Логотип видання 'Хрещатик'

images
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама  | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
images
Новини
  images
24 березня 2011 року, четвер  №43 (3868) номер газеты в PDF-формате PDF новини в RSS-форматі RSS   |    |    |    |    |    |    |    |    |    
images
полоса
images
images
Суспільство
images  
images
images
images
24/03/2011      надрукуватипрочитало 6261 человек  

images
Психотравма, яка не лікується Лише 15 відсотків дітей закінчують школу абсолютно здоровими. Надмірне психологічне навантаження є однією з причин багатьох захворювань підлітків
images

Насильство у школах — проблема не сьогоднішня. Навіть не вчорашня. “Березова каша — їжа наша”. Цьому прислів’ю — майже 200 років. Лозина за всіх часів стояла у класах так, щоб усі учні її бачили. Двадцяте сторіччя ліквідувало цей інструмент як занадто грубий засіб прямого застосування. Але не всі послідовники Макаренка були в змозі тримати руки подалі від об’єктів виховання. Тому часто-густо й вуха у неслухняних горіли, й сідниці свербіли й потилиці доводилося чухати. Донедавна це не вважалося чимось особливим. Такі історії нечасто ставали предметом для обговорення громадськістю. Адже завжди йдеться про честь учбового закладу, який у цих випадках стає заручником конфлікту двох людей. Та, за даними експертів, відповіді опитаних учнів кількох регіонів країни, Київської області також, свідчать, що третина з опитаних зазнавала насильства в школі, фізичного або психологічного.

Факти — річ уперта


За інформацією Міністерства охорони здоров’я України, лише шоста частина випускників українських шкіл не мають проблем зі здоров’ям. На думку фахівців, причиною такої сумної статистики є нераціональне харчування, неправильно організований учбовий процес, відсутність занять спортом і безперечно — психологічне навантаження. Понад усе від перерахованих причин страждають учні перших і п’ятих класів,— роблять висновки психологи на Медичному порталі “Медзона”. Першим доводиться адаптуватися до нових умов у стінах школи, а другі — перебудовуються після початкової школи. Через читання величезної кількості учбової літератури у дітей погіршується зір. Опорно-руховий апарат школярів страждає від дуже важких портфелів, виконання великої кількості домашніх завдань і навіть від психологічного тиску з боку вчителів. У останньому випадку може розвинутися навіть сколіоз, що й сталося з героїнею нашої історії.

У пошуках справедливості


Щоб захистити права й навіть честь своєї доньки, мати звернулася по допомогу до багатьох інстанцій, навіть до Київради. Голова постійної комісії з питань освіти і науки Зоя Миронова вивчила ситуацію і вважає, що в школі справді склалася нездорова обстановка. “Вчителі ведуть себе непедагогічно,— коментує міський депутат,— дійшло до того, що деякі з них підмовили старшокласників, щоб ті залякали постраждалу дівчинку, на уроках звертаються до неї на “ви”, а тепер пропонують взагалі піти зі школи. Директор самоусунувся від виниклої проблеми в той час, коли педагогічному колективу потрібна професійна допомога”. На її думку, вчительці математики, яка фігурує в цій справі, чергової догани недостатньо. Йдеться про нервовий стан жінки, яка справді потребує психологічної реабілітації. Тож допускати її до роботи з дітьми вкрай небезпечно, вважає Зоя Миронова. Щоб вислухати протилежні сторони, журналісти “Хрещатика” неодноразово дзвонили до школи. Але прохання прокоментувати цей випадок так ніхто й не задовольнив. Директор на лікарняному, що автоматично пояснює ухилення від співбесіди інших педагогів.

Затиснуті у лещатах


Про те, що школа не є безпечним місцем для дитини, свідчать результати дослідження “Насильство в школі”, пише DELFI. Як виявилося, погляди на те, де трапляється насильство, у школярів і педагогів відрізняються. Викладачі вважають, що діти найчастіше зазнають насильства на вулиці (89 %), в сім’ї (71 %), і лише на третьому місці — школа (53 %). Учні ж головними місцями назвали вулицю і школу. Третина з них (від 24 до 37 %) зазнавала насильства в школі, фізичного або психологічного. Причому найпоширеніші форми, такі, як образи, приниження, використання прізвиськ, школярі сприймають хворобливіше, ніж фізичне насильство. Переважна більшість педагогів (95 %) підтверджує, що проблема насильства серед учнів справді є, а третина з них працює із постраждалими дітьми. А ще третина школярів-респондентів зізналася, що регулярно страждають від насильства, не отримуючи відповідної допомоги. А вона дуже потрібна, особливо коли йдеться про конфлікт між учнем і вчителем. “У таких випадках дитина стає заручником ситуації,— коментує “Хрещатику” психолог Наталя Сологуб.— Вона почувається затиснутою у лещатах. З одного боку — батьки, добрі наміри яких відстояти справедливість лише погіршують ситуацію. Зрозуміло, що їхні дії провокують учителя на те, щоб “завдати удару” у відповідь, бо вона по-своєму протистоїть хуліганству на уроках, хоча й не професійними засобами. Таку амбіційну війну в змозі зупинити лише здоровий глузд. А він повинен бути у дорослих. Діти ж лишаються дітьми”. Психолог Наталя Сологуб як вихід із ситуації пропонує, по-перше, розібратися до кінця в цій справі, знайти спільну мову між батьками та вчителькою. Останній як педагогу з досвідом варто було б пробачити цей учинок учням, а можливо, й самій вибачитися. Та якщо справа зайшла так далеко, треба поступитися батькам і перевести доньку в іншу школу заради її здоров’я та психологічного стану.

Від слів до справи


Хто може допомогти школярам? По-перше, педагоги, які нерідко є свідками подій. На жаль, самі вчителі зізнаються, що не завжди знають, як проводити профілактичну роботу або поводитися з дітьми-агресорами і підтримувати дітей-жертв. По-друге, місія створення психологічно комфортного середовища для дитини покладена на шкільних психологів і соціальних педагогів. Звісно, що деякі працівники часто не мають належної кваліфікації і досвіду роботи з такими випадками. Але механізм допомоги все-таки є, хоча й він не завжди викликає в учнів довіру. Діти вимушені звертатися до своїх друзів, намагаються самостійно “розібратися” з кривдниками. Власне, багато в чому можуть допомогти і батьки: їм радять частіше спілкуватися з дитиною, виявляти перші ознаки насильства, з’ясовувати ситуацію безпосередньо в школі. За кордоном до безпеки шкільного життя ставляться уважніше. У Канаді, наприклад, у кожній школі проводять аналіз безпечного середовища для дитини і вживають превентивні заходи. У Швеції з 2006 року працює уповноважений із питань захисту прав осіб, які навчаються (школярів, студентів). Це державний орган, який забезпечує компенсацію від освітніх закладів або адміністрацій за відсутність безпечного для навчання середовища. За час його існування відшкодовано вже 45 запитів, виплачено компенсацій у розмірі від 5000 до 400 000 крон. У нашій країні дослідження “Насильство в школах” провели ВОО “Жіночий консорціум України” і регіональні громадські організації в рамках загального проекту з Інститутом інноваційних технологій МОН, повідомляє портал DELFI. Надалі, за словами глави “Жіночого консорціуму” Марії Алексєєнко, заплановано учбово-роз’яснювальну роботу і тренінги з вчителями 20 шкіл, в яких реалізують проект щодо профілактики насильства серед школярів, а також підготовку допоміжних методичних матеріалів. Надати допомогу можуть служби в справах дітей, які є в кожному районі столиці, а також Центр практичної психології, який надає свої послуги безплатно за номером 426-57-39.

Олена СТУЛЬЄВА “Хрещатик”
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images
images
24/03/2011 | Як вирішувати шкільні конфлікти між учителями та дітьми?.
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images

images
© газета "Хрещатик", "Хрещатик.Київ"
У разi використання матерiалiв
гіперпосилання на kreschatic.kiev.ua обов'язкове.
Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
| | | | | | | |