мати Анна Антонова закінчила вищі жіночі Бестужевські курси, володіла кількома іноземними мовами. Під час Першої світової війни добровільно працювала в госпіталі. Перев’язуючи пораненого, заразилася (інфекція потрапила в кров) і померла зовсім молодою. Олегу на той час було 9 років, його сестрі Ірині — 11.

— Чи розповідав вам Олег Костянтинович, коли саме в нього з’явилася мрія літати?

— Аякже! Тато мріяв про польоти з шести літ. Саме тоді почув про подвиг пілота-конструктора Луї Блеріо, який уперше в історії авіації подолав Ла-Манш на власному крихітному літаку “Дзига”. Перший планер — “Голуб” — Олег Костянтинович створив у 18 років. І привіз до Криму в Коктебель на ІІ Всесоюзні планерні випробування. Таке захоплення планеризмом звело його з багатьма видатними людьми: повітряним асом Валерієм Чкаловим, пілотом-випробувачем номер один Сергієм Анохіним, майбутнім підкорювачем космосу Сергієм Корольовим. Багаторічна дружба пов’язувала батька з конструктором планерів Борисом Шереметьєвим (до слова, той мав “серйозну пляму” в біографії: походив зі знаменитого роду графа Шереметьєва).

Під час навчання в Ленінградському політехнічному інституті заприязнився з Валерієм Чкаловим у гуртку планеристів. Ще студентом батько змушений був підробляти, бо через дворянське походження не отримував стипендії. Після закінчення вузу його як досвідченого конструктора планерів направили в Москву організовувати Центральне конструкторське бюро планерів. Завод тільки будували, отож тимчасово облаштувалися в підвалі житлового будинку в центрі міста. По сусідству з Сергієм Корольовим. Можна сказати, що саме цей прихисток став колискою майбутніх конструкторських ідей в авіації та космонавтиці.

— Я так розумію, саме тоді ваш батько зважився будувати літаки?

— Ні. Він почав працювати у відомого авіаконструктора Олександра Яковлєва після того, як 1937 року його зняли з посади головного конструктора планерів. Талант, високу працездатність, активну участь батька в проектуванні винищувачів було високо оцінено. А згодом Олександр Яковлєв, на той час референт Сталіна з питань авіаційної промисловості, допоміг Олегові Костянтиновичу дістати дозвіл на відкриття конструкторського бюро з проектування літаків Ан-2 у Новосибірську.

Тато був визнаним авторитетом для колег і в Новосибірську, і в Києві, де 55 років тому створив конструкторське бюро. Як пригадують його колеги, в колективі завжди панував надзвичайно доброзичливий мікроклімат. Керівник з повагою ставився до підлеглих, звертався до всіх лише на “ви”. Жодного разу не чули від нього грубого слова. За словами академіка Миколи Амосова, Олег Костянтинович був надто скромним, уразливим. Не “вписувався” в посаду генерального. І своє головне життєве призначення “виконав наддобросовісно”.

— Певно, він мав на увазі не лише літаки? Анно Олегівно, як склалася доля ваших братів і сестер?

— У Олега Костянтиновича від трьох шлюбів четверо дітей. Найстарший син, Роллан, випускник Московського університету, був мистецтвознавцем, фахівцем з історії дизайну. На жаль, передчасно помер. Сестра Олена по закінченню Московського авіаційного інституту працювала у Сергія Іллюшина. Нині навчається у Московському архітектурному інституті, хоче отримати другу освіту. Заміжня, має доньку. Брат Андрій вихованець Київського художнього інституту, мистецтвознавець, реставратор. Має також другу — економічну — освіту. Одружений, виховує синочка. Моя донька Ліза після Інституту міжнародних відносин при Національному університеті імені Тараса Шевченка працювала в ООН. Закінчила магістратуру з ділового адміністрування в авіації у Вищій комерційній школі Тулузи. Разом із чоловіком живе й працює у Франції.

— Цікаво, чому ви не обрали інший фах? Певно ж, гени всесвітньо відомого тата і талановитої мами Єлизавети Шахатуні спрацювали?

— Мені здається, що йдеться тут не про гени. Я завжди помічала, як батьки люблять свою роботу. А це, мов інфекція, поширювалося й передалося мені.

— Яким ви пам’ятаєте батька?

— Він був гармонійною людиною, особистістю, прикладом чесності, порядності, благородства, доброзичливості, працездатності. Розумів інших. Крім авіації, головним захопленням його було малярство. Завжди разом із дітьми, друзями відвідував художні виставки, музеї. У вільний час разом з нами робив іграшки з пап’є-маше, запускав повітряного змія, ходив на прогулянки. І ніколи не повчав. Виховував він власним прикладом. Тато цікавився сучасним живописом, зокрема абстрактним. Та особливо вирізняв французьких імпресіоністів і постімпресіоністів. Їхні полотна наповнені повітрям і світлом. Мабуть, через це вони були йому до душі. Сам чудово малював і вважав, що це вкрай потрібно конструкторові. Був переконаний, що “некрасиве не літає”. Тому його літаки — то зразок досконалості й краси. Олег Костянтинович дуже любив природу, собак. Малював чудові пейзажі та натюрморти. Володів французькою, англійською мовами, був блискучим оратором. (Я особисто переконалася в цьому під час його зустрічі з науковою молоддю Києва.—Авт.) Займався спортом і виглядав елегантним, значно молодшим за свій вік. Мав переконання, що молодість не є мірою часу, а дзеркалом душевного стану. Світлою, талановитою людиною з душею слов’янина, носієм європейської культури він залишився у моїй пам’яті.

Лідія ЛУКІНА журналіст
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images

images
© газета "Хрещатик", "Хрещатик.Київ"
У разi використання матерiалiв
гіперпосилання на kreschatic.kiev.ua обов'язкове.
Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
| | | | | | | |