20 лютого 2003 року, четвер  №25 (2232) номер газеты в PDF-формате PDF новини в RSS-форматі RSS  | Facebook   |  Київ | Економіка | Суспільство | Дозвілля | Авто | Здоров'я | Технології | Транспорт
images
images
 Логотип видання 'Хрещатик'
громадський бюджет kyiv smart city
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
14:06 |  Віталій Кличко: «Ми налагоджуємо співпрацю між столицею та областю»
images images images
13:16 |  Кличко показав, як столиця готується до новорічних свят
images images images
12:17 |  На вул. Богдана Хмельницького частково обмежено рух до 27 грудня
images images images
10:13 |  Київрада погодила проект землеустрою щодо зміни меж міста Києва
images images images
09:52 |  Віталій Кличко: «Київрада розірвала договір оренди із забудовником на Крістеровій Гірці»
images images images
09:34 |  МОЗ України розвиває систему універсального покриття в охороні здоров’я
images images images
09:31 |  Внесено зміни до Програми економічного та соціального розвитку міста Києва на 2019 рік
images images images
09:05 |  Київрада схвалила бюджет Києва на 2020 рік
images images images
12:13 |  7 та 8 грудня у Києві відбудуться традиційні ярмарки
images images images
13:25 |  ДПС пообіцяла Президенту 100-відсоткове виконання плану по «алкогольному» акцизу і дотримала слово, - Сергій Верланов
images images images
10:15 |  Віталій Кличко згадав, яким для нього особисто був 2019-ий рік
images images images
09:49 |  Віталій Кличко: «У 2019 році ми спрямували на соцзахист мешканців столиці майже 8,3 мільярди гривень»
images images images
09:14 |  Чотири Королівства на Софійській площі: 19 грудня тут урочисто відкриють казкове містечко
images images images
08:17 |  У 2020 році Київ планує збільшити кількість евакуаторів до 100 одиниць
images images images
08:09 |  Юрій Назаров: «Учнівський квиток стане електронним ключем учня до різних сервісів та можливостей»
images images images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса
images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

Державні закупівлі
Бюджет міста Києва на 2019 рік Контактний центр міста Києва - 1551
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    |    |    |    |    
images
полоса
images
images
ПАРАЛЛІ І МЕРИДІАНИ
images  
images
images
images
20/02/2003      надрукуватипрочитало 2636 человек  

images
Соло для... труби Чому тристороння угода щодо створення газового консорціуму реалізується лише двома країнами
images
Старі “пісні” політикуму про доцільність створення “газового” консорціуму для керівництва газотранспортною системою України, передачі в концесію вітчизняних транспортних магістралей чи їхню приватизацію так і залишилися “недоспіваними” й недоукомплектованими економічною аргументацією. Та розвиток сюжету “про українську стратегічну трубу” підніс нові колізії. Високий темп у підписанні нових документів трансформував “бути не бути консорціуму?” в “яким йому бути?” і “хто, власне, ним керуватиме?”. Також допоки незрозуміло, в яку суму це обійдеться Україні і чому дотепер тристороння угода реалізується лише двома країнами... А ще мало не півроку журналісти намагаються з’ясувати у керівників вищого ешелону влади, навіщо це потрібно Україні.

Ідея про створення консорціуму Росія — Німеччина — Україна для керівництва й експлуатації вітчизняної газотранспортної системи — це своєрідний пошук компромісу між європейськими споживачами, російськими поставниками й Україною. Росія зацікавлена продавати більше, стабільніше, за вигіднішими цінами, ніж конкуренти на європейському ринку, і без втрат “по дорозі”. Європейські споживачі мають інтерес у збільшенні обсягів і стабільності постачання їм газу. Україна ж, імовірно, хоче зберегти систему газотранспортування, при цьому не тільки як джерела доходів для держбюджету, а й як механізм, що дозволяє вести свою гру у відносинах із Європою та Росією. Можливо, гальмування справи стосовно продажу чи передачі в концесію “труби” й надалі було б найвигіднішим для Києва у плані політичного торгу. Але активність російської сторони, з якою вона обіцяла прокласти нові маршрути для постачань газу по карті Європи в обхід України (друга нитка польського обхідного трубопроводу), і вже проклала (трансчорноморський трубопровід) змусила Україну зробити певні поступки щодо контролю над трубопроводами. Що ж маємо в результаті?

Українська сторона погодилася на створення консорціуму для керування “трубою” і домоглася, що його офіс знаходитиметься в Києві. Тобто податки від діяльності структури надходитимуть в українську скарбницю. Разом з тим Росія зіграла на випередження і створила консорціум з Україною без участі західних компаній, залишивши їм дуже умовну можливість приєднатися пізніше. Запитання “хто ж буде фінансувати реконструкцію газового господарства і на яких умовах?” залишається без відповіді. А тим часом вартість газопроводу, за попередніми оцінками учасників консорціуму, складає понад 15 мільярдів доларів. Якщо врахувати, що доступних газових ресурсів у Росії зараз недостатньо і навіть для підтримки рівня видобутку в 600 мільярдів кубометрів газу необхідні істотні капіталовкладення, очікувати значного фінансування розвитку українських магістралей з її боку не варто.

* * *

Зважаючи на недовантаженість українських газопроводів і високі темпи зростання попиту на блакитне паливо в Європі, участь у керуванні української газотранспортної системи, зокрема для німецького концерну Ruhrgas AG, що закуповує російський газ з 1973 року і вже багато років здійснює технічні проекти в співробітництві з українськими і російськими газовими господарствами,— питання украй важливе. Не менш зацікавлена в українській “трубі” й Росія, оскільки вартість газу в Європі разів у десять вища, ніж на її території. Експерти Ruhrgas AG вважають, що нинішній стан української трубопровідної мережі й майбутнє підвищення попиту на імпорт газу в Західній Європі потребують значних інвестицій. Тож німецька сторона надає істотного значення “газовому” консорціуму як механізму надійного забезпечення газом Німеччини і Європи. Але чи захочуть інвестори вкладати гроші в розвиток нашої газотранспортної системи, якщо їх розглядатимуть лише як фінансових донорів? У даному випадку маневри України з Росією уже перебувають “на грані фолу”: підписуються основні документи, а третя сторона “газової ініціативи” поза грою. Не варто сподіватися, що іноземні газові компанії стануть інвесторами, не визначивши для себе стратегічної вигоди і не маючи можливості брати участь у прийнятті рішень. Крім цього, Україні вигідно шукати партнерів по консорціуму, які матимуть досить високий кредитний рейтинг, щоб, приміром, забезпечити фінансування третіх сторін при найменших витратах.

* * *

Поки ж у наявності жовтневе підписання лише “Нафтагазом України” і “Газпромом” угоди про створення “Міжнародного консорціуму з керування й розвитку газотранспортних мереж України”. І саме ця юридична особа візьме на себе пророблення бізнес-плану спільної роботи з розвитку газотранспортної системи України, її модернізації й максимально ефективного використання. Якщо німецька сторона не підключиться до розробки цього плану вже зараз, у ліпшому випадку доводиться розраховувати на затягування реалізації проекту й у гіршому — на його подальше існування лише на папері.

Та, схоже, сформовану тенденцію в процесі створення “газового” консорціуму удасться зламати найближчим часом. Міністр закордонних справ України Анатолій Зленко заявив наприкінці грудня, що практичні питання участі Німеччини в консорціумі уже вирішені. За словами міністра, переговори про участь ФРН у проекті міжнародного газотранспортного консорціуму вже завершилися. За словами представників концерну Ruhrgas, німецька сторона запрошена для участі в тристоронніх переговорах щодо міжнародного консорціуму з керування і розвитку газотранспортних мереж України, після яких будуть визначені умови і стане ясною подальша роль імовірних партнерів по консорціуму.

Утім, як відомо, європейські газові компанії можуть узяти участь у консорціумі лише тоді, коли два засновники “на підставі консенсусу” визначать умови участі іноземців. Імовірно, умови й будуть визначені двома сторонами, але чи погодиться з ними третя сторона, проти якої вже дружать дві інші?

Олексій ЯНКОВИЙ спеціально для “Хрещатика”
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images
images
20/02/2003 | Багдадський баланс. Іракський народ створює загони самооборони, приймає гостей і справляє... весілля
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images

images
© газета "Хрещатик", "Хрещатик.Київ"
У разi використання матерiалiв
гіперпосилання на kreschatic.kiev.ua обов'язкове.
Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
| | | | | | | |