Логотип видання 'Хрещатик'

images
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама  | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
images
Новини
  images
2 березня 2011 року, середа  №32 (3857) номер газеты в PDF-формате PDF новини в RSS-форматі RSS   |    |    |    |    |    |    |    
images
полоса
images
images
Суспільство
images  
images
images
images
02/03/2011      надрукуватипрочитало 5118 человек  

images
Безбар’єрність як норма життя Для інвалідів, що мешкають у столиці, запроваджують іноземний досвід
images

Для полегшення руху інвалідів столиця закуповує рухомий склад з низьким рівнем підлоги, облаштовує пандуси й поручні в житлових будинках та підземних пішохідних переходах. У метро нанесенно обмежувальні смуги для сліпих, встановлено інформаційні табло. Світлофори переобладнують на звукові, але усього цього однак замало. Повчитися варто у Данії, Швеції та Канади, де соціальні працівники особисто перевіряють якість роботи.

Щоб полегшити рух


Комунальне підприємство “Київпастранс” уже кілька років поспіль закуповує рухомий склад з низьким рівнем підлоги, що пристосований для інвалідів. Там є спеціальні помости для заїзду на інвалідному візку, а також ремені, щоб пристебнутися. В рамках підготовки до Євро-2012 Київ купить ще 300 нових тролейбусів і 200 автобусів.

Задля підвищення культури обслуговування пасажирів і створення сприятливих умов життєдіяльності інвалідів у метрополітені передбачено пристосовані для перевезення осіб з особливими потребами вагони — в кінці замість сидінь у них є спеціальні майданчики, там можна закріпити коляску ременями. Щоправда, особливих позначок на такому вагоні немає, тож розпізнати його непросто.

Окрім того, на всіх станціях метрополітену вже встановлено інформаційні табло, за допомогою яких люди з вадами слуху можуть безперешкодно користуватися послугами підземки. Також на кожній станції працюють резервні ескалатори, які в разі потреби використовують для перевезення людей з фізичними обмеженнями. Так, на “Вирлиці”, “Бориспільській”, “Червоному хуторі”, “Академмістечку”, “Дорогожичах”, “Хрещатику” встановлено ліфти та спеціальні підйомники.

Як повідомили в прес-службі КП “Київський метрополітен”, лише за минулий рік тут облаштували 76 попереджувальних рельєфних смуг на 38 станціях, а також 173 — на першій і останній сходинках переходів на пересадочних вузлах, станціях і в підземних переходах. Також облаштовано додаткові металеві поручні поряд з колясковими з’їздами. До слова, в 2008 році на всіх станціях київського метрополітену були встановлені звукові датчики для незрячих. А на вулицях для цих людей встановлюють звукові світлофори, наприклад, на Грушевського, Фрунзе, Кіквідзе, Олеся Гончара й Івана Мазепи.

Аби полегшити рух на візку, в підземних переходах будують пандуси та додаткові поручні, але дуже часто це не полегшує пересування маломобільних груп населення, а стає справжнім випробуванням.

Як крапля в морі


Усіх заходів, що вживають у столиці для полегшення руху інвалідів, однак замало. На майбутнє можна було б запозичити досвід у сусідніх міст і країн. Наприклад, у Львові працює соціальне таксі, яке довезе людину з особливими потребами в потрібне місце, щоправда, замовляти машину потрібно заздалегідь. “Укрзалізниця” також не стоїть осторонь проблем маломобільних людей. Для них курсує дев’ятнадцять спеціалізованих вагонів: два на Південній, по три на Донецькій, Одеській, Південно-Західній та Львівській, п’ять на Придніпровській. Вагони чіпляють, якщо є відповідна заявка. Замовлення можна зробити на будь-якому вокзалі залізниці. Вартість квитка у спеціальному купе така ж, як і у звичайному купейному вагоні нефірмового поїзда.

Вхід до вагона обладнаний підйомником для інвалідного візка, за допомогою якого пасажир може потрапити всередину як з високої, так і з низької платформи, не залишаючи коляски. Тамбур та двері у спеціалізованому вагоні ширші. У ньому вісім купе, останнє найширше: воно двомісне і адаптоване для пасажира-візочника. Купе оснащено спеціальними допоміжними ременями, що дають змогу пасажирові без сторонньої допомоги пересісти у крісло, а також кнопкою виклику провідника. Туалет також просторіший, тут є додаткові поручні.

За кордоном люди з обмеженими можливостями почуваються вільніше, вони не змушені сидіти вдома і чекати допомоги рідних. Приміром, у Празі для інвалідів встановлюють окремі туалети в усіх без винятку громадських місцях; трамваї, автобуси й тролейбуси оснащують спеціальними платформами; усі новобудови — від кафе до летовища — не можна здати в експлуатацію, якщо там немає ліфтів для інвалідних колясок.

Столиці варто взяти приклад з Данії, Швеції, Канади та Німеччини щодо соціального захисту інвалідів, де кожен об’єкт обов’язково апробовує соціальний працівник, пересуваючись на візку.

У столиці про них дбають


Столична влада усвідомлює, що людям з обмеженими фізичними можливостями насамперед потрібно забезпечити безперешкодне пересування у просторі, тому всіляко намагається підтримати діяльність громадських організацій інвалідів, адже саме в них об’єднуються більшість людей з особливими потребами. Цьогоріч 9 лютого голова КМДА Олександр Попов провів робочу зустріч з керівниками цих організацій, де наголосив, що в бюджеті Києва на нинішній рік передбачено 1,3 млн грн для підтримки інвалідів та розв’язання нагальних проблем. Пан Попов зауважив, що профільні служби міста повинні погоджувати проектну документацію на будівництво та реконструкцію об’єктів житлового призначення, дорожньої інфраструктури, а також приймати новобудови в експлуатацію лише за умови забезпечення сприятливих умов для життєдіяльності осіб з особливими потребами.

Як повідомили “Хрещатику” столичні забудовники, нині в кожному новому будинку на першому поверсі має бути квартира, спеціально обладнана для інваліда-візочника. Вхід до такого помешкання окремий із двору, обладнаний зручними пандусами, коридори та двері значно ширші, туалет спеціальний.

На сесії Київради 17 лютого депутати проголосували за повернення раніше призупиненої соціальної програми “Турбота. Назустріч людям”. Її оновлена версія передбачає системні заходи з підвищення якості життя малозабезпечених та маломобільних киян. У програмі закладено також адресну матеріальну допомогу, оплату на здобуття вищої освіти сиротами та студентами-інвалідами, їхнє оздоровлення.

Оксана ЛИСИНЮК, Сергій СКІЦ “Хрещатик”. Фото Бориса КОРПУСЕНКА
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images
images
02/03/2011 | Які Ви бачили засоби для полегшення руху інвалідів у столиці?.
images
images
02/03/2011 | Увага конкурс!.
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images

images
© газета "Хрещатик", "Хрещатик.Київ"
У разi використання матерiалiв
гіперпосилання на kreschatic.kiev.ua обов'язкове.
Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
| | | | | | | |