images


images
 Логотип видання 'Хрещатик'

images | | | | |        facebook новини в RSS-форматі номер в PDF-форматі
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
17:39 |  Засідання міжвідомчої робочої групи з питань легалізації зайнятості
images images images
16:18 |  До роковин Чорнобильської трагедії житло від Києва отримали 8 учасників ліквідації аварії на ЧАЕС
images images images
14:04 |  У столиці розпочали гідравлічні випробування тепломереж для зниження аварійності під час запуску наступного опалювального сезону
images images images
22:03 |  Потреби людей з інвалідністю та маломобільних груп населення буде враховано під час ремонтів та реконструкцій у столиці - Марина Хонда
images images images
15:33 |  25 квітня на Співочому полі відкриється щорічна виставка тюльпанів «Казки світу»
images images images
15:29 |  З 27 квітня київські фонтани відновлять роботу після зими
images images images
15:08 |  67 підприємств столиці мають борги із виплати заробітної плати
images images images
14:32 |  За минулий тиждень у рамках дії проекту «Лікар у Вашому домі» здійснено понад 1350 обстежень
images images images
12:31 |  Віталій Кличко привітав Володимира Зеленського
images images images
11:35 |  23 квітня відбудеться церемонія нагородження переможців та лауреатів «Учитель року-2019»
images images images
10:43 |  Розпочато підготовку до Інвестиційного форуму міста Києва 2019
images images images
14:59 |  Віталій Кличко: «Ми повинні продемонструвати, що українці – свідомі громадяни і цивілізована нація»
images images images
12:57 |  Академіка Туполєва буде частково обмежено рух транспорту на ділянці від вул. Естонської до просп. Перемоги
images images images
12:55 |  Фінансова підтримка дитини у закладах освіти столиці системно зростає
images images images
16:35 |  Щодня співробітники муніципальної охорони доводять ефективність своєї роботи
images images images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса
images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

Державні закупівлі
Бюджет міста Києва на 2019 рік Контактний центр міста Києва - 1551
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    |    |    |    
виходить щодня                                 images 2 березня 2004 року, вiвторок  №30 (2433) images
images
полоса
images
images
ОСВІТА
images  
images
images
images
02/03/2004      надрукуватипрочитало 693 человек  

images
П’ятнадцятирічні “академіки” Київські вундеркінди шукають ліки проти коров’ячого сказу та способи передбачати землетруси
images

Кожна п’ятдесята дитина у світі має задатки вундеркінда. Здавалося б, їхнім татам і мамам можна лише позаздрити. Проте, за статистикою, у підлітків з високим IQ та особливими здібностями частіше бувають нервові розлади, а схильність до самогубства наполовину вища, ніж у їхніх однолітків. Недарма таких хлопців і дівчат зараховують до “групи ризику”. Як же живеться київським вундеркіндам?

За словами психолога, що працює з обдарованими дітьми, — Аліни Петровець, життя її маленьких клієнтів не таке вже й просте. Скажімо, букварик-вундеркінд першого вересня просто шокує вчителів тим, що невимушено цитує Шевченка та підсумовує багатозначні числа. Доки інші діти намагатимуться лише зрозуміти новий матеріал, він уже вигукуватиме відповідь. Навряд чи однокласникам буде до вподоби всезнайко, що не дає їм рота розтулити. Так би мовити, вагові категорії різні. Невдовзі ж учень може занудьгувати: його розум нічим не зайнятий. Тож уміння та бажання вчитися може “атрофуватися”. Якщо ж обдарованій дитині дозволяють опановувати предмети екстерном разом зі старшими учнями, такі однокласники часто не сприймають “малечу”. Що ж робити? Може, як у Німеччині, й у нас варто створювати Спілку допомоги вундеркіндам? Цю закордонну організацію, до речі, очолює пані, яка займається науковими дослідженнями, але шкільного атестата так і не дістала: з уроків втікала, бо нудно.

Фахівці з психології обдарованості стверджують, що талановитим дітям потрібні конкуренція та спілкування з такими ж зацікавленими у навчанні однолітками. Тож, як варіант, для них треба створювати спеціалізовані дванадцятирічки, а не просто елітні ліцеї та гімназії, де багато що залежить від соціального статусу та гаманця батьків. У таких європейських школах працюють лише спеціально підготовлені педагоги. Вони не тільки повинні мати високий рівень креативності та поглиблено знати предмет, а ще й розуміти психологію такого учня. У столиці теж уже п’ять років працює перша гімназія для загальнообдарованих учнів. “Академію”, що по вулиці Пушиної, відкрили за сприяння Київського міського голови Олександра Омельченка. Планується створити і районну філію столичного відділення Малої академії наук України “Академмістечко”.

Не менш перспективна ідея — об’єднувати учнів з різних шкіл спільною науковою діяльністю, коли кожний зможе спробувати свої сили у цілком “дорослих” дослідженнях. Так роблять у Малій академії наук Києва “Дослідник”. Скажімо, як розповіла керівник цієї організації Ірина Єгорова, школярі, котрі захоплюються біологією, мають змогу разом з американськими вченими досліджувати, які зміни відбуваються з рослинами у космосі. Спочатку хлопці та дівчата, що брали участь у експерименті, репрезентували свої творчі проекти з біології. А кращих з них представники агентства НАСА запросили на два тижні до США.

Нині у столичній Малій академії гаряча пора: загальноміський захист наукових робіт. Останнє слухання відбулося в суботу. Позаду — тривала робота 27 секцій, до яких зараховують юних дослідників ще наприкінці вересня — під час так званої установчої сесії. Відтак у більшості є півроку для створення міні-дисертації. На цей час хлопці й дівчата отримують вільний доступ до тих бібліотек та інформаційних фондів, де працюють вчені (скажімо, у бібліотеку імені Вернадського, куди й першокурсників не допускають). Кураторами найбільш перспективних досліджень стають співробітники установ Національної академії наук України. Скажімо, старшокласнику Роману Сторчаку дозволили попрацювати в Інституті біохімії імені Палладіна. Хлопець не просто вивчав коров’ячий сказ, а разом зі своїми наставниками синтезував штучний білок, що має стати аналогом пріонів. Тобто загадкову хворобу, так би мовити, відтворили у лабораторних умовах. А одинадцятикласник Денис Кузьменко займався дослідженнями з фахівцями Інституту проблем матеріалознавства і намагався перекласти на мову шкільного підручника ази найсучаснішого напрямку фізики — нанотехнологій. Світлана Михайлова захоплюється пошуками альтернативного джерела енергії. Вона пропонує здобувати її з блискавок, штучних смерчів і навіть... для обігріву корівників використати генероване тепло парного молока. А старшокласниця Катерина Портягіна розробляє нові способи передбачення виверження вулканів та землетрусів.

Кожну роботу журі (педагоги та вчені) оцінює за стобальною системою (окремо аргументацію, логічність та повноту відповіді, культуру мовлення). Беруть участь у такому конкурсі не тільки вихованці Малої академії, а й ті, хто переміг у творчому змаганні з предмету на районному рівні. Проте, на думку керівників секцій, більшість з них не привчена до дослідницької роботи. Юні “академіки” вже так вимогливо ставляться до наукової діяльності, що дивуються, коли роботи однолітків позбавлені креативу. Як розповіла десятикласниця Олена Дудко, кілька конкурсанток, старшокласниці

з Оболонського району, на захисті робіт переказували біографію Гете та цитували енциклопедичні дані про стародавній театр. А стосовно вибору теми сказали, що за них це зробила вчителька.

Кандидат філологічних наук Тетяна Свербілова, котра цього року є організатором конкурсу із зарубіжної літератури, вважає, що педагогів теж треба готувати до роботи з юними дослідниками — принаймні, проводити навчальні збори на базі Малої академії. Адже вільно мислити дитину не можна навчити з чийогось примусу.

На переможців творчих змагань очікують не тільки грамоти та нагороди. Призери республіканського рівня можуть вступати до обраних вузів без іспитів, якщо, звісно, захочуть навчатися за тим самим напрямком, за яким проводили свої дослідження.

Головне ж, як свідчать куратори, більшість хлопців і дівчат, котрі працювали разом з вченими у лабораторіях та відчули, що їх розробки приносять реальну користь, уже не вагаються, яку професію обрати, і не впадають у “вундеркіндівські депресії”.

Ліна МІРОШНИКОВА “Хрещатик”
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images
images
02/03/2004 | Вільноконвертовані дипломи. У вітчизняних вузах планують запровадити єдині європейські навчальні плани
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images


images
© Редакцiя газети "Хрещатик".

У разi використання матерiалiв сайту,
гіперпосилання на www.kreschatic.kiev.ua обов'язкове.

Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
bigmir)net TOP 100



: 0.3884 sec