Для контролю роботи евакуаторів у машинах встановлюватимуть спеціальні "чорні ящики". Вони фіксуватимуть кількість навантажень і загальний пробіг. На авто, котрі не зробили передплату за паркування, "надягатимуть" блокератори. Для поліпшення роботи комунальники закуплять 8 спецмашин і збільшать кількість штрафмайданчиків. Про це "Хрещатику" розповіла директор КП "Київтранспарксервіс" Олена Поліщук.
— Нещодавно Київрада дозволила КП “Київтранспарксервіс” використати під заставу майно для придбання нових евакуаторів. Скільки машин збираєтеся закупити і скільки коштів на це потрібно?
— Найближчим часом ми збираємося придбати вісім машин. Рішенням сесії Київради нам дозволено отримати кошти під заставу майна. Кредити на суму в 3 млн грн підприємство візьме у КБ “Хрещатик”. До Нового року закупимо п’ять евакуаторів, а ще три придбаємо у січні.
— Чи встановлюватимуть на евакуаторах “чорні ящики”, завдяки яким можна контролювати роботу комунальників?
— Ми довго працювали в цьому напрямку, але були проблеми з електронікою. Наразі це питання вирішено, і незабаром всі евакуатори обладнаємо такими приладами. Завдяки “чорним ящикам” вдасться визначити вагу авто та який час машина перебувала в кузові евакуатора. До того ж електронний спостерігач фіксуватиме час виїзду евакуатора, щоденний кілометраж. Скажу одразу, що коштує таке ноу-хау недорого. Ми домовилися з вітчизняним науковим підприємством-виробником про постачання “Київтранспарксервісу” достатньої кількості таких приладів. Це допоможе нам стежити за роботою наших працівників та уникати непорозумінь з водіями-порушниками. Наступним етапом стане встановлення у кабінах систем відеоспостереження, а надалі можливе запровадження й супутникового зв’язку.
— Чи плануєте повернутися до блокераторів?
— Ми знову почали використовувати їх. Система штрафів у нас недосконала. Тобто водієві все одно, розрахувався він за паркування чи ні, адже йому за це нічого не буде. Тож, щоб привчити власників авто до порядку, потрібні якісь заходи. Скажімо, в Європі великі штрафи, а у нас мізерні. Вітчизняними й закордонними правилами передбачено брати передплату за паркування авто. Якщо раніше цей процес не контролювали й паркувальник міг взяти гроші собі, то наразі він повинен видавати водієві квитанцію, яку той зобов’язаний виставити на панелі керування під лобовим склом. Коли ж такого чека немає, служба блокування може заблокувати колеса. Маємо вже непогані результати, адже з 19 листопада запровадили цю систему в Печерському районі. Водії зазвичай платять за паркування, тож відчувається порозуміння киян.
— Це стосуватиметься і неправильно припаркованих авто?
— У цьому разі ще потрібно попрацювати в юридичному аспекті. Звичайно ж, хотілося б прибрати з тротуарів надмірну кількість машин, але спочатку належить змінити нормативно-правову базу. Наразі ж неправильно припарковані на проїжджій частині машини примусово переміщатимуть на спеціальні майданчики.
— Для авто в місті є два штрафмайданчики, але чи достатньо цього?
— Штрафмайданчиків, звичайно ж, замало, адже кількість евакуаторів у Києві зросте. Тому розглядаємо питання, щоб їх облаштували хоча б у трьох районах міста. Це буде значно дешевше й для порушників, бо машину везти стане ближче, а відтак, і платити за кілометраж менше. У перспективі плануємо штраф-майданчики в кожному районі.
— Чи правда, що невдовзі столичні евакуатори збираються перейти на цілодобовий режим роботи?
— Працівники КП “Київтранспарксервіс” готові працювати у цілодобовому режимі. Це потрібно для поліпшення роботи київавтодорівців у зимовий період, коли машини заважають прибирати сніг з проїжджої частини. До того ж кілька евакуаторів уже працюють цілодобово для ліквідації наслідків аварій на дорогах та надзвичайних ситуацій.
— Яку суму нинішнього року підприємство спрямувало до міського бюджету?
— Від початку діяльності підприємства кошти отримуємо винятково за евакуацію авто та паркування, запроваджені наразі у п’яти столичних районах. Протягом трьох місяців (серпень — жовтень) “Київтранспарксервіс” до міського бюджету сплатив податків 594,4 тис. грн.