Перший заступник голови КМДА Денис Басс зустрівся з представниками Інтерконтинентальної Комерційної Корпорації (США), які звернулися до київської влади з інвестиційною пропозицією щодо будівництва надземної транспортної системи пасажирських перевезень для міста Києва, повідомляє прес-служба КМДА.
«Мова йде про проект монорельсової залізниці або легкого метро. Зараз схожий проект ми реалізуємо в Києві при реконструкції швидкісного трамваю, який йде на Борщагівку. Там використовується схожа технологія, але ми не використовуємо спеціальних надземних платформ та монорельсову технологію. Цей проект цікавий ще й тим, що ми зможемо велику бюджетну частину перенести на плечі інвестора. Тому ми домовилися, що створимо спеціальну робочу групу, яка вивчить досвід впровадження монорельсових систем в інших містах. Враховуючи проблеми трафіку в місті, ідея монорельсової системи, звичайно, прижилася б в Києві. Але для цього необхідно вивчити існуючий досвід, ціну питання та інвестиційні засоби, які ми зможемо отримати в результаті інвестиційних конкурсів. Тому ми попрацюємо над цим і спільними зусиллями найближчим часом презентуємо уже наш варіант цього проекту», – розповів Денис Басс.
Монорельсові залізниці мають ряд переваг. Зокрема, завдяки своїй надземній конструкції вони рухаються поверх насичених транспортом вулиць без потреби зупинятись в заторах. Водночас вони не заважають рухові міського транспорту. Надземні системи є екологічно безпечними – вони використовують електричне живлення і не забруднюють навколишнього середовища, а завдяки гумовим колесам пересуваються майже безшумно. Монорейки базуються на вузьких опорних стовпах, що займають невелику площу (їх ширина менша за ширину вагонів).
Окреслюючи нові проекти модернізації громадського транспорту, Денис Басс зазначив: «Зараз ми паралельно працюємо над північним кільцем залізниць міста. Мова йде про міську електричку, яку ми плануємо пустити по північному кільцю від Троєщини на правий берег спочатку до Святошино, потім замкнути кільце південним півколом та пустити від Святошино назад через вокзал на Троєщину. Такий проект також міг би будуватися з урахуванням монорельсової технології. Ми вже виділили кошти на придбання першої сучасної електрички, яку ми презентуємо протягом року. Найближчим часом ми придбаємо 10 таких електричок і запустимо перший режим кільця», – зазначив Денис Басс.