До Дня Незалежності у Києві запрацювали нові дорожні об'єкти — відремонтований бульвар Лесі Українки, перша черга проспекту Бажана, розв'язки на Столичному шосе та на перетині з проспектом Науки. Про амбітні плани зробити у столиці шляхи європейської якості в ефірі програми "Столиця. Спецпроект" розповів генеральний директор комунальної корпорації "Київавтодор" Георгій Глінський.
— Пане Георгію, автомобілісти вже можуть подякувати вам за втілені проекти. Що плануєте далі?
— Коли закінчили ці розв’язки та підбивали підсумки, керівництво держави і міста одразу поставило завдання починати роботи з розвитку вулично-дорожньої мережі, будівництва розв’язок, таких потрібних місту. Було чітко визначено, що ми не зупиняємось на проспекті Науки і одразу розпочинаємо другу чергу, яка передбачає завершення в повному обсязі цієї розв’язки. Тобто, проспект Науки вийде в різних рівнях на Столичне шосе, і вони запрацюють на повну потужність, залізничний переїзд буде виключено з автомобільного руху. Крім того, ми бачимо, що потік транспорту біля мосту Патона збільшився. Нині запропоновано 3-рівневу розв’язку, тобто ще один додатковий рівень збільшить пропускну здатність щонайменше у 1,5-2 рази.
— Коли там розпочнуться роботи? Чи готовий уже проект?
— Наразі завершується перша стадія проектування. Підготовчі роботи ми плануємо розпочати найближчим часом, а паралельно завершуємо проектування. Завдання поставлено таким чином, щоб до Євро-2012 ми могли реально закінчити будівництво, у травні потрібно здавати всі об’єкти. Наступна розв’язка — це перетин Дніпровського спуску з Наддніпрянським шосе. Крім того, заплановано роботи на Поштовій площі для поліпшення руху. Йдеться про додаткові смуги, які ми облаштовуємо на місці трамвайного полотна, що нині не використовують.
— Чи плануєте ви закінчити реконструкцію Поштової площі до Євро?
— Нині розглядається проектний варіант. Якщо розпочинати цю роботу, то її обов’язково треба завершити до Євро. Оскільки будівництво створить незручності. Або скористатися тими поліпшеннями, які тепер можна зробити і які ми найближчим часом завершимо на площі.
— Які відгуки водіїв про нову розв’язку біля мосту через Дніпро та інші об’єкти? (Запитання від Людмили Дідух)
— Усі задоволені, що прибрали світлофор і не треба зупинятися. Звичайно, залишилось перевантаження мосту Патона в години пік. Але сьогодні там уже немає тих заторів, що були раніше. Жодного негативного відгуку з цього приводу я не чув. Ми плануємо повністю завершити всі під’їзні шляхи, щоб закінчити оновлення розв’язки біля мосту через Дніпро. Щодо розв’язки на Столичному шосе багато водіїв говорили мені, що пропускна здатність збільшилася колосально, вони практично “пролітають” там.
— Півторакілометрова зона навколо НСК “Олімпійський” — це нині теж стратегічний об’єкт. Як там рухаються справи?
— Ми вже вступаємо в завершальну стадію. Завершується прокладання комунікацій — теплотрас, колекторів. Тепер у гру вступає “Київавтодор”. Ми закінчуємо облаштування покриття. Уже сьогодні бачимо результати роботи над одним з об’єктів цієї півторакілометрової зони — бульвар Лесі Українки. Також це вулиця Саксаганського, біля стадіону, де покладено нове покриття. Ми продовжуємо працювати на вулиці Червоноармійській, повністю відновили вулиці Щорса і Тельмана. На черзі вулиці Димитрова, Барбюса. Вулицю Горького оновлюватимемо поступово. До відкриття стадіону в жовтні потрібно повністю впорядкувати півторакілометрову зону, ми це зробимо.
— У нас є єдиний міст, через який можна виїхати з району ДВРЗ до центру. Коли буде інший виїзд із нашого мікрорайону? (Запитання від глядача)
— Нещодавно відбулася нарада, на якій голова КМДА Олександр Попов зустрічався з мешканцями і відповідальними за поліпшення інфраструктури в цьому районі. Вирішено на наступний рік включити до плану соціально-економічного розвитку будівництво ще одного шляху. Йдеться про подовження вулиці Довбуша як альтернативного виходу, або ж потрібно знайти інший вихід на Броварський проспект.
— Подільсько-Воскресенський мостовий перехід — ще один об’єкт, на який довго чекали кияни. Які роботи там тривають сьогодні та коли нарешті кияни зможуть користуватися ще однією новою розв’язкою?
— Роботи тривають, будівельники, які там працюють, також задіяні й на інших розв’язках. На останній нараді з прем’єр-міністром ішлося про те, щоб цей мостовий перехід запрацював найближчим часом, зокрема у 2012 році.
— До 2025 року середня швидкість руху містом має збільшитися до 40 кілометрів на годину. За рахунок чого плануєте це зробити?
— Яскравий приклад — це ті розв’язки, які ми нещодавно побудували. Підвищується пропускна здатність доріг, що сприяє збільшенню швидкості руху. Якщо повернутися до Стратегії, то в ній передбачено збільшити площу наших доріг щонайменше утричі, на сьогодні маємо 2 відсотки загальної площі доріг. Це ненормально. Тому поставлено завдання досягти до 2025 року показника в 6 відсотків, а вже 2015 року він зросте удвічі — до 4 відсотків. Цього досягнемо за рахунок будівництва окружних доріг, розв’язок, розширення транспортних магістралей Києва.
— Ще один надзвичайно популярний проект, якого в Києві немає,— тунелі. Чи визначилось місто з інвесторами та проектами? (Запитання від Ірини Коваль)
— Ця робота досить активна. На всіх нарадах обговорюється процес залучення іноземних інвестицій у вигляді кредитів та інших фінансових вливань. Була мова і про китайські інвестиції. Один із привабливих проектів — будівництво тунелів. Йдеться про тунель, який відведе вантажний транспорт від центру Києва. Всі габаритні вантажівки нині їдуть Столичним шосе до Південного мосту, і далі — на Лівий берег. Практично вони потрапляють у центр міста. Сьогодні спеціалісти вивчають проект добудови тунелю — подовження вулиці Заболотного від Столичного шосе під Дніпром і виходу на Бориспільську трасу. Це дорогий проект, його потрібно реалізовувати в партнерстві держави та інвесторів. Крім того, не припиняється розроблення проектних рішень щодо тунелю від станції метро “Лівобережна” до проспекту Перемоги. Ми маємо попереднє економічне обґрунтування інвесторів. Тунель також має поліпшити транспортну ситуацію між лівим берегом і правим. Також може бути тунель з Дарницького мосту під Ботанічним садом до Залізничного шосе. Тривають роботи з подовження Залізничного шосе з виходом на вулицю Боженка.
— Дякую за якість шляхового покриття. Чи довго воно протримається? (Дзвінок глядача)
— Використано щонайкращий матеріал. Наприклад, на шляхопроводі проспекту Науки і Столичному шосе укладено так званий гус-асфальт, який має термін експлуатації 30 років, не пропускає вологу і, найголовніше, захищає мостові конструкції. Крім того, на бульварі Лесі Українки ми використали полімер сотнобетон — модифікований матеріал високої міцності, який без ремонтів прослужить років 15. Якщо говорити про проспект Бажана, то водії, певно, звернули увагу на текстуру асфальтобетонного покриття. До речі, на проспекті Бажана ми продовжуємо роботу — займаємося благоустроєм усієї проїжджої території. Нині це вже зовсім інші ворота в Київ.
— Хочеться також дізнатися, коли і старі дороги стануть комфортними? Як зменшите показник зношеності?
— Відповідно до нормативних термінів експлуатації, 75 відсотків вулично-дорожньої мережі потребує капітального ремонту. І Стратегією передбачено, що до 2015 року цей показник зменшиться до 65 відсотків, а вже до 2025-го він повинен перевищувати 15 відсотків.
— Чи достатньо коштів для реалізації задекларованих проектів?
— Якщо порівняти минулий і попередній роки, то коштів, звичайно, більше. Особливо на капітальний ремонт. Ми змогли розпочати такі масштабні проекти, як реконструкція проспекту Бажана, вулиці Червоноармійської, бульварів Лесі Українки, Шевченка. Нині лише початок — перекладають комунікації. Сподіваємося, обсяги фінансування не зменшуватимуться, а лише збільшуватимуться. Це є запорукою якісного наведення ладу на дорогах.
— Щодо поточного ремонту. Чи ліквідовує “Київавтодор” ями на дорогах?
— Перший етап цих робіт був навесні. Зараз готуємося до зими. Вважаємо, що будь-яка яма, залишена закритою взимку, є потенційно великою ямою, це “головний біль” для нас і автомобілістів. Тому ями ліквідовуємо.