7 жовтня 2005 року, п'ятниця  №148 (2747) номер газеты в PDF-формате PDF новини в RSS-форматі RSS  | Facebook   |  Київ | Економіка | Суспільство | Дозвілля | Авто | Здоров'я | Технології | Транспорт
images
images
 Логотип видання 'Хрещатик'
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
16:51 |  Наступного року на Дніпровській водопровідній станції у Києві планують відмовитись від знезараження води рідким хлором
images images images
13:15 |  Кличко розповів, як кияни можуть економити на опаленні до 50%
images images images
13:04 |  Кров у столичні заклади охорони здоров’я доставлятимуть волонтери на мотоциклах
images images images
12:40 |  Де зробити митне оформлення транспортних засобів
images images images
12:38 |  Як сплатити за проїзд у столичному транспорті
images images images
10:39 |  У Києві цього року відремонтують більше 800 дворів
images images images
19:26 |  На «Виноградар-І» перейшли на нову технологію знезараження водопровідної води
images images images
19:23 |  Понад 1300 киян скористалися можливістю перевірити зір під час акції до Всесвітнього дня зору
images images images
14:32 |  Столичні правоохоронці зупинили контрабанду сильнодіючих речовин
images images images
14:30 |  СБУ блокує спроби псевдоспецслужб «Л/ДНР»
images images images
14:21 |  Цими вихідними у столиці відбудуться традиційні сільськогосподарські ярмарки
images images images
14:18 |  Віталій Кличко: протягом тижня завершать асфальтування Дарницької площі
images images images
11:30 |  У Києві тривають сезонні ярмарки
images images images
08:32 |  ДПС забезпечено безперебійний перехід на стандарти IBAN
images images images
08:31 |  Підпалювачам кафе на Хрещатику повідомлено про підозру
images images images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса
images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

Державні закупівлі
Бюджет міста Києва на 2019 рік Контактний центр міста Києва - 1551
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    
images
полоса
images
images
В КАДРІ ТА ПОЗА КАДРОМ
images  
images
images
images
07/10/2005      надрукуватипрочитало 483 человек  

images
Від інфернального до божественного За таким принципом відбирали фільми для показу на V Міжнародному фестивалі акторів кіно “Стожари”
images
Міжнародний фестиваль акторів кіно “Стожари” відбувається в Києві кожні два роки. Цей кінофорум відрізняється тим, що в конкурсній програмі змагаються не фільми, а виконавці, і оцінюють їхню роботу теж артисти. Тому отримати стожарську “Плеяду” із рук потенційного конкурента навіть почесніше. Але мені цей фестиваль імпонує можливістю подивитися некомерційні стрічки, які не мають жодного шансу потрапити в прокат. Цього разу організатори заявили, що темою фільмів має бути розкриття підсвідомості людини, її генезис від інфернального до божественного. Це дещо звузило палітру, бо бралися навіть слабкі картини, якщо відповідали девізові.

Справжньою подією стала українська прем’єра картини Джакомо Баттіато “Кароль, людина, яка стала Папою”. Фільм розповідає про становлення особистості Кароля Войтили. Розповідь починається з 1939 року, коли фашисти захопили Польщу. Молодий студент Ягелонського університету, а потім працівник каменоломні, бачить смерть друзів, розстріли священиків, знущання німців з євреїв, муки голодних дітей. Це боляче його ранить. Кароль часто плаче, однак не може, як його побратими, взяти в руки зброю. Його клинком стає слово. Він створює підпільний театр, бо вважає: народ, який має високу духовність, непоборний. Дуже делікатно показано кохання Кароля до красуні-однокурсниці, яка мріє вийти за нього заміж. Але після знищення гітлерівцями польського духовенства молодий Войтила на заклик архієпископа стає прелатом. У цьому він бачить своє покликання. Наречена зі сльозами просить юнака відмовитися від сану, що вимагає целібату, та Кароль її заспокоює: любов буває різна, і вони ніколи не розлучаться. А потім, коли його кохана виходить заміж за іншого, стає близьким другом родини. У фільмі постійно наголошується, що основою світогляду майбутнього Папи стала відмова від фізичної боротьби з тоталітарними режимами (фашистським, а потім комуністичним). Кароль наполягав лише на духовному протистоянні і любові до ближнього. Головну роль виконав Петро Адамчик, який здобув Гран-прі на минулих “Стожарах” за образ Шопена в “Прагненні любові”. Тепер актор зробив усе можливе, щоб новий фільм за його участю потрапив у панораму київського кінофестивалю.

Адамчику вдалося майстерно передати непересічність характеру Войтили, його ораторські і театральні здібності, які виділяли молодого прелата серед інших і допомогли стрімко зробити кар’єру. Кароль не цурався світського життя, займався спортом, легко руйнував стереотипи образу священика. Це привернуло до нього молодь, зробило популярним як серед інтелігенції, так і робітників-антикомуністів. Утім, режисер дає зрозуміти, що ця яскрава доля не лише його заслуга, а й Божий промисел. Бо посісти престол Папи Римського Войтила зміг не завдяки своїм якостям, а через щасливий збіг обставин. Петро Адамчик досконало показав нюанси розвитку характеру особистості від людини до намісника Бога на землі.

* * *

У позаконкурсній програмі показали ще одну польську стрічку “Юлія повертається додому” Агнешки Холанд. Цей фільм розповідає про канадську жінку, яка задля порятунку хворого на рак сина приїздить у Польщу до російського екстрасенса Олексія. І той закохується в неї з першого ж погляду, побачивши в натовпі страждущих. Він виліковує пухлину у хлопчика, але тікає від кохання до його матері, яке вважає для себе неможливим. Та завдяки настирливості красуні Юлії врешті приїздить до неї в Канаду. І там з’ясовується, що через цю пристрасть лікар втрачає дар цілителя. Хвороба знову повертається до дитини, але допомогти йому Олексій не в змозі. Він вдруге покидає кохану, яка тепер повинна доглядати безнадійно хворого. Але любов Олексія подарувала їй нову вагітність. Фільм доволі дивний. Тут не виписані характери головних героїв, але режисера, мабуть, цікавила не стільки психологія, як сама ситуація.

* * *

Ще один бік польського кінематографа показала “Невситимість” Віктора Градецького, де одразу три ролі зіграв шалено популярний у Польщі Цезарій Пазура. Він приїхав на київську прем’єру з іншими виконавцями та продюсером — його дружиною, українкою Веронікою Марчук. Фільм знято за повістю драматурга початку минулого століття Станіслава Віткевича, який страждав на параною і депресії. І це дуже позначилося на творі. В основі сюжету — становлення юнака Генезипа. Позбавлення його цнотливості як чоловіками, так і жінками показано в жанрі трагіфарсу. Автори вивалюють на екран увесь мислимий і немислимий бруд сексуальних пороків та плотської ненаситності. І, на жаль, з режисерського боку це зроблено дуже професійно. Та, незважаючи на шикарні костюми і красивих виконавців, дивитися все це було огидно. Тому під час демонстрації глядачі постійно виходили із залу. Втім, на круглому столі “Від інфернального до божественного”, який вів психоаналітик Назіп Хамітов, “Невситимість” було заявлено як твір, що майстерно розкриває природу людської психології. Хоча таких екземплярів, як у стрічці, не зустрінеш й у божевільні. І що дивно — розглядали цю картину в парі з австрійською “Айноа” про штучно створену жінку, яка завдяки коханню перетворилася на справжню людину. Проте художній рівень цієї картини був настільки низьким, що взагалі дивувала її участь у роботі фестивалю. От і виходило: стрічка про відверту ницість створена майстерно, наче для реклами пороків, а про добро — на жалюгідному художньому рівні.

* * *

В іншому польському фільмі “Оно” Малгожати Шумовської розкрито тему материнства й утробного життя майбутньої дитини. Двадцятирічна Єва, яку грає непрофесійна акторка Малгожата Белла, з’ясовує, що вагітна, і хоче позбутися цієї проблеми. Та коли вона приходить на аборт, розуміє, що дитина в її лоні уже чує звернуті до неї слова. Майбутня мама починає розповідати зародкові все про навколишній світ, вирішуючи й для себе філософські питання — чи варто жити. Втім, ця картина нудна через суто жіночий показ проблеми. Але Малгожата Белла все ж зуміла втримати увагу глядачів своєю вродою і щирістю передачі почуттів героїні.

Польський кінематограф був представлений не лише фільмами, а й зірками. На “Стожари” приїхали відомі актори Даніель Ольбрихський і Ян Махульський (трубач з фільму “Ва-банк”). Дирекція фестивалю влаштувала з гостями круглий стіл, куди запросили ще й російського режисера Станіслава Говорухіна та грузинського актора Баадура Цуладзе. Митці розмірковували про вплив політики на кіно. Й усі одностайно погодилися, що для художника життя поза політикою неможливе. Говорухін закликав українців створити у своєму парламенті мистецьке лобі, аби просувати закони, необхідні для розвитку кіно. Він розповів, що російська кіноіндустрія нині піднімається мов на дріжджах, бо там є державна підтримка галузі, знято податки. Гість поділився, як непросто було добитися цих законів. Але тепер ми бачимо розквіт кіногалузі. Втім, Говорухін застеріг: про відродження кіно говорити зарано, бо немає фільмів, рівних “Летять журавлі”, “Осінній марафон”, “Не сумуй!”

Даніель Ольбрихський також похвалився, що через польський парламент митцям вдалося домогтися протекціоністських законів, і там теж з’явилася державна підтримка кіногалузі. Але сам Ольбрихський знімається тепер мало. Втім, не простоює — приступив до роботи над театральною виставою “Король Лір”, режисером якої запрошений Андрон Кончаловський. Баадур Цуладзе теж поділився зрушеннями в грузинському законодавстві — після довгих років обговорення парламент прийняв закон про кіно.

Ліліана ФЕСЕНКО “Хрещатик”
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images

images
© газета "Хрещатик", "Хрещатик.Київ"
У разi використання матерiалiв
гіперпосилання на kreschatic.kiev.ua обов'язкове.
Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
| | | | | | | |