4 лютого 2003 року, вiвторок  №15 (2222) номер газеты в PDF-формате PDF новини в RSS-форматі RSS  | Facebook   |  Київ | Економіка | Суспільство | Дозвілля | Авто | Здоров'я | Технології | Транспорт
images
images
 Логотип видання 'Хрещатик'
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
09:34 |  На Великій Васильківській демонтували банер площею 300 кв. м.
images images images
08:44 |  16-21 липня у Києві триватимуть сезонні ярмарки
images images images
08:43 |  Традиційні ярмарки відбудуться у столиці 20-21 липня
images images images
17:30 |  24 липня столиця традиційно відзначить День українського національного прапора
images images images
17:15 |  На місці аварії каналізаційного колектора в Подільському районі провели виїзне засідання постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій
images images images
16:51 |  Віталій Кличко: «Розпочався капітальний ремонт важливої транспортної артерії міста – проспекту Степана Бандери»
images images images
16:05 |  За минулий тиждень у рамках дії проекту «Лікар у Вашому домі» здійснено понад тисячу обстежень
images images images
15:50 |  У Києві схвалено Концепцію забезпечення житлом киян – учасників антитерористичної операції
images images images
15:01 |  На проспекті Степана Бандери розпочався капітальний ремонт
images images images
12:17 |  У 2020 році у столиці планують розпочати реставрацію 4 пам’яток
images images images
11:54 |  Кличко погодив із Зеленським відпустку за власний рахунок
images images images
11:01 |  У Києві за нефіскалізацію ПТКС винесено повідомлень-рішень на суму 5,5 млрд. гривень
images images images
20:41 |  У закладах професійної освіти Києва тривають ремонтні роботи
images images images
19:56 |  Київ закуповує трамваї як іноземного виробництва, так і вітчизняні
images images images
18:00 |  Новий туристичний маршрут місцями зйомок серіалу «Чорнобиль» має стати нагадуванням про цю страшну трагедію - Марина Хонда
images images images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса
images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

Державні закупівлі
Бюджет міста Києва на 2019 рік Контактний центр міста Києва - 1551
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    |    |    |    
images
полоса
images
images
МЕГАПОЛІС
images  
images
images
images
04/02/2003      надрукуватипрочитало 2929 человек  

images
Рухомий склад стає... нерухомим Про те, як поновити транспортні парки, складати власні машини й заробляти на все це гроші, говорили у столичній мерії
images
За останні десять років кількість машин, які можна випускати на маршрути, зменшилася вдвічі, а середній вік техніки сягнув двадцяти років. Нині у парках столиці 400 трамвайних вагонів, 438 тролейбусів та 630 автобусів (близько 10 відсотків з них щодня виходять з ладу, а 190 взагалі час списувати). На маршрути виходить у чотири з половиною рази менше автобусів надвеликої місткості й у три з половиною — великої та середньої, ніж потребує Київ. При цьому кількість таксомоторів усіх мастей у чотири рази перевищує прийнятну. Як діяти у цій патовій для транспортного господарства ситуації, радилися столичні достойники й директори профільних заводів чи не з усієї України на п’ятничній апаратній нараді у Київського міського голови.

— У нас нині триває своєрідна боротьба,— так почав промову начальник столичного управління транспорту Іван Салій.— Секонд-хендові бізнесові прагнення закривають перспективу розвитку і транспортних автопарків, і машинобудівної галузі України в цілому. У наших гаражах та депо ведеться хіба що поточний ремонт старих автобусів, тролейбусів і трамваїв. Мінчани, наприклад, запропонували нам складати нові машини на базі одного з автопарків на Оболоні. Але виготовляти їх треба все-таки на призначених для цього заводах. Вважаю, що поки ми не розділимо експлуатацію й велике промислове виробництво, жодних якісних зрушень не буде, а криза господарства лише поглиблюватиметься...

Іван Миколайович заявив, що нині маємо транспортного монстра (мається на увазі “Київпастранс”) з “абсурдною організацією управління”, який знає лише слово “дай!” І описав наслідки такої монополізації: горять тролейбуси, летять з гори без гальм трамваї, у салонах провалюються діти... Капітальне будівництво не ведеться, рухомий склад не оновлюється, про пасажирів усі забули. От така сумна реальність.

Та процес якісного оновлення і модернізації пасажирського транспорту Києва — справа не одного року. За словами чи не усіх, хто піднімався на трибуну, необхідно розробити більш-менш прийнятну програму бодай років на три-чотири, яка базувалася б на реальних фінансових можливостях і бюджету, й інвесторів.

Так, наприклад, трамваї, які виробляються в Україні (на дніпропетровському підприємстві “Татра-Юг”), неприйнятні для Києва: їхня якість, на думку фахівців, не відповідає вартості. І все ж, такий вагон — недешеве задоволення: сучасні європейські коштують до семисот тисяч доларів, “татраюгівський” же “лише” триста тисяч. Попри те Києву необхідно придбати принаймні 30—40 нових вагонів. Порахувати необхідну для цього суму неважко. Тож поки що вирішено модернізувати вагони на одному з вагоноремонтних заводів столиці. До слова, первістка таких виправ і кияни, й самі трамвайники вкотре оглянули на Поштовій площі минулої п’ятниці.

Тролейбусні парки мають шанси дістати нові машини хоч завтра — лише плати. За найскромнішими підрахунками, цього року треба придбати десь із півсотні одиниць. Головні “постачальники” 12-,15- та 18-метрових машин, як і раніше,— київський “Авіант” та дніпропетровський “Південмаш”. Щоправда, виробникам поставили ще й додаткові умови: низька підлога, екологічність та підвищений комфорт.

А от з автобусами справи найгірші: здавалося б, і вітчизняні виробники (Львівський, Черкаський, Дніпропетровський заводи) є, але... Так, ЛАЗи, які якраз проходять ходовий іспит на дорогах столиці, за словами водіїв, мають надто багато вад у технічному плані і потребують значних доробок у ремонтних майстернях автопарків. А така машинка коштує не багато не мало — 200 тисяч доларів. Черкаський “Богдан” надвеликої місткості трохи дешевший — його ціна 125 тисяч доларів. Схоже, компанія “Укрпромінвест”, яка спеціалізувалася на випуску сучасних таксомоторів на японських шасі, перекваліфіковується на великі автобуси. У цехах київського суднобудівного заводу “Ленінська кузня” нині збирають такий автобус, причому перший екземпляр обіцяють презентувати уже до цьогорічного Дня Києва. Зважаючи, що у 2003 році вкрай необхідно придбати 150—200 машин саме такого “формату”, подібні кроки обнадіюють. Нагадаю, що торік вдалося придбати лише 26 машин, 15 з яких були у вжитку.

Та кому ж сподобається ситуація, що у виробничий процес не дуже вписуються власне наші підприємства? Отож для успішної реалізації проекту “Київський автобус” і складали стратегічні плани щодо кооперації з європейськими лідерами транспортного машинобудування. Один із кандидатів — Мінський автобусний завод, де, мовляв, можна купувати комплектуючі, а складати їх на Київському мотоциклетному або ж заводі електротранспорту. Така схема може здешевити кінцевий продукт відсотків на 10—15. А враховуючи те, що власне мінський автобус коштує нам близько 92 тисяч доларів, такий проект здається все більш привабливим. Є й задумки разом з німецькою “РАБА” та шведською “Сканією” розробити 15-метровий універсальний кузов, який можна “надягти” і на автобус, й на тролейбус. Щоправда, це — ну дуже далека перспектива...

* * *

За словами депутата Київради, голови постійної комісії з питань транспорту та зв’язку Володимира Гриненка, у бюджет 2003 року майже не закладено коштів на оновлення рухомого складу пасажирського транспорту, а сподіватися на великі кредити не доводиться. Володимир Іванович вважає, що автопідприємства повинні навчитися заробляти самі, от і не доведеться сподіватися лише на бюджетну підтримку. Прикладом для наслідування можуть бути москвичі, які ввели автоматизовану систему збору й контролю плати за проїзд, і прибуток від пасажирських перевезень одразу збільшився чи не вдвічі. До того ж, можна здавати в оренду вільні виробничі приміщення, машини та обладнання — ще якась копійка. Врешті-решт і на рекламі “на колесах” можна непогано заробити.

— Все це стане основою для акціонування підприємств-перевізників,— підсумував Володимир Гриненко.— Контрольний пакет акцій, безперечно, повинен належати громаді міста.

Окрім того, на думку депутата Київради, слід розробити оптимальну схему пасажирських маршрутів міста із зазначенням оптимальної кількості транспортних засобів і раціонального їх поєднання. Пріоритетом же має стати принцип “транспортного вузла” — доставки пасажирів до найближчих станцій метрополітену чи залізниці.

Володимир Гриненко зачепив і проблему пільгових перевезень. Адже ці категорії пасажирів (а їх понад 30) обслуговують переважно комунальні перевізники і мають збитки. А от тих, хто платить, возять маршрутні таксі, які одержують надприбуток. То, може, варто змінити умови конкурсу серед приватних перевізників і пропонувати їм, скажімо, не якийсь певний маршрут (як правило, розроблений самими таксомоторниками), а пакет, де будуть і високоприбуткові самоокупні маршрути, й лінії громадського транспорту, якими користуються “безплатники”. А от питання компенсації за перевезення соціальних та професійних пільговиків може, в кращому випадку, хоч якось прояснитися аж у наступному році. Бо на вирішення у державному масштабі, в усякому разі, у найближчі рік-два, сподівань мало. Тож, плануючи столичний бюджет-2004, варто врахувати механізм повернення грошей перевізникам і розробити механізм реального обліку пільговиків. Коли вирішаться всі ці “господарські” питання, пасажирські перевезення можуть стати привабливими не лише для комунальних перевізників, а й для бізнес-структур, спроможних закуповувати й обслуговувати великі автобуси.

Оксана КОЗАК “Хрещатик”
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images
images
04/02/2003 | У Москві впроваджують соціальну картку для пільговиків.
images
images
04/02/2003 | Альтернативні ділянки. для нового міського кладовища пропонує Головне управління земельних ресурсів
images
images
04/02/2003 | Аеропорт “Бориспіль” здобув міжнародний стандарт якості.
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images

images
© газета "Хрещатик", "Хрещатик.Київ"
У разi використання матерiалiв
гіперпосилання на kreschatic.kiev.ua обов'язкове.
Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
| | | | | | | |


: 0.3658 sec