Логотип видання 'Хрещатик'

images
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама  | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
images
Новини
  images
16 вересня 2010 року, четвер  №133 (3764) номер газеты в PDF-формате PDF новини в RSS-форматі RSS   |    |    |    |    |    |    |    |    |    
images
полоса
images
images
Суспільство
images  
images
images
images
15/09/2010      надрукуватипрочитало 3846 человек  

images
Тиша в законі Якщо вам заважає шум автостради — ставте хороші вікна, а якщо галасують сусіди — викликайте міліцію
images

Як стверджують науковці, 60 відсотків території великих міст перебувають у дискомфортних акустичних умовах. По-простому кажучи, більшість мешканців мегаполісів потерпають чи то від шуму автомагістралей під вікнами власних будинків, чи від будівництва, чи від гучного ремонту в квартирі сусідів. Тільки за півріччя дільничними інспекторами міліції було складено 470 адміністративних протоколів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму. Проте з усіма цими “явищами” можна і треба боротися. Аби відстояти власний спокій, можна звертатися і до суду.

Реактивний транспорт на чотирьох колесах


Найбільшим шумовим забруднювачем у місті є транспорт — легкові автомобілі, вантажівки, потяги, метрополітен і авіація. Цікаво, що, наприклад, у Нідерландах, де чи не найпопулярніші в світі велосипеди, найбільше люди нарікають на акустичний дискомфорт, який здіймають мопеди. У Києві найпроблемнішими є автомагістралі, де рівень шуму сягає 74—78 децибелів (дБ). За словами старшого наукового співробітника лабораторії гігієни шуму житлових і громадських споруд Інституту гігієни та медичної екології імені Марзеєва Петра Семашка, в будинках, які розташовані безпосередньо вздовж проспекту Перемоги, в квартирах із звичайними дерев’яними рамами рівень шуму вночі перевищує 50 дБ. Тобто більший за норму на 20 дБ. І це — проблема не лише нашої столиці, а й багатьох міст світу.

“Одним із найбільших акустичних забруднювачів у світі є транспорт,— каже Петро Семашко,— тому автомобільні концерни багато уваги приділяють розробці нових якомога тихіших двигунів для автомобілів. Але тут є зворотний бік медалі — авто стають тихішими, але їх більшає! Деякий час вважали, що вихід з цієї ситуації — це побудова вздовж трас із інтенсивним рухом шумозахисних екранів. Та виявилося, що їх неможливо встановлювати у старих кварталах історичної забудови. Були пропозиції встановлювати й звукоізоляційні тунелі. Проте і тут виникало безліч питань із вентиляцією і освітленням, бо нівелювалася доцільність таких споруд”.

У Києві ідея побудови шумозахисних екранів уздовж швидкісних трас теж не нова. Ними планують обладнати деякі ділянки лінії швидкісного трамвая. Такі ж “загорожі” з’являться і вздовж траси на Великій кільцевій, де нині тривають масштабні роботи з реконструкції. Як повідомив перший заступник голови КМДА Олександр Попов, це дасть змогу не відселяти мешканців 28 приватних будинків у Жулянах, і водночас захистить цих людей від шуму і пилу.

Цікаво, що захиститися від “шумахерів” можна, встановивши спеціальні шумозахисні вікна. На відміну від звичних, пластикових, вони мають у рамі не два, а три скла. Такі “пакети” є дуже популярними в скандинавських країнах, де помітили, що ці вікна не лише чудово зберігають тепло в будинку, а й не пропускають вуличний шум, навіть коли вікно привідчинено на функцію провітрювання. Єдиний недолік таких вікон, що вони дорожчі за звичайні металопластикові.

Будівництво за розкладом


Якщо послухати екологів, то зараз у Києві, з точки зору шумового забруднення, будувати взагалі не можна. За словами головного архітектора столиці Сергія Целовальника, нині в місті вже нема територій, де можна було б зводити комплексні житлові квартали — залишається лише так звана точкова забудова. Тож зрозуміло, що від “будівельного” шуму нікуди подітися. Економічна криза значно збавила темпи будівельників і, відповідно, у місті стало тихіше. Та проблема в тому, що ті компанії, які в стані продовжувати роботу, часто порушують законодавство, намагаючись пришвидшити зведення об’єктів, працюють цілодобово.
Така “історія” сталася й на вулиці Лайоша Гавро, 1, де “Київміськбуд” зводить висотку, частину квартир у якій передадуть постраждалим від групи компаній “Еліта-Центр”. Мешканці довколишніх будинків кілька місяців “воювали” із забудовниками, аби ті припиняли роботи хоча б уночі — залучали і санепідстанцію, і міліцію. І таки домоглися свого.

Як повідомили “Хрещатику” в відділі зв’язків із громадськістю ГУ МВС України в Києві, в нинішньому році дільничними інспекторами міліції складено 470 адміністративних протоколів за порушення закону щодо захисту населення від впливу шуму. Порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів тягне за собою попередження або накладення штрафу на громадян від 5 до 15 неоподаткованих мінімумів доходів громадян і стягнення штрафу з посадових осіб і громадян — суб’єктів господарської діяльності — від 15 до 30 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Зрозуміло, що нині безглуздо вимагати, аби будівельники припинили свої роботи, проте треба наполягати, аби вони виконували їх у відведений для цього час. Якщо ж не вдається домовитися “по-людськи”, то головний державний санітарний лікар Київської міської СЕС Анатолій Пономаренко радить киянам у таких випадках викликати міліцію та санепідслужбу, повідомляти райдержадміністрацію про складення відповідних документів і подавати такий “пакет” до суду. Часто так і роблять люди, які страждають від шуму барів і кафе, що розташовані на перших поверхах житлових будинків. За словами Анатолія Пономаренка, принаймні в половині випадків людям вдається “втишити” галасливі заклади.

Коли сусід сусіду не друг


Дуже часто за телефоном 15-51 надходять дзвінки від обурених киян, які скаржаться на своїх сусідів, що цілодобово роблять у квартирах євроремонти. Особливо цікава “ситуація” у мешканців нових будинків. Буває, що сусіди встигають стати ворогами ще перед тим, як познайомляться. Найдієвіший вихід тут, як і у випадку із капітальним будівництвом, викликати міліцію. Хоча іноді є таке, що люди просто не знають, коли можна працювати, а коли ні. За законом, шуміти заборонено у нічний час із 21 години вечора до 8 години ранку, а в святкові та неробочі дні — цілодобово. Хіба що мешканці домовляться між собою про періоди шуму та тиші.

Наталка МАРКІВ “Хрещатик”. Фото Миколи ТИМЧЕНКА
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images
images
16/09/2010 | Чи маєте проблеми із шумом і якими засобами боретеся?.
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images

images
© газета "Хрещатик", "Хрещатик.Київ"
У разi використання матерiалiв
гіперпосилання на kreschatic.kiev.ua обов'язкове.
Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
| | | | | | | |