images


images
 Логотип видання 'Хрещатик'

images | | | | |        facebook новини в RSS-форматі номер в PDF-форматі
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
03:00 |  Сергій Лавров: Україна "напала" на Донбас
images images images
01:00 |  Рибалкам попалося найстрашніше чудовисько світових водойм, яке вважалося давно зниклим
images images images
18:30 |  17 жовтня з 06:00 будуть перекриті деякі вулиці у центральній частині столиці
images images images
22:00 |  10 ознак того, що вам треба негайно відпочити
images images images
20:00 |  У Києві громадські активісти намагаються створити єдину базу вакансій
images images images
18:00 |  Ринком "Троєщина" опікуватимуться його господарі
images images images
16:00 |  Ринок праці: ветерани АТО – роботодавці та працівники
images images images
14:00 |  У Київраді пропонують встановити паркувальні велостійки біля закладів культури, освіти та охорони здоров’я
images images images
12:00 |  Мер Києва розповів про шляхи вирішення проблеми заторів у місті
images images images
10:00 |  У Києві відбудеться найбільший в Україні місцевий форум з енергозбереження
images images images
08:00 |  13 наземних пішохідних переходів столиці обладнають датчиками руху
images images images
06:00 |  Київрада перейменувала ще 10 столичних вулиць
images images images
03:00 |  Росія увічнила свій злочин на новій купюрі
images images images
01:00 |  Ці 15 символів допоможуть віднайти загублений чи вкрадений телефон
images images images
22:00 |  Чорний чай корисний для товстунів - вчені
images images images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса

images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

раделитель розцінки на рекламуРеклама
раделитель меню репроцентрКольороподіл/репроцентр
images меню государственные закупкиДержавні закупівлі
images

Бюджет Києва 2017 Бюджет міста Києва на 2017 рік
images
фото "Картка киянина". Інформаційна сторінка
images
фото Контактний центр
міста Києва - 1551
images
images
images
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    
виходить у вівторок, середу, п‘ятницю images 19 серпня 2011 року, п'ятниця  №121 (3946) images
images
полоса
images
images
Персона дня
images  
images
images
images
19/08/2011



images
Влад ТРОЇЦЬКИЙ: “Через півтора року від початку проекту український театр буде представлений на провідних фестивалях світу”
images

За 14 років у Києві планують створити "Культурну долину" — центр розвитку творчості й мистецтва світового рівня, де місцеві та іноземні таланти зможуть повною мірою реалізувати свій творчий потенціал. Гість програми "Столиця. Спецпроект" — президент фестивалю "Гогольfest" і засновник театру "Дах" Влад Троїцький розповів про своє бачення культурного розвитку Києва та про власний проект "Центр інноваційної режисури".

— Ви входите до громадської ради, яка працює над Стратегією розвитку Києва до 2025 року. Навіщо вам, творчій людині та громадському діячеві, брати участь у цьому проекті?
— Напевно, це утопія, проте завжди хочеться вірити в те, що завдяки твоїм зусиллям можуть настати реальні зміни. Я відчуваю свій борг перед цією країною, перед Києвом, тому що тут я відбувся як людина та художник, мені хочеться подарувати свої знання, уміння, зв'язки. І я максимально докладаю зусиль. Фестиваль, який ми робили чотири рази, театр, група "ДахаБраха" — це ті проекти, за які не соромно і які представляють Україну по всьому світу. Коли мені було озвучено пропозицію взяти участь у розробленні Стратегії, звісно, я погодився. Не знаю, що з цього буде, адже одна річ — слова і мрії, а інша — коли це перетворюється на конкретні дії. Дуже амбітно оголошено: "Створимо "Культурну долину". Але для того, щоб це сталося через 5, 10, 15 років, уже сьогодні мають бути абсолютно іншого рівня вкладення — й фінансові, й організаційні, й адміністративні. Якщо за грошовим рахунком порівняти культурне життя Берліна, Парижа, Лондона, Москви, Пітера, Нью-Йорка, то ми, звичайно, є глибоко провінційним містом.

— Що потрібно зробити першочергово, на ваш погляд?
— Культура, мистецтво — це ідеологія, це те, що формує свідомість нації і свідомість держави, міста. І формує насправді почуття патріотизму, про який нині складно говорити. За різними даними, до 90 відсотків людей хотіли б переїхати до іншої країни. Звісно, це вдасться не всім, більшість залишиться тут. Але факт у тому, що люди не вірять у майбутнє своєї країни. Постає запитання: що таке Україна, чому я, мій син або моя донька повинні любити цю країну? Потрібен погляд у майбутнє в світовому контексті. Бо якщо ми говоритимемо: "Який ми талановитий народ", то виникатиме манія величі на комплексі неповноцінності. На жаль, якість того продукту, який представляє Україну в усіх практично галузях людської діяльності, залишає бажати кращого.

— Але ж ви говорили про свої проекти, які є успішними, та про інші, що визнають за кордоном.
— Зрозуміло, що талановиті люди є. Однак держава повинна займатися протекціонізмом високого мистецтва, а не поп-концертів на Майдані. Тому що поп-культура, або мас-культура, нікуди не подінеться. Держава повинна робити протекцію тим символам і тому рівню знань, духовності, які формують еліту країни. Це стимулює давати освіту дітям. У нас такого немає. У нас пантеон героїв — депутати або політики, котрі кидають один в одного усілякі радощі життя. У переліку "Сотні найвпливовіших людей України" на якомусь дев'яностому місці, дай Боже, стоїть Богдан Ступка і, здається, все. Ні Андрухович, ні Забужко, ні той же Жадан не є впливовими людьми України. Хто наші герої? І тепер повернуся до Стратегії розвитку. Києву потрібен свій міський пантеон героїв, які формують культурне, ідейне середовище цього міста.

— У Києві збираються створити "Культурну долину". На вашу думку, що потрібно зробити, щоб Київ справді став культурною столицею?
— Для цього потрібна політична воля не на словах, а на ділі. Треба створити системний підхід. Наприклад, той же фестиваль "ГогольFest" є локальною подією за часом, але не за масштабами і не за впливом на свідомість молодих людей. Це швидше презентаційна форма, що дає молоді почуття власної гідності й свободи. Вона говорить: "Так, це наша територія". Виник якийсь символ культури, свободи, достатньо переконливий і для європейських, і для російських кураторів, театральних діячів. Недаремно цьогоріч куратор візуальної програми Катя Бочавар одержала головну премію в російському сучасному мистецтві як найкращий куратор за український проект "ГогольFest".


Потрібний певний простір, хай це буде ВДНГ, наприклад. Може бути фантастична історія на ВДНГ на базі отих специфічних сталінських, а потім брежнєвських павільйонів. Але вони нині порожні, там нічого не відбувається.

— Є пропозиція від громадської організації "Бердяєвський дім" замінити назву напрямку "Культурна долина" на "Мистецька вершина", змінивши вектор напрямку культурного розвитку. Вони вважають, що масових заходів у Києві і так достатньо. А як нам залучити інтелектуалів у столицю?
— Приміром, на "ГогольFest" були ознайомлювальні майстер-класи, зустрічі з творчими людьми і з Росії, і з Європи. Причому це не так бюджетно, тому що є один хитрий момент: Європа хоче впливати на Україну. У Києві діють інституції — Французький культурний центр, Гете-Інститут, British Council. Є Росія, яка дуже хоче впливати через культуру зокрема на Україну. Існує навіть спеціальний фонд міждержавної гуманітарної співпраці, що дуже серйозно працює над культурною експансією в Україні. Тут немає інституцій, які готові в себе це акумулювати. Ми, "ГогольFest", працювали з цим. І що виходить: вони кажуть: "Ми хочемо впливати на вас". Впливайте. І вони приїжджають, відряджають сюди своїх емісарів, причому ми разом обираємо рівень цих емісарів. Вони починають тут сіяти, як їм здається, своє розумне, добре, вічне. Головне, щоб ці плоди сходили на нашій прекрасній землі, і тоді продукт буде не закордонний, а український. Синергетика таких експансивних потоків може породити якраз нову якість і культури, і ідеології.

— Розкажіть про вашу ідею створення "Центру інноваційної режисури"
— Це дуже красивий проект. Ідея така: я домовляюся з провідними театральними інституціями світу — Чеховським фестивалем (Москва), Реюньйонським (Франція), Единбурзьким (Англія), Wiener Festwochen (Відень), пропоную їм узяти патронат над проектом "Центр інноваційної режисури". Що означає патронат? Це рекомендація трьом молодим режисерам приїхати в Україну, можливо, навіть за їхнього фінансування. Отже, вони приїжджають до "Центру інноваційної режисури" — технічно пристойна сучасна будівля з кількома залами. Підбирається команда українських акторів — студентів чи, можливо, готова трупа із запрошеними акторами. Разом вони роблять спектаклі. За європейськими стандартами: 5 тижнів — 1 спектакль з бюджетом 15—20 тисяч доларів. Разом собівартість проекту приблизно становитиме 300—400 тисяч доларів на рік. Для такого масштабного проекту це невеликі гроші. Що вийде в результаті? Наш театральний університет імені Карпенка-Карого набирає спеціальний курс під цей проект. Режисери та продюсери їдуть працювати асистентами європейських режисерів і протягом року проходять стажування в реальному проекті з різними театральними мовами і різними школами. Таким чином, через рік ми маємо 15 спектаклів європейського рівня. Оскільки іноземні фестивалі рекомендували своїх режисерів, то, по-перше, приїдуть їхні експерти подивитися на результат. І хоча б один із цих спектаклів вони запросять до себе на фестиваль. Таким чином, через півтора року від початку такого проекту український театр буде представлений на провідних фестивалях світу. Починає працювати своя театральна школа, яка одразу опиняється у світовому контексті, зі зв'язками по різних країнах.

— Теоретично в нас є приміщення, де можна було б зробити і великі проекти, і фестивалі. Але всі говорять про те, що інфраструктури недостатньо. Що має бути?
— Розумієте, інфраструктура — це навчений персонал і певний рівень технічного оснащення. Сьогодні запросити якийсь серйозний європейський театр до України неможливо. По-перше, в нас немає жодного майданчика, обладнаного за сучасними правилами. Нині у нас працюють так звані італійські театри, як театри Франка, Лесі Українки або ж перероблені на Лівому березі, Молодий театр. Вони не відповідають сучасним вимогам сучасного театру навіть за освітленням. Переважно технічні компанії, які працюють в Україні, спрямовані на забезпечення поп-концертів, тому того світла, яке потрібне для хорошого рівня видовищ, у нас просто немає. Тоді його потрібно везти з-за кордону. Друге — однак потрібно формувати контекст, той глядацький прошарок, що може споживати цю культуру. Якщо вам увесь час показували примітив і тут раптом дають японську акварель, абстракціонізм або імпресіонізм, ви, звісно, скажете, що це погано. Це однаково що прийти в село, де п'ють самогон, і дати, наприклад, чудове витримане вино якогось урожаю.

— Тобто, треба ще й глядача виховати?
— І глядача, і критика. В нас ніде писати серйозні аналітичні статті — про музику, театр, візуальне мистецтво. Немає культурологічного серйозного журналу, що формувався б його споживанням, щоб його читала молодь від 16—17 років. Це все системна робота.

 

Підготувала Марія БЄЛЯЄВА, "Хрещатик". Фото Миколи ТИМЧЕНКА

прочитало 3138 человек      images  
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images


images
© Редакцiя газети "Хрещатик".

У разi використання матерiалiв сайту,
гіперпосилання на www.kreschatic.kiev.ua обов'язкове.

Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
bigmir)net TOP 100 images



: 0.3188 sec