Логотип видання 'Хрещатик'

images
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама  | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
images
Новини
  images
18 ciчня 2002 року, п'ятниця  №7 ( (2018) номер газеты в PDF-формате PDF новини в RSS-форматі RSS   |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    
images
полоса
images
images
БЛАГОВІСТ
images  
images
images
images
18/01/2002      надрукуватипрочитало 8681 человек  

images
Календарне питання Юліанське літочислення діяло вже тоді, коли народився Ісус Христос
images
Чому православна церква послуговується юліанським календарем тоді, коли увесь світ прийняв започаткований Папою Римським Григорієм XIII? Відомо, що старий стиль “відстає” від нового на 13 днів. Чому б не обмежитись одним відліком днів року? На зламі століть ці питання знову постають, адже час відчувається гостріше.

До створення світу часу не існувало

Час є постійною величиною нашого буття, однак визначити його певні параметри не вдалося жодному з філософів. Ще Аристотель визнавав: “Серед невідомого в природі, котре нас оточує, найтаємничішим є час, бо ніхто не знає, що це таке і як ним керувати”. Ця субстанція має тільки одну властивість — необоротність. А Платон стверджував, буцімто до створення світу часу не існувало. Він виник разом із появою космосу, щоб наприкінці його знову зникнути. Цікаво, що такий погляд збігається з постулатами теорії відносності. За вченням Платона, призначення Сонця, Місяця та зір — вказувати час. Саме про це йдеться і в першій книзі Біблії “Буття”: “І створив Бог два світила великі і зірки; і поставив їх Бог на тверді небесній, щоб відділяти світ від темряви і для знамень”.

Для виміру часу може стати в пригоді будь-яке явище природи, якщо воно через певний період повторюється: оберт Землі навколо своєї осі (доби), зміна фаз Місяця — місяць, рух Землі за орбітою навколо Сонця — рік. Але у створенні єдиної системи часу (календаря) виникають складності, бо головні одиниці часу — рік, місяць, доба — не узгоджуються рівними вимірами — рік не вміщує ціле число діб тощо. Тому беруть різні орієнтири, які вважають сталими умовно. Будь-який календар — не тільки витвір науки, а ще й релігійне та філософське визначення часу, викладене математичною мовою. Говорити тут про абсолютну точність у принципі неможливо, оскільки найхарактерніша риса часу — перебіг. Навіть загальноприйнятні орієнтири (положення планет, зірок) ілюзорні, тому що космос разом із галактиками перебуває у постійній динаміці. Достеменність календаря — ритмічність і відповідність щодо цих орієнтирів.

Великий Пасхальний Індиктіон

Найдавніший із відомих календарів, єгипетський, пов’язаний із найяскравішою зіркою Сиріус. Відрізок часу між двома першими ранковими її сходами, який ототожнювався з розливом Нілу, саме і становить усім відомі 365 цілих та 1/4 доби. У 46 році до Pіздва Xристового Гай Юлій Цезар з допомогою астронома Созигена здійснив часову реформу. Упродовж п’ятнадцяти наступних століть світ користувався юліанським календарем. Його позитивними якостями є чітке чергування звичайних та високосних років (3:1), однакова кількість останніх у столітті, симетрія з місячним календарем (28-річний цикл — дні тижня повертаються до чисел місяця, а також 19-річний — повторюються фази Місяця). Вагоме значення для християнської церкви має пасхальний цикл, або Великий Індиктіон, до якого входять 532 роки (28х19). Згідно з ним настають фази Місяця, дні тижня та числа, а дата Великодня періодична. Таким чином, час втілюється в ритмах Богослужіння і стає символом вічності. Єдині правила вираховування Пасхалії встановили на I Нікейському Соборі 325 року. Святі отці мали на меті зберегти зв’язок новозавітної Пасхи зі старозавітною, яка була приурочена конкретно до 14-го Нісана і завжди наставала пізніше, за євангельськими подіями. За цими правилами Великдень відзначають у першу неділю після весняного рівнодення, на повний Місяць, після пасхи іудейської.

У православному церковному календарі суворо дотримано юліанського літочислення, яке діяло вже тоді, коли народився, жив, помер та воскрес Ісус Христос. Цей календар, у певному розумінні, не підвладний часові. Вся система перехідних дат і седмиць, орієнтуючись на Великдень, знову ж таки спірально розгортається навколо нього, щоб повернутися до Світлої Христової неділі. В основі — спрямування на вічне, на подію, яка дала надію людству, — Воскресіння Сина Божого. Саме на Пасху за старим стилем у Велику Суботу упродовж століть сходить Благодатний вогонь на Гроб Господній, свідками чого стають тисячі прочан з усього світу.

За матеріалами православних видань

images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images
images
18/01/2002 | До Іллінської церкви охреститися приїжджають навіть з Америки.
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images

images
© газета "Хрещатик", "Хрещатик.Київ"
У разi використання матерiалiв
гіперпосилання на kreschatic.kiev.ua обов'язкове.
Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
| | | | | | | |