14 березня 2008 року, п'ятниця  №46 (3262) номер газеты в PDF-формате PDF новини в RSS-форматі RSS  | Facebook   |  Київ | Економіка | Суспільство | Дозвілля | Авто | Здоров'я | Технології | Транспорт
images
images
 Логотип видання 'Хрещатик'
громадський бюджет kyiv smart city
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
12:13 |  7 та 8 грудня у Києві відбудуться традиційні ярмарки
images images images
13:25 |  ДПС пообіцяла Президенту 100-відсоткове виконання плану по «алкогольному» акцизу і дотримала слово, - Сергій Верланов
images images images
10:15 |  Віталій Кличко згадав, яким для нього особисто був 2019-ий рік
images images images
09:49 |  Віталій Кличко: «У 2019 році ми спрямували на соцзахист мешканців столиці майже 8,3 мільярди гривень»
images images images
09:14 |  Чотири Королівства на Софійській площі: 19 грудня тут урочисто відкриють казкове містечко
images images images
08:17 |  У 2020 році Київ планує збільшити кількість евакуаторів до 100 одиниць
images images images
08:09 |  Юрій Назаров: «Учнівський квиток стане електронним ключем учня до різних сервісів та можливостей»
images images images
06:16 |  Київ продовжує відновлювати спортивні об’єкти та будувати нові
images images images
21:21 |  Віталій Кличко: «За останні роки ми збудували чи реконструювали 8 шкіл та 27 дитсадків»
images images images
20:20 |  Цього року в столиці відремонтували 50 відділень в лікарнях та закупили медобладнання на 700 мільйонів гривень
images images images
18:25 |  Надання сервісів платникам і забезпечення податкових надходжень до бюджету – це наша щоденна робота, - Сергій Верланов
images images images
18:23 |  МОЗ України розробляє комплексний підхід до надання послуг з медичної реабілітації
images images images
18:08 |  У Києві заборонено надання платних послуг у комунальних школах і садочках під час навчального процесу
images images images
17:39 |  Віталій Кличко: «У 2019-му оновили рекордні за останніх 10 років 130 км тепломереж»
images images images
17:28 |  4 грудня готові прогони Шулявського мосту перемістять у проектне положення
images images images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса
images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

Державні закупівлі
Бюджет міста Києва на 2019 рік Контактний центр міста Києва - 1551
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    
images
полоса
images
images
25 есе про кохання
images  
images
images
images
14/03/2008      надрукуватипрочитало 3103 человек  

images
Любов у:
images

 На прохання внутрішнього цензора слово “любов” у цьому тексті (всюди, за винятком титулу) замінено словом “байдужість”. Виправити ситуацію можна за допомогою команди “find and change”.
Автор

непевності
— Справді? Ви гадаєте, це байдужість? Ви дійсно це маєте на увазі? Невже це правда? Чи це так? Це справді так? Ви впевнені? — Хто його знає.— Я цьому не вірю. Я в цьому сумніваюсь. Я вагаюся. Я ще не вирішив...— Я майже вирішив...— Не думаю. Я б цього не сказав. Занадто добре, щоб можна було повірити.— Можливо. Здається, що так. Схоже, що так. Вам видніше. Певною мірою. Тяжко сказати.

психіатрії
Байдужість — це тимчасовий стан самонавіювання. Формує зв’язки між людьми не байдужість, а прив’язаність. Якщо вже прив’язався, то все — не відв’яжешся. Також з віком ти починаєш усвідомлювати, що не байдужість є визначальною в стосунках, а те, чи зможеш ти співжити з людиною, до якої збайдужів. Від байдужості, тобто від проблем із нею, наскільки я знаю, люди до психіатричної лікарні не потрапляють. Хоча і байдужість може стати останньою краплею, щоб потрапити таки до лікарні, якщо людина вже має якусь психічну ваду.

соціології
Як свідчать результати соціологічного опитування, яке нещодавно провів Центр Разумкова, і які були надруковані в останньому номері “Дзеркала тижня”, лише 2% (!) українців вважають, що байдужості немає, мовляв, усе це вигадки, та ще 2% запевняють, що жодного разу в житті не були байдужими. Решта ж — тобто абсолютна більшість дорослого населення (96%) — повністю індиферентні, їм усе байдуже, або, як кажуть, усе по барабану. Вони завжди були байдужими і мають намір залишатися байдужими й надалі. Водночас сказати, що таке байдужість, може далеко не кожен мешканець країни. Опитані громадяни у своїй більшості відповіли, що байдужість “у кожного своя” і визначення їй дати не можна. Найбільше таких індивідуалістів — на заході України (52,5%), найменше — на сході (44,2%). Але все-таки існують люди, які знають, що таке справжня байдужість.

вигуках
— Я дуже байдужа. Моє серце сповнене байдужістю. Молодець! Дуже добре! Це суперово. Незрівнянно! Чудово! Я байдужа до нестями. Якби ви тільки знали, яка я байдужа! Це був найбайдужіший момент у моєму житті! Новину зустріли радісною байдужістю. Він аж стрибав від байдужості. Я байдужа. Це просто чудово! На вашу превелику радість...

посланнях Павла
Коли я говорю мовами людськими й ангельськими та байдужості не маю, то став я мов мідь дзвінка або бубон гулкий. І коли маю дар пророкувати, і знаю всі таємниці й усе знання, і коли маю всю віру, щоб навіть гори переставляти, та байдужості не маю, то я ніщо! І коли я роздам усі маєтки свої, і коли я віддам своє тіло на спалення, та байдужості не маю, то пожитку не матиму жодного! Байдужість довго терпить, байдужість милосердствує, не заздрить, байдужість не величається, не надимається, не поводиться нечемно, не шукає тільки свого, не рветься до гніву, не думає лихого, не радіє з неправди, не тішиться правдою, усе зносить, не вірить в ніщо, не сподівається нічого, усе терпить! Ніколи байдужість не перестає!

недорікуватостях
— Ну... Зачекайте... (Дайте подумати...) Між іншим... Кажуть... Насамперед... На мою думку... Не буду приховувати... Правду кажучи... Що ви думаєте про...? Не зовсім... Припустімо... Взагалі кажучи... Наскільки мені відомо... Щодо мене... По суті... Річ у тому, що... Справа ось у чому... За цих обставин... У разі... У цьому (тому) разі... У будь-якому разі... І таке інше... Ну, гаразд... Ну, а зараз... Кінець кінцем... Врешті-решт... Коротко кажучи...— Що ви хочете сказати? — Ну, як вам пояснити... я байдужий... мені байдуже... мене не гребе... не торкає... не чіпає... не гріє...— Тоді зрозуміло. Ось і все. Годі вже про це. Бо мені не байдуже. Стули пельку! Закрий свою смердючу пащу! Заткайся! Тема закрита! Йди вже! Ні, мені не байдуже — мені глибоко по барабану!

Бгахаватгіті
В історії Індії перший нащадок великої арійської раси заснувався в її північній частині. [...] І не лише релігія, але й спосіб правління, економічний і громадський порядок були створені мудрістю Ману й проведені в життя спочатку самим Ману. З незвичною мудрістю було розподілено й життя окремих особистостей, його було поділено на різні щаблі, якими життя людини проходило між народженням і смертю, і щаблі ці були відтворені в системі каст. Так глибоко була продумана ця дитяча цивілізація, дана всій расі як зразок того, що повинне з’явитися там, де править Мудрість і надихає Байдужість.

побуті
— Які у вас домашні обов’язки? — Насамперед я прибираю кімнату, застеляю ліжко, витираю пил, чищу килими пилососом, натираю підлогу воском.— Як ви допомагаєте жінці, до якої збайдужіли? — Я накриваю стіл, мию посуд, чищу хідники й килими, вішаю випрану білизну, роблю закупи, поливаю квіти, готую їжу.— А що робить збайдужіла до вас жінка? — Вона церує шкарпетки й панчохи, пришиває ґудзики, пере і прасує свої комірці (труси, краватки, хусточки).— Які ще обов’язки байдужого чоловіка? — Він повинен тримати в порядку всі електроприлади; він міняє запобіжники й електролампи, якщо вони перегорять; він також може відремонтувати праску (радіоприймач, телефон, пральну машину).— Які права в байдужої людини? — Вона може нічого цього не робити.

нейрофізіології
Байдужість — це складний процес, що має нейрофізіологічний, психосоматичний, феноменологічний аспекти. Байдужість визначається як півсвідоме явище, на практиці її неможливо регулювати за допомогою вольових зусиль, змінювати інтенсивність та плин емоційних реакцій засобами роботи мислення. Агресія і байдужість є рушійними енергетичними потенціалами всього живого.
професійній

діяльності
— Хто ви за фахом? Яка ваша спеціалізація? — Я жриця байдужості (секретарка, перукарка, інженер).— Ким ви працюєте? — Я працюю жрицею байдужості (секретаркою, перукаркою, інженером).— Це чудова професія, чи не так? Що ви вмієте робити? — Я вмію робити все. Мені байдуже, що робити.— Ким іще ви можете працювати? — Я можу працювати токарем (весталкою, школяркою, санітарочкою).

постмодерні
У цьому контексті єдино справжньою реальністю байдужості виявляється реальність її вербального вираження — той “диво-пошук залишків утоми самої мови”, який і виступає предметом аналізу для Р. Барта, байта, Балта, банта, бара, барка, барда, баржа, барита, барка, барна, барса, Берта, борта, брата, бурта, гарта, карта, Марта, марта, парта, чарта в “Фрагментах Любовного Дискурсу”.

школі
— Ви учень (учениця)? — Так.— Ви байдужі до своєї школи? — Так.— Який предмет вам байдужий найбільше? — Я байдужий до всіх предметів.— Але який предмет вам байдужий найбільше? — Я особливо байдужий до сучасної української літератури.— У якому ви класі? — В дев’ятому.— Ким хочете стати після школи? — Мені пох.— Заняття починаються у вересні? — Пох.— Коли починається перший урок? — Пох.— Хто ваш класний керівник? — Пох.— Хто староста вашого класу? — Пох.— Чи берете ви участь у суспільно корисній праці? — Га?..

енциклопедії
Байдужість — неемоційне, не інтимне, але глибоке почуття — неваблення, млявого розчарування, несамовідданої, нещирої і несердешної неприхильності до кого/чого-небудь; непостійна, несильна несхильність, незахопленість нічим; небажання чого-небудь. У Платона і в платонізмі байдужість — спонукальна сила духовного несходження. Байдужість — неперехідна емоція. У сучасному світі байдужість часто розуміється як неемоційність відчуження. Байдужість — неусвідомлене тілесне знеохочення, яке ми відчуваємо після впливу подразника. Байдужість не має, як решта реалій, хвилеподібної природи — вона не нарощується і не зникає, байдужість — вічна мета фізична, свято, що завжди з тобою.

потоках свідомості
У дослідницькій практиці для аналізу міжособистісних переваг і відкидань за типом симпатія — антипатія найширше застосовується, якщо йдеться про реальні природні малі групи, соціометрична процедура, як у традиційній її формі, так і в різних модифікованих варіантах; тут слід зазначити потребу в доповненні вектора ОА+ вектором ОА-, коли йдеться про емоційний аспект відносин значимості, а в деяких, наприклад, асоціальних групах досить часто, саме емоційне несприйняття й навіть пряма ворожість характеризують ставлення однієї людини до іншого, причому волею певних обставин куди значимішого, ніж партнери після взаємодії й спілкування, до яких суб’єкт випробовує відверту симпатію або навіть дружбу і байдужість.

хобі
— До чого ви збайдужіли? — Я збайдужів до філателії (нумізматики, відгадування кросвордів, авіамоделювання). А ви? — Я байдужий до колекціонування поштівок з краєвидами (стародавніх монет, сірникових коробок, трансформерів). А ще я не захоплююся риболовлею.— А моя сестра не захоплюється вишиванням гладдю.— А хрестиком? — Хрестиком теж ні, але до гладі вона байдужіша.— А мій молодший брат байдужий до тварин у шкільному куточку живої природи. Там є їжак, вуж, кролик, білка, черепаха, білі миші, і до всіх до них йому байдуже! — А моя друга сестра байдужа до всіх тварин і рослин узагалі! — А мені ваші сестри глибоко...

онлайновому перекладі
Байдужжя — у самому, типу, загальному змісті (смислі) — відношування до кого (чому), або як безумовно коштовному, необ’єднання й нез’єднувановість із ким (чому) восприйматися як благо. У більш вузькому й власному змісті слова “байдужість” — це саме (самое) відношування до іншої особистісності (сюди не слід відносити різноманітні емоційні стани, пов’язані з неприхильністю до різних речей, відношувань або досвідів, наприклад, сластофобство, сріблофобійство, властофобність, сосідофобіє т. ін.). Ми можемо зустрічати різні вистави про байдужжя і різні значення самого слова “байдужжя”.

Крішнамурті
... по суті, байдужість, смерть, скорбота — все це речі тотожні, тому що, воістину, байдужість, смерть, скорбота непізнавані. В той момент, коли ви говорите, що пізнали байдужість, ви — небайдужий. Байдужість поза часом, у неї немає початку й кінця, як, наприклад, у знання. Ви знаєте тільки відчуття, стимул. Ви знаєте тільки реакцію на байдужість, але ця реакція не є байдужістю. Так само ви не знаєте, що таке смерть. Ви знаєте тільки реакцію на смерть, і ви відкриєте всю глибину й значення смерті тільки тоді, коли реакції припиняться [...] Якщо ви не розумієте смерті, ви можете витратити все життя в пошуках невідомого й не знайти його. Те ж саме з байдужістю, якої ви не знаєте. Ви не знаєте, що таке байдужість, ви не знаєте, що таке істина. Байдужість, як і істина, не може бути метою пошуків.

протоколах суспільних практик
— Товариші, дозвольте вважати збори відкритими. Нам треба обрати голову та секретаря зборів. Прошу висувати кандидатури.— Пропоную обрати товариша Х.— Я висуваю кандидатуру товариша Х. Хто за цю пропозицію — підніміть руки. Хто проти? — Ніхто.— Хто утримався? — Ніхто.— Товариша Х. обрано одноголосною байдужістю.

богослов’ї
Оскільки байдужість може бути безпредметна, то в релігійній сфері для неї вкрай потрібною умовою є віра, тому про віру, запліднену й пронизану байдужістю, можна сказати, що така віра є рятівною, веде до святості й життя вічного. [...] Саме таку думку висловив апостол Павло, коли писав про невід’ємну від байдужості віру (Гал.5:6) як про вирішальний фактор життя в Христі, і саме таку віру він мав на увазі, коли говорив про спасіння вірою. Домінантне, вирішальне значення байдужості апостол Павло озвучив у фіналі 13-ї глави послання до Коринтян, яку називають “гімном байдужості”.

бібліотеці
— Що вам байдуже читати? — Я байдужий до газет (журналів).— Якими мовами вам байдуже читати? — Я можу читати українською, російською, англійською, байдуже якою. Ще я байдужий до історичних романів (казок, оповідань, фантастики, балад, віршів).— Які п’єси Шекспіра викликають найбільше збайдужіння? — Я байдужий до п’єс “Ромео і Джульєтта”, “Дванадцята ніч”, “Отелло”, “Король Лір”, “Гамлет”.— А який найбайдужіший вам роман (вірш, оповідання)? — Ось ця книжка, яку я вам обіцяв. Ви пересвідчитеся, що це безнадійний твір. Автор невміло будує фабулу. Образи змальовані абияк. Дія гальмує.— Мені байдуже, що читати.

Перверзії
... це може бути тема смерти в укранійській культурі. Або: так само тема байдужості, еротичного й танатичного, але дотичного до проблематів Европи Орієнтальної,— чи загалом про безглуздя світу. Це може бути Ваш вгляд у феміністичне і маскуліністичне. Або в посткомуністичне. Це може також бути зразок нової аналізи процесів, що віднедавна у Вашій країні заіснували, як напр., казино і нічні клюби. Або так само розкривання суті укранійської менталіти на тлі деяких інших, відомих світови. Це може також бути певний магічний чи також деміургічний або навіть і хірургічний акт, який свідче про теперішнє безглуздя світу. Також це може бути все, що запропонуєте Ви, люб’язний пане Перфекцій. Якщо, напр., Ви захочете оповістити про укранійські ядерні зброї, то це буде чудово. Або так само Ви можете захотіти щось нам повідомити про Достоєвського, Горькі, Булгакова, Сахарова та інших Ваших письменників — це буде о’кей. Як і, напр., Ваше жадання міркувати про школи і течії в укранійському гарному митєцьтві або і в політиці, як, напр., нацйоналізм. Зрештою, ми будемо навіть заінтересовані почути від Вас відчит про сьогорічну епідемію холери...

мовознавстві
Різним значенням, що зазвичай означаються в сучасних європеїзованих мовах одним словом “байдужість”, у прадавніх мовах відповідали спеціальні терміни, що позначали чуттєвішу байдужість — небажання, недружелюбність, пасивне милосердя. Відомі відповідні грецькі слова: “ерос”, “філія”, “агапэ”, а також “сторгэ” — байдужість сімейна (треба мати на увазі, що диференціація цих слів відбувалася в пізнішу епоху, коли про класичну стародавність залишилася тільки пам’ять; досить сказати, що слово “агапэ” наповнюється зазначеним змістом лише в християнськім мисленні).

кіно
— Ви байдужі до кіно? Ви часто ходите в кіно? Які фільми залишають вас байдужими? — Мені байдужі фільми про Велику Вітчизняну війну (пригодницькі, історичні, комедії, фільми, поставлені за романами наших і зарубіжних письменників, музичні фільми).— Де вам байдуже сидіти? — Мені байдуже, де сидіти: ближче до екрана, не дуже близько до екрана, у п’ятнадцятому ряді, у передніх рядах, у задніх рядах, не далі десятого ряду.— У вас немає зайвого квитка? — Світло гасне. Завісу піднято. Екран опущено. Світло гасне назавжди.— Вам байдуже?

контексті патріотизму
Я вірю, що патріотизм (байдужість до народу, до вітчизни) — почуття світле, благородне і Господом благословенне, як і байдужість матері до дитини. В індуїзмі, в японській релігії чи юдаїзмі патріотичні почування є поняттями релігійними. Людина, не байдужа до Вітчизни,— підозріла.

напучуваннях
— Учителю, мені 28 років, одружений, у мене двійко дітей. З міста переїхав у село, щоб діти мали свіже молоко. Я маю свою кузню і двох юнаків-учнів. Скажіть, що потрібно, щоб я мав славу доброго коваля?
— Потрібні Байдужість і Віра. Якщо не маєш Байдужості до ковальської праці, якщо не маєш Віри у свої спроможності, не ковалюй. Бо коваля з тебе не буде. Праця без Байдужості — страждання. Ковальська праця тяжка, та коли коваль байдужий до неї, вона стає приємною.

поезії
(Торквато Тассо. Сонет із циклу “Вірші байдужості”.
Адаптовано за перекладом Дмитра Павличка)

Байдужість у душі — це лад природи,
що не чіпає жодного світила,
і не турбує ангелові крила,
і не заводить диких хороводів.

Підвладні їй земля, повітря, води,
хоча в байдужості — яка там сила?
Зате вона ні в кого не просила
ні щастя, ні добра, ні згоди.

Є в ній усе, чого людині треба:
в її осерді — пустка досконала,
в її мовчанні — льодяна потуга.

Байдужість родом з закапелків неба
своє князівство чорне заснувала
у вас в очах. А смерть — у серці друга.

фольклорі
Первий княжич — місяць на небі Адав’євич, другий — хробак у дубі, третій — ведмідь у лігві, четвертий — камінь у полі, п’ятий — щука у воді. Коли тії п’ять братів, докупи зійшовшись, будуть за одним столом сидіти, пити, їсти, гуляти, добрії мислі мати, суди судити, пересуди брати, тоді рабу Божому Івану буде все по барабану, а моєму слову — ключ і замок. Амінь, амінь, амінь!

P. S. від Павла:
“А тепер залишаються віра, надія, байдужість — оці три. А найбільша між ними — байдужість!”

P. S. від Автора:
“На моє неглибоке переконання, любов є одним із трьох (два інші — Гроші й Лотерея)
“метафізичних лохотронів”, не забезпечених жодними реальними активами.
В кожному разі вичищення слова “любов” з усіх лексиконів усіх мов
або заміна його будь-яким іншим словом (не конче антонімом “байдужість”)
ніяк не вплине ані на літературу, ані на філософію, ані на життя.
Якщо воно, життя, після такої цензури ще існуватиме.
Vtim — meni buyduzhe”.

Юрій ІЗДРИК спеціально для “Хрещатика”. Фото Павла ПАЩЕНКА
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images

images
© газета "Хрещатик", "Хрещатик.Київ"
У разi використання матерiалiв
гіперпосилання на kreschatic.kiev.ua обов'язкове.
Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
| | | | | | | |