18 листопада 2010 року, четвер  №169 (3800) номер газеты в PDF-формате PDF новини в RSS-форматі RSS  | Facebook   |  Київ | Економіка | Суспільство | Дозвілля | Авто | Здоров'я | Технології | Транспорт
images
images
 Логотип видання 'Хрещатик'
громадський бюджет kyiv smart city
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
19:01 |  На Південному мосту частково обмежать рух із 21:00 22 листопада до 07:00 23 листопада
images images images
16:24 |  До 3 грудня у столиці працюватиме виставка про ізраїльський модернізм «Баухаус. Біле місто Тель-Авів»
images images images
15:45 |  Найпопулярніші професії: на кого «перевчаються» безробітні у столиці
images images images
14:26 |  21 листопада у Дарницькому районі відбудеться закладення зеленої Алеї Гідності та Свободи
images images images
13:59 |  Віталій Кличко привітав українців із Днем Гідності і Свободи: «Гідність – це любити свою країну і вірити в неї»
images images images
13:50 |  Прес-конференція із нагоди проведення культурно-мистецького проекту «Новий рік – 2020» на Софійській і Контрактовій площах
images images images
11:39 |  Акція «Стоп фосфати» - 22 листопада відбудеться круглий стіл
images images images
11:13 |  У Дарницькому районі з'явиться алея Гідності та Свободи
images images images
11:12 |  День гідності та свободи: програма подій у Києві
images images images
10:20 |  23 листопада – «Засвіти свічку пам’яті!» на знак вшанування жертв Голодомору-геноциду
images images images
10:19 |  У КМДА не видавали дозвіл на будівництво ТРЦ «Петрівка» – Микола Поворозник
images images images
08:28 |  Оновлений легкоатлетичний манеж на Березняках відкриють на початку грудня
images images images
07:45 |  Затримано зловмисника, який поцупив гаманець пасажирки маршрутки
images images images
07:01 |  Куди піти у Києві у День Гідності і Свободи
images images images
07:00 |  «Я МАЮ ПРАВО»: столичні ювенальні поліцейські розповіли школярам про їхні права
images images images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса
images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

Державні закупівлі
Бюджет міста Києва на 2019 рік Контактний центр міста Києва - 1551
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    |    |    |    
images
полоса
images
images
Людина, місто, країна
images  
images
images
images
18/11/2010      надрукуватипрочитало 4474 человек  

images
Аїда ДЖАНГІРОВА: “Я не бачу в графіті крамоли, якщо це естетично органічно у просторі” Співорганізатор фестивалю Muralissimo — про популяризацію стріт-арту та реакцію киян на перші роботи
images

Нещодавно “Хрещатик” писав про субкультуру графіті, муралізм, їхні витоки та сучасні особливості. Йшлося і про фестиваль вуличного мистецтва Muralissimo, який триває нині у Києві. Днями на фасаді будинку на вулиці Златоустівській, 20 з’явилось уже третє графіті-панно в рамках фестивалю у виконанні французького стріт-артиста Remed (Alby Guillaume), який надихався київськими пам’ятниками “Батьківщина-мати” та “Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь”. Про співпрацю міста і графітерів та навіщо потрібні муралі — розмальовані стіни — на столичних будівлях, “Хрещатик” розпитав у директора галереї “Лавра” і співорганізатора фестивалю Muralissimo Аїди Джангірової.


— Як особисто Ви ставитеся до графіті та муралізму?
— Малювання на стінах старе, як наш розумний світ. Тримаючи в руках шматок крейди або вугілля, людина вже хотіла передати за його допомогою якусь інформацію. Графіті в сьогоднішньому розумінні — явище, народжене технічним прогресом: ще в шістдесятих роках було налагоджено виробництво фарби в балонах, і всі, в кого “горіли” руки, могли виплеснути свою “творчу” енергію на паркани. І не тільки.


Я не бачу в графіті крамоли, якщо це естетично органічно у просторі. Мураль (фігуративні малюнки на стіні з певним сюжетом) найчастіше приховують недоліки ремонту або архітектурну непривабливість. За кордоном мураль використовують з різною метою: соціальною, політичною та іншими. В Ольстері, наприклад, навесні цього року гостра боротьба протестантів і католиків викликала цікавий культурний феномен — муралі на політично-релігійні теми, в яких ворожі угруповання висміюють і очорнюють одне одного, водночас оспівуючи свої бойові подвиги і згадуючи загиблих товаришів. Така ж історія з Чилі, Венесуелою...


У Київ ця субкультура прийшла не так давно, але це сталося б рано чи пізно, оскільки кордони нашого світу розсунулися. Для мене важливо, щоб люди стали розрізняти дрібне хуліганство з балончиком у руках від художньо усвідомленого простору і стіни як елементу цього простору. Така робота по силі лише художникові.


Ще важливіше — не викликати непотрібного ажіотажу і бажання все навколо замалювати. Головне — не перегнути палиці...

— Стіни галереї “Лавра” розмальовували ще до початку фестивалю. Як починалася співпраця з графітерами?
— Ідея проведення фестивалю стріт-арту Muralissimo виникла не випадково. Вже другий рік поспіль галерея “Лавра” проводить фестиваль I love Кiev, який демонструє всі вияви урбаністичної культури. Природним стало проведення графіті-фестивалю в рамках I love Кiev за участю досвідчених графітерів з Харькова, Донецька, Луганська і Берліна. Формат графіті-джему і його кінцевий результат логічні для перетворення невиразного open space галереї “Лавра” (у такому стані дісталися новій команді галереї унікальні двори і приміщення галереї) в єдиний арт-об’єкт.


У 2010 році бути кураторами графіті-фестивалю на I love Кiev ми запропонували Саші Павлову (Kiot) і Вові Воротневу (Lodek). Хлопці привезли багато графітерів з Європи, залучили провідних українських стріт-артистів. Так поступово простір “Лаври” стає “своїм”, обжитим для хлопців. Нині галерея — єдиний спеціально відведений для стріт-арту майданчик у Києві.

— Ще до початку проекту митці розмалювали станції швидкісного трамваю “Польова” та “Героїв Севастополя”, а в рамках фестивалю Muralissimo французи 2Shy та Remed попрацювали над стінами будинків на вулицях Гоголівській та Златоустівській. Скільки планується охопити об’єктів загалом? Хто і за якими принципами обирає будівлі?
— До кінця цього року ми плануємо розписати ще дві-три будівлі, а в наступному — кілька торців будинків у центрі Києва. Ми провели велику роботу й зібрали базу з фотографіями споруд непривабливого зовнішнього вигляду. Оргкомітет фестивалю відібрав найвдаліші для розпису будівель, які не є пам’ятками архітектури, але розташовані в центральній частині міста.

— У фестивалі беруть участь не лише українські, а й зарубіжні майстри. Ескізи до своїх робіт вони придумають самі. Чи не побоюєтеся, що малюнки іноземців не впишуться органічно на київських вулицях?
— У місті з’являються нові стріт-арт об’єкти, це нормальна європейська практика: залучати представників стріт-арту до міських проектів. Ми запросили лише найкращих з усього світу. Всі вони мають великий творчий доробок та досвід роботи на фасадах. Професійні майстри створюють ескізи з урахуванням специфіки розташування кожного будинку (вони бачили фото з важливими київськими архітектурними символами та з фасадами). Створенні панно стануть частиною галереї просто неба та будуть арт-орієнтирами на мапі Києва.

— Чи охоче погодилася на співпрацю міська влада?
— Під час підготовки до проведення фестивалю Muralissimo ми несподівано отримали завдання міської влади розписати переходи станцій швидкісного трамваю. Мені, наприклад, довелося для цього здати квитки до Петербурга, куди запросив мене Андрій Жолдак. Прем’єра його вистави “Москва — Петушки” відбулась у рамках престижного театрального фестивалю “Балтійський дім”.


А дозвіл на Muralissimo ми намагалися отримати майже півтора року. Це стало можливим лише тепер, але досі немає оптимальної дозвільної системи.

— Яскраве графіті й розмальвані стіни в деяких людей, особливо літніх, викликають сумніви або й негативну реакцію. Які відгуки вже були з боку киян?
— Враження перехожих та мешканців будинків різні, однак чули переважно схвальні відгуки та подяку за те, що зробили. Перші результати вказують на те, що художні панно, створені іноземцями, перетворюють раніше непривабливі стіни на арт-об’єкти. Проходячи повз будівлю з розписом, люди зупиняються та милуються.

— Що хочете донести киянам через фестиваль Muralissimo, яким буде його результат? Це одноразовий проект, чи є вже якісь тривалі задумки?
— Мета фестивалю — популяризація стріт-арту і видання каталогу українського графіті. Наш проект не має соціального підтексту, він ставить лише мистецькі завдання. Muralissimo планували на два роки, його реалізацію приурочено до проведення “Євро 2012”. Яскраві, позитивні муралі кардинально змінять зовнішній вигляд столиці і приємно здивують гостей чемпіонату. Але вже тепер очевидно, що фестиваль відбуватиметься щороку в плідній співпраці з іноземними фестивалями.

— У підготовці до фестивалю був обмін досвідом з іншими містами і столицями?
— Культурним обміном є вже сама участь іноземних митців. Гості фестивалю — визнані стріт-артисти, вони проведуть серію майстер-класів. На сьогодні усі зусилля спрямовано на якісне проведення фестивалю Muralissimo в Києві, після його завершення ми продовжимо співпрацю із багатьма цікавими графітерами.

 

 

Розмовляла Марія БЄЛЯЄВА, “Хрещатик”. Фото Бориса КОРПУСЕНКА
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images

images
© газета "Хрещатик", "Хрещатик.Київ"
У разi використання матерiалiв
гіперпосилання на kreschatic.kiev.ua обов'язкове.
Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
| | | | | | | |