Логотип видання 'Хрещатик'

images
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама  | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
images
Новини
  images
16 жовтня 2009 року, п'ятниця  №142 (3588) номер газеты в PDF-формате PDF новини в RSS-форматі RSS   |    |    |    |    |    |    |    |    
images
полоса
images
images
Культура
images  
images
images
images
16/10/2009      надрукуватипрочитало 4526 человек  

images
Пограємо в Чонкіна
images

Сьогодні та завтра у Театрі на лівому березі Дніпра відбудеться прем'єра спектаклю "Граємо Чонкіна" за романом Володимира Войновича в постановці Олександра Кобзаря і Андрія Самініна. Напередодні прем'єри обидва режисери відповіли на запитання "Хрещатіка".

— Як я зрозуміла, ви намагаєтеся поставити “Чонкіна” в режимі ігрового театру?
Самінін: Це спроба. Ігровий театр пов’язаний з бажанням імпровізувати, а найважче завдання полягає в тому, щоб це бажання пробудити в акторах.

— Повинен бути азарт...
С.: А звідки береться азарт? Ось кажуть, що режисура і акторство — шикарні професії: тобі платять за те, що ти висловлюєшся. А насправді мало кому є що сказати, не можна “висловлюватися” тільки тому, що це твоя робота, ти ж сюди йдеш не для того, щоб стати дресированим.

— Мені здається, більшість іде сюди, дістаючи заряд амбіцій від кіно і телебачення.
С.: Якщо є бажання потрапити на екран телевізора, тоді потрібно тусити, знайомитися з потрібними людьми, не обов’язково закінчувати театральний інститут.


Адже театральна гра насправді дуже страждає від серіалів. Усе начебто добре, але ти помічаєш в акторові якесь дрібне деренчання, суєту серіальних тисячодублів.

Кобзар: Наш художній керівник Едуард Митницький каже, що ми заряджаємося в театрі як батарея, а потім ідемо в серіали і все там викидаємо, на сцену ж повертаємося порожніми. Звідси те деренчання, про яке ви говорите. Я ніби тут, але ніби тут мене і немає — дивне неприємне відчуття. Найцікавіше те, що це справді помітно в акторах, вони продовжують повністю віддаватися глядачеві, але щось зникає.

— Але ж ви також знімаєтеся.
К.: Андрій — так.

С.: І Сашко — так. Звісно, знімаємося, а як інакше? Це і матеріальна потреба, і досвід, звичайно. Але дуже відчутно, що знесилюєшся, адже в кіно і серіалах вимагають швидкого включення, хапання на льоту, такої “нарваності”, щоб можна було 5—10 сцен зняти за один день.
Але потім ця звичка працювати на льоту, з аркуша, інерційно переноситься на театральний майданчик. А там не та проблематика: нам не потрібно гнати продукт до телеефіру, нам потрібно готувати вислювлювання, особисте висловлювання режисера, актора, художника. Та як воно може бути особистим, коли актор прибігає і запитує: “Що мені тут виконати, куди мені стати?” Людина готова на все, однак нам потрібно, щоб у артиста було бажання крикнути про своє, про наболіле, а не якісно виконати трюк.

К.: У нас, на щастя, є актори в театрі, котрі в день серйозного спектаклю не працюють на зйомках, бо вже з досвіду відомо: якщо зі зйомок прибігаєш одразу на сцену, в тобі нічого не знайдеться, окрім внутрішньої порожнечі.


С.: Ми замислювали ставити “Чонкіна”, тому що це дуже багатий матеріал для роботи з характером, із грою, поімпровізувати, а будь-яка імпровізація є потребою, вона за вказівкою не вдається.


Тому, коли нас запитують, про що ми хотіли ставити “Чонкина”, не можемо чітко сказати, бо вся ця затія — авантюра. Наші репетиції будуються на спостереженні, на ігрових ситуаціях, і спектакль певною мірою перестає бути тільки нашим, а перетворюється на загальноакторський. Це те, чого нам хочеться досягти.

К.: Ігрова структура, з якою ми пробуємо працювати, приводить до того, що актор сам придумує, фонтанує ідеями, він стає повноцінним творцем образу, ситуації, структури. Ми з ним стаємо рівноправними співавторами спектаклю. І в такій ситуації він ніколи не дасть фальші, спектакль стане його правдою, його віддушиною, перетвориться на рідний і захопливий простір.

С.: Якщо на початку процесу запитати, про що спектакль, і дати на нього чітку відповідь, це буде те саме, що в тебе є півкраїни, а ти собі кажеш: “Ні, я шматочок огорожею обнесу, сяду в ньому та й годі”.

— Я так розумію, з “Чонкіним” ви намагаєтеся не обмежувати себе?
С.: Ми б хотіли, щоб у процесі придумування сцен нарощувалося дуже багато значень. До того ж “Чонкін” Войновича дає змогу брати звідти теми, які автор припускав, але не розробляв їх, в різні часи його твір сприймається по-різному. В 1988 році у міру вседозволеності на перший план виходив сатиричний пласт роману. Однак минув час, і зубоскальство з приводу своєї країни особисто мене не зачіпає, тепер у “Чонкіні” видно глибші значення.

— Насамкінець хотіла запитати, чим саме цей твір став для вас цікавим сьогодні?
С.: Ми починали з того, що замислювали це як спільну роботу режисерів з артистами і підшукували той твір, який від першого пускового моменту, з моменту прочитання змушував би фантазію бурхливо реагувати. А в творі Войновича є яскравий герой — Чонкін, довкруги якого є ближнє коло яскравих героїв, дальнє коло яскравих героїв, кожне з яких має свої кола. Цей твір видався нам дуже благодатним, щоб запалити фантазію артистів.

К.: Чонкін — кремінь... запальничка.

 

 

Розмовляла Марися НІКІТЮК, спеціально для “Хрещатика”. Фото Максима БЕЛОУСОВА
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images
images
16/10/2009 | Багато-багато стільців. У Чернігові стартував оригінальний культурно-мистецький проект “728”
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images

images
© газета "Хрещатик", "Хрещатик.Київ"
У разi використання матерiалiв
гіперпосилання на kreschatic.kiev.ua обов'язкове.
Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
| | | | | | | |



Fatal error: Class 'SAPE_client' not found in /spacenew/www/kreschatic.kiev.ua/index.php on line 211