images


images
 Логотип видання 'Хрещатик'

images | | | | |        facebook новини в RSS-форматі номер в PDF-форматі
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
06:00 |  Як і для чого реорганізовують ОХМАТДИТ
images images images
03:00 |  NASA створить найхолоднішу точку у Всесвіті
images images images
01:00 |  Як йога впливає на організм: цілющі властивості
images images images
22:00 |  Інститут національної пам’яті збирає свідчення про Голодомор
images images images
20:00 |  Столичні аудитори протягом січня - квітня 2018 року забезпечили відшкодування втрат на понад 19 млн грн
images images images
18:00 |  Палатний: Парламент зобов'язаний цього тижня ухвалити законопроект про Антикорупційний суд та обрати аудитора НАБУ
images images images
16:00 |  На Трухановому острові відбудеться Молодіжний патріотичний етно-фестиваль
images images images
14:00 |  Улітку та восени у столичному парку Шевченка проходитиме тематичний ярмарок "Мистецтво лікує"
images images images
12:00 |  УЕФА погодився з позицією КМДА щодо неможливості використання логотипів Газпрому
images images images
10:00 |  УЄФА оприлюднила програму "Фестивалю чемпіонів"
images images images
08:00 |  Стартує конкурс на найкращий слоган для Бессарабського ринку
images images images
06:00 |  У центрі Києва оновлено квітковий годинник
images images images
03:00 |  Стало відомо, яким автомобілям заборонять в’їзд до ЄС
images images images
01:00 |  Вчені розробили тест для ранньої діагностики раку
images images images
22:00 |  Де у Києві подивитися фінальний матч Ліги Чемпіонів
images images images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса

images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

раделитель розцінки на рекламуРеклама
раделитель меню репроцентрКольороподіл/репроцентр
images меню государственные закупкиДержавні закупівлі
images

Бюджет Києва 2018 Бюджет міста Києва на 2018 рік
images
фото "Картка киянина". Інформаційна сторінка
images
фото Контактний центр
міста Києва - 1551
images
images
images
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    
виходить у вівторок, середу, п‘ятницю images 11 вересня 2014 року, четвер  №131 (4531) images
images
полоса
images
images
Освіта
images  
images
images
images
11/09/2014



images
Покликання — педагог
images

Директор школи має бути лідером, цікавою та поінформованою особистістю, а для учнів — ще й особою харизматичною


Твердження, що від вчителя значною мірою залежить життя і доля людини, — не просто красиві слова. Адже більша частина дитинства й юності проходить у стінах школи. Тут формується характер і розвиваються психологічні якості дитини, вона пізнає світ і навчається жити в колективі, приймати рішення. Кожен із нас, напевно, пам’ятає свій перший шкільний дзвоник, охоплений морем квітів... І першу вчительку, яка взяла твою руку з теплих маминих рук. І, як це нерідко буває, ця вчительська рука лежить на пульсі учнів усе життя. Якщо поняття «класний керівник» в ідеалі має походити від «класний», тобто «чудовий, той, хто розуміє всі проблеми», «хороший друг», то «директор», незалежно від походження слова, має уособлювати в собі все — від учителя і організатора дитячого й дорослого колективу до завгоспа, менеджера, науковця, шеф-кухаря, артиста і навіть дільничного інспектора міліції. Про це з «Хрещатиком» розповіла директор столичної школи № 68 Анна Анатоліївна Гавритенкова.

Наталя ПЛОХОТНЮК | спеціально для «Хрещатика»

полоса

Після призначення на посаду всі директори окрилені однаково, але кожен стикається з різними проблемами. Директор столичної школи № 68 Анна Анатоліївна Гавритенкова — не виняток. «Я, як і всі неофіти, була окрилена, одухотворена і впевнена, що вже за короткий час моя школа № 68 буде найкращим у світі навчальним закладом. Незважаючи навіть на те, що знаходиться вона в одному з найвіддаленіших куточків столиці — у приватному секторі між Куренівкою, Сирцем і Виноградарем. На вулиці Білицькій донедавна було п’ять навчальних закладів: з одного боку від школи — найстаріша в Україні спецшкола для неповнолітніх правопорушників (так звана «колонія-малолітка»), з іншого — школа-інтернат для дітей із захворюваннями хребта, за кількасот метрів — ПТУ для «тяжких» підлітків (тепер — технічний ліцей) і далі — єдиний у Києві, найвідоміший в Україні дитячий будинок «Малятко». Трохи далі була ще й сільськогосподарська школа, де навчалися здебільшого дівчатка з сільських регіонів. Тож контингент і середовище були ще ті... До того ж сама школа була збудована, як-то кажуть, «ще за царя Гороха».

Життя вносить свої корективи. На практиці виявилося, що швидко зробити кардинальні зрушення практично неможливо, а бути директором означає бути одночасно завгоспом, психологом, кризис-менеджером тощо.

«Я розуміла, що керівник має бути послідовним і вміти доводити справу, яку розпочав, до кінця,— розповідає Анна Гавритенкова.— І це повинні бачити його колеги й учні. Вміти «тримати удар» — обов’язкова вимога для кожного керівника. А ще я зрозуміла, що демократія часто шкодить стрімкому розвитку. А дозволена свобода дій може призвести до розвалу і катастрофи, коли немає контролю або коли контроль опиняється в руках у певних негативних сил. Директор повинен бути не тільки лідером, а й цікавою і загадковою особистістю, а для учнів — харизматичною. Він повинен не «залякувати» колектив, а по-доброму дивувати. Так, наприклад, потрібен плюралізм думок, толерантність і демократія, але їх має бути не більше 20%. Інші 80% мають належати директору і завучу». Анна Анатоліївна вважає, що директор повинен мати не тільки думку незалежну, а й нестандартну, оригінальну, інноваційну. Він першим створює креативне середовище у школі і не боїться, а стимулює появу інших, нетрадиційних і навіть «крамольних ідей» — як від вчителів, так і від учнів.

На її думку, дуже важливим для керівника є вміння уважно слухати абсурдні, подекуди безглузді ідеї, прагнути зрозуміти причину появи в опонента таких думок. І не пропустити при цьому ознак геніальності. Генія потрібно прагнути розпізнати першим. Директор зобов’язаний уміти ризикувати. І не лише уміти, а й намагатися випробовувати. Обдуманий ризик, як правило, дає можливість просунутися не на один крок вперед, а на кілька, часто ламаючи звичне і досягаючи значних висот, іноді вражаючи оточення своєю сміливістю.

«Проаналізувавши стан школи, вивчивши реальну картину справ, поспілкувавшись з педагогічним колективом, батьківською громадою та учнями, я зрозуміла, що треба визначити, насамперед, пріоритетні напрямки роботи,— продовжила пані Анна.— Для мене це були кілька пріоритетів».

Пріоритет перший: «Немає поганих учнів».

«Моя школа не звичайна загальноосвітня, а особлива, адже тут навчаються як звичайні діти зі звичайних сімей, так і діти-сироти, вихованці дитячого будинку «Малятко», а ще діти з особливими освітніми потребами,— пояснює Анна Гавритенкова.— Тому ми всім педагогічним колективом школи чітко визначилися, що повинні навчати всіх без винятку дітей без будь-яких обмежень. Звісно, можна було б піддатися новомодним віянням і почати перепрофілювання школи — як-от створення ліцею, гімназії чи іншого навчального закладу іншого, вищого ступеня. Але ми добре розуміємо: в цьому районі немає поблизу іншого навчального закладу, отже, для наших дітей ми — єдині й неповторні».

За словами директора, не одному поколінню вчителів школи довелося самотужки вчитися розуміти потреби різних дітей, їхні можливості, особливості психоемоційної сфери. «Ми намагалися створити такий психологічний клімат, в якому було б комфортно всім дітям незалежно від того, чи це дитина з повної чи неповної родини, сирота чи дитина, яка має певні особливості психоемоційного чи фізичного розвитку,— зазначає Анна Анатоліївна.— Педагоги всіляко допомагають учням, які мають проблеми в засвоєнні навчального матеріалу. Вони активно працюють з обдарованими дітьми, залучаючи їх до участі в шкільних і районних олімпіадах з різних предметів, проводять цікаві предметні тижні, організовують гуртки з поглибленого вивчення навчальних дисциплін. Максимально залучають дітей та їхніх батьків до виховних заходів у школі. Ми налагодили роботу учнівського самоврядування. Хочеться зазначити, що практично всі учні — від малечі до старшокласників — реформи в школі сприйняли з радістю і активно брали участь у виборах президента школи, шкільного парламенту, в усіх виховних заходах».

Пріоритет другий: «На вчителі школа тримається!»

«Декларувати, що ми працюємо з кожною дитиною незалежно від того, чи це талановитий, здібний учень чи з особливими освітніми потребами — легко, а от працювати і втілювати нашу декларацію на практиці значно складніше, — вважає директор.— Спілкуючись з колективом, спостерігаючи за роботою педагогів, я бачила, що одні працювали віддано, сумлінно попри всі труднощі, проблеми, життєві колізії. Інші весь час жалілись то на низьку зарплату, то на складні характери дітей, то на відсутність заможних батьків, не сприймали нововведень, не прагнули працювати, використовуючи нові інформаційно-комунікаційні технології, постійно критикували нове. І було абсолютно зрозуміле одне: справжній учитель, на якому тримається школа, який серце віддає дітям, — це людина, яка самовіддано працює, незважаючи на розмір окладу, премії та грамоти, хоч це й не зайве. Я хотіла об’єднати навколо себе саме таких справжніх педагогів. І не просто хотіла, а й робила це. Та, власне, не я їх збирала, а вони залишалися працювати в школі. А хто не витримував напруження, хто не працював творчо, з любов’ю до дітей — йшли самі. Я нікого не тримала і не вмовляла залишитися».

Пріоритет третій: «Співпраця з батьківською громадою»

«Без підтримки батьків, без їх довіри та розуміння не зможе працювати жоден директор, жоден педагогічний колектив. Я вдячна батькам своїх учнів, що вони повірили мені, надали кредит довіри і завжди підтримували мене і педагогічний колектив щодо створення в школі здорового емоційно-психологічного клімату, в якому було б комфортно всім учасникам навчального процесу: і дітям із родин, які опинились в скрутних життєвих обставинах, і дітям-сиротам, вихованцям «Малятка», і дітям зі звичайних, благополучних сімей. Виховання дитини йде з родини, школа підхоплює цю естафету, коли дитина приходить до навчального закладу»,— каже Анна Анатоліївна.

Адміністрація школи в тісній співпраці з батьківським активом роблять усе для того, щоб забезпечити максимально ефективний виховний процес. Наприклад, були започатковані екскурсії на місця роботи батьків, спільні суботники з прибирання території навколо школи, проводяться шкільні свята, в яких активну участь беруть не тільки діти, а й учителі, батьки.


Пріоритет четвертий: «Ефективна співпраця з органами управління освітою та іншими організаціями»

«Дуже важливою є підтримка і розуміння органів управління освітою. Мені пощастило, що мене розуміли та підтримували у втіленні моїх ідей і починань. Зокрема районне управління освіти,— додає пані Анна.— І тоді, коли ні у мене, ні у моїх колег ще не було досвіду створення спеціальних та ексклюзивних класів, мене підтримали й надали мені фахову і практичну допомогу у створенні умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами».

«Зараз, маючи чотирирічний досвід керівника ЗНЗ, можу сказати, що мене переповнюють неоднозначні почуття. З одного боку, я щаслива, що в нашій затишній комфортній школі навчаються чудові, талановиті діти, що серед них добре почувають себе діти з проблемних родин, діти-сироти, вихованці дитбудинку «Малятко», діти з особливими освітніми потребами,— зазначає пані Анна.— У школі організовано навчання у звичайних класах, в ексклюзивних, спеціальних класах та за індивідуальною формою. З дітьми плідно працюють фахові вчителі-предметники, вчитель-логопед, практичний психолог. Учні залюбки відвідують хореографічний і краєзнавчий гуртки, спортивні секції».

Директор додає, що найбільша гордість школи — це згуртований творчий педагогічний колектив однодумців, фанатів своєї справи у найкращому розумінні цього слова, які роблять все для того, щоб учні повірили в себе, навчають дітей вчитися, виховують справжніх патріотів своєї держави



прочитало 1039 человек      images  
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images


images
© Редакцiя газети "Хрещатик".

У разi використання матерiалiв сайту,
гіперпосилання на www.kreschatic.kiev.ua обов'язкове.

Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
bigmir)net TOP 100 images



: 0.407 sec