Логотип видання 'Хрещатик'

images
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама  | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
images
Новини
  images
10 червня 2010 року, четвер  №80 (3711) номер газеты в PDF-формате PDF новини в RSS-форматі RSS   |    |    |    |    |    |    |    |    |    
images
полоса
images
images
Різне
images  
images
images
images
10/06/2010      надрукуватипрочитало 2792 человек  

images
Сергій СКАЛЬКО: “Восени ми спробуємо встановити світовий рекорд на повітряній кулі”
images

 Віце-президент Київського повітроплавального товариства розповів про розвиток спорту "для справжніх романтиків" та реальні можливості для будь-кого недорого освоїти аеростат.

— Як ви захопилися польотами на повітряних кулях?
— Як і мій батько, я професіональний льотчик. Освоїв понад десять типів літаків, багато вертольотів. Навчався у Харківському льотному училищі, потім закінчив Харківську юридичну академію. У кулі закохався, як то кажуть, з першого погляду. Це було 1999 року. Мене запросили на один із заходів Повітряного братства, що створило Федерацію повітроплавального спорту. У 2005-му я закінчив школу пілотів і почав самостійно керувати тепловим аеростатом.

— Чим привабило повітроплавання?
— Напевно, особливою романтикою. Можеш летіти дуже низько — метр-два над дахами або торкатися трави. Хочеш — здіймаєшся над верхівками дерев або на висоту пташиного польоту. Цю романтику ніякими видами мистецтва передати неможливо — можна лише відчути, здійнявшись у небо. У потоці буденних справ душа іноді потребує свята, коли хочеться не лише думати, а й рухатися інакше. З рухом у польоті на повітряній кулі настає час радості, гармонії з довкіллям.

— Наскільки легко пілотувати аеростат?
— Принцип повітряної кулі дуже простий, бо ще зі шкільної програми ми знаємо, що тепле повітря піднімається вгору, холодне — опускається униз. На цій дії ґрунтується принцип повітроплавання, що придумали брати Монгольф’є в 1783 році. Куля летить лише туди, куди дме вітер. Ніякого керування немає, за винятком зміни висоти польоту. На висоті 3000 метрів, на якій ми літаємо, вітер є завжди. Штиль — явище випадкове. Перш ніж прийняти рішення про польоти, обов’язково потрібно ознайомитися з прогнозом погоди. Відбудеться політ чи ні, безпосередньо залежить від сили вітру.

— Як розвивається повітроплавання в Україні?
— Доволі активно. В нашому товаристві зібралися найкращі з кращих пілотів-повітроплавців України — чемпіони, які входять до сотні найкращих пілотів світу. Гарно виступають жінки-пілоти. Нещодавно мені телефонувала Катерина Клименко й повідомила, що вони з Тетяною Шапуровою повторили рекорд Іжевська за дальністю польоту, пролетівши 240 кілометрів над землею.

— Розкажіть про ваші особисті досягнення.
— Із другом Ревазом Утургаурі ми встановили рекорд України з висоти, піднявшися на 4613 метрів узимку — 28 лютого нинішнього року. Є намір у листопаді-грудні здійснити міжнародний українсько-грузинський переліт над акваторією Чорного моря із Криму до Туреччини, в організації якого братимуть участь фахівці й пілоти з України, Росії, Швеції, Литви, Великобританії. Для цього в жовтні привеземо в Україну надзвичайно велику кулю об’ємом 14 тисяч кубометрів повітря, з кошиком 6 на 2 метри. Якщо взимку для рекорду ми брали із собою 20 балонів газу, то тепер їх має бути приблизно 75. Для цього заходу я інтенсивно худнутиму, щоб можна було побільше запастися пальним. Політ буде на 900—1000 кілометрів і триватиме приблизно 30 годин. Цей проект унікальний. Якщо все вдасться, ми встановимо світовий рекорд.

— Чим ще займаєтеся?
— В авіакомпанії Київського повітроплавального товариства відкрилася школа пілотів, центр технічного обслуговування куль.

— Як потрапити до цієї школи?
— Вона розташована в Макарівському районі на Київщині. Щоб стати пілотом теплового аеростата, потрібно пройти теоретичний курс — 98 годин. Це коштує приблизно 500 доларів. Налітати потрібно до 18 годин з розрахунку 300 доларів за годину. Весь курс обійдеться приблизно в 6000 доларів. Але для молоді й студентів у нас особливі умови. Якщо в них є величезне бажання політати й стати пілотом, вони приходять до нашого клубу, ми разом виїжджаємо на польоти, вони носять кулі, ставлять їх, обслуговують, літають, звісно, і так потихеньку приходять до цього азартного й інтелектуального виду спорту. Є низка програм, які допомагають здобути професію пілота й тим, у кого немає грошей на навчання. Завдяки цим програмам на моїх очах виросли пілоти з тих, хто про це навіть ніколи й не думав — з дітей вулиці.

— Скільки коштує куля?
— Нова куля на 3 тисячі кубометрів з повною комплектацією приблизно коштує 32—35 тисяч євро. Вартість залежить від якості матеріалу. Дешевше можна знайти потриману кулю, але я б не радив таких купувати.

— Скільки коштують польоти на повітряній кулі?
— Якщо одна або дві людини — 3500 гривень, три — 4300, чотири — 5000. Для групи з восьми і більше пасажирів — за кожного по 1000 гривень.

— Чи є майбутнє у спортивного повітроплавання в Україні?
— Я оптиміст. Сподіваюся, є. Аби щось вийшло, треба докласти зусилль, об’єднуватися та працювати разом. У всьому світі цей спорт розвивається, повинен розвиватися і в нас.

— У яких країнах повітроплавання розвинене найбільше?
— Напевно, скрізь. В Америці, наприклад. Там щороку проводять фестивалі, які збирають одразу на одному полі до тисячі куль. У Німеччині, Франції, Англії працюють компанії, які шиють кулі. В усіх цих країнах збираються переважно ті, хто починав освоювати пілотаж у ранньому віці з батьками. Ці люди можуть на кулях працювати так професіонально, як ми ходимо. У Японії почалася популяризація, а такожу наших сусідів — росіян.

Розмовляла Людмила ТКАЧЕНКО, спеціально для “Хрещатика”. Фото Миколи ТИМЧЕНКА
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images
images
10/06/2010 | Мрії здійснюються. Валерія Шовкун — майстриня іграшкового світу
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images

images
© газета "Хрещатик", "Хрещатик.Київ"
У разi використання матерiалiв
гіперпосилання на kreschatic.kiev.ua обов'язкове.
Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
| | | | | | | |