16 ciчня 2014 року, четвер  №4 (4404) номер газеты в PDF-формате PDF новини в RSS-форматі RSS  | Facebook   |  Київ | Економіка | Суспільство | Дозвілля | Авто | Здоров'я | Технології | Транспорт
images
images
 Логотип видання 'Хрещатик'
громадський бюджет kyiv smart city
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
15:00 |  У Києві підлітки, чоловіки та жінки можуть через поліцію знайти притулок у кризовій кімнаті
images images images
14:02 |  НСЗУ про виплати за лікування пацієнтів із COVID-19 та які медичні послуги є безоплатними
images images images
13:48 |  У Києві відкрили перші кімнати кризового реагування
images images images
13:45 |  За перший день роботи після карантину метрополітеном скористалося 310 тисяч пасажирів
images images images
13:42 |  «Київавтодор» роз’яснив, скільки коштів витрачено на утримання вулично-дорожньої мережі під час осінньо-зимового періоду
images images images
12:27 |  За перших три дні після відкриття оновлений київський зоопарк відвідали 7 130 людей
images images images
12:18 |  У трьох монастирях столиці зняли карантин
images images images
12:17 |  Кличко розповів, коли в столиці відбудеться ЗНО-2020
images images images
12:16 |  Міська електричка відновить роботу разом із залізничним транспортом України
images images images
12:15 |  Кличко: Найдовше від коронавірусу одужують немовлята та маленькі діти.
images images images
12:11 |  Показник охоплення тестуванням мешканців Києва перевищує норму в чотири рази
images images images
12:02 |  Кличко: Коронавірус підтвердили ще у 58 мешканців столиці. Одна людина померла
images images images
12:01 |  У київському метро встановили дефібрилятори
images images images
12:00 |  Прес-брифінг Віталія Кличка щодо ситуації в Києві
images images images
10:36 |  Сплеску домашнього насильства під час карантину в Києві не відбулося
images images images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса
images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

Державні закупівлі
Бюджет міста Києва на 2019 рік
Бюджет міста Києва на 2020 рік
Контактний центр міста Києва - 1551
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    |    |    |    |    
images
images Суспільство
images 04/05/2020 10:34 надрукувати прочитало 3892 чoловік

Про використання безоплатної правової допомоги у сфері ЖКП – роз’яснення Мінрегіону

Забезпечення споживачів якісними житлово-комунальними послугами (далі – ЖКП) відповідно до встановлених стандартів і правил є одним з пріоритетів державної політики у сфері ЖКП. Про те, що робити споживачу в разі порушення умов договору виконавцем комунальної послуги або управителем та як отримати безоплатну правову допомогу у сфері ЖКП, читайте у роз’ясненні Мінрегіону.

Послугами ЖКП є всі послуги, які забезпечують належні умови проживання: послуга з управління багатоквартирним будинком, послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами.

Споживач має право одержувати своєчасно та належної якості послуги ЖКП згідно із законодавством і умовами укладених договорів. Також споживач зобов’язаний оплачувати надані послуги за тарифами, встановленими відповідно до законодавства на підставі статті 7 Закону «Про житлово-комунальні послуги» (далі – Закон).

Водночас виконавець комунальної послуги зобов’язаний забезпечувати своєчасність надання, безперервність і відповідну якість комунальних послуг згідно із законодавством та умовами договорів про їх надання, а управитель багатоквартирного будинку зобов’язаний  забезпечувати належне утримання спільного майна багатоквартирного будинку та прибудинкової території відповідно до договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком на підставі статті 8 Закону.

Що робити споживачу при порушенні умов договору виконавцем послуг?

  1. Якщо виконавець відповідної послуги порушив умови договору, споживач має право викликати виконавця для перевірки якості наданої послуги, а також складання та підписання акта-претензії на підставі статті 27 Закону.

Виконавець відповідної послуги або його представник зобов’язаний з’явитися на виклик споживача у строк визначений договором, але не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання повідомлення споживача. Тому для того, щоб розуміти як діяти у випадку порушення прав споживача комунальних послуг, необхідно детально ознайомитися з умовами договору.

Складений акт-претензія повинен містити інформацію про те, у чому полягало ненадання/надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальної послуги або послуги з управління багатоквартирним будинком, дату її ненадання, а також іншу інформацію, що характеризує надання послуги неналежної якості.

Порядок перевірки якості надання комунальних послуг та якості послуги з управління багатоквартирним будинком встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 року № 1145. Відповідно до цієї постанови,  якщо виконавець комунальної послуги чи його представник не прибув в установлений договором строк, чи необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії такий акт вважається дійсним, якщо він підписаний споживачем та не менш як двома іншими споживачами відповідної послуги, які проживають у сусідніх будівлях (у приміщеннях – у разі, коли послуга надається у багатоквартирному будинку). Акт-претензія надсилається виконавцю комунальної послуги або управителю багатоквартирного будинку рекомендованим листом.

Протягом п’яти робочих днів з моменту отримання акту-претензії виконавець вирішує питання про задоволення вимог, викладених в акті-претензії, або видає споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні претензії. У разі ненадання виконавцем відповіді в установлений строк претензія споживача вважається визнаною виконавцем послуги.

  1. Якщо виконавець відповідної послуги відмовив у задоволенні претензії, то споживач має правозвернутися до судуза захистом своїх прав. Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу на підставі частини першої статті 17 Цивільного кодексу України. Відповідно до статті 22 Закону України «Про захист прав споживачів» позивачі у справах про захист своїх прав як споживачів звільняються від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях. Конституція України гарантує безоплатну правову допомогу, яка повністю або частково надається за рахунок коштів державного бюджету, місцевих бюджетів та інших джерел, які не заборонені законодавством.

Як і де отримати безоплатну правову при порушенні прав споживачів житлово-комунальних послуг?

Для надання правової допомоги, роз’яснень та консультацій в Україні цілодобово працює єдиний безкоштовний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги – 0 800 213 103.

Отримати  безоплатну правову допомогу  можуть громадяни України та іноземні громадяни, особи без громадянства, біженці,  чи особи, які потребують  додаткового захисту, які перебувають під юрисдикцією України. Також громадяни мають можливість особисто звернутись до місцевого центру з надання безоплатної правової допомоги або бюро правової допомоги.

Відповідно до частини третьої статті 16 Закону захист прав споживачів послуг ЖКП здійснює уповноважений центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного нагляду за дотриманням законодавства про захист прав споживачів – Держава служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

Тобто, споживач житлово-комунальної послуги має право звернутися до відповідного органу державної влади у порядку визначеному Законом України «Про звернення громадян» з метою захисту свого порушеного права. Причому статтею 21 Закону України «Про звернення громадян» встановлено, що органи державної влади, посадові особи розглядають звернення громадян, не стягуючи плати.

полоса
vn.com.ua
images
images
images
images
Новини по темi:
images  
images
images
images
images
13:48 | У Києві відкрили перші кімнати кризового реагування.
images
images
17:29 | Із початку року поліція зафіксувала понад 7 тисяч звернень щодо домашнього насильства – Марина Хонда.
images
images
12:44 | Майже 55 тисяч продуктових наборів отримали кияни під час карантину.
images
images
12:10 | Кличко привітав українців із Днем вишиванки.
images
images
10:46 | Верховна Рада прийняла за основу законопроект, необхідний для безперебійної діяльності підприємств ЖКГ.
images
images
10:41 | ЗНО-2020: основна сесія відбудеться 25 червня – 17 липня, результати оголосять до 29 липня.
images
images
08:37 | Комплексну послугу «єМалятко» запустили ще в 16 містах.
images
images
15:57 | Учні Києва започаткували онлайн-флешмоб до Всесвітнього дня вишиванки.
images
images
12:01 | Зеленський: з 22 травня запрацює транспорт, але не міжобласне сполучення.
images
images
09:56 | У Київраді стурбовані торгівлею дітьми.
images
images

images
© газета "Хрещатик", "Хрещатик.Київ"
У разi використання матерiалiв
гіперпосилання на kreschatic.kiev.ua обов'язкове.
Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
| | | | | | | |