Хто має відповідати за перегорання побутових приладів
Інколи споживачі стають заручниками ситуації, коли через перепади напруги виходить з ладу телевізор, комп’ютер чи холодильник. Ситуацію ускладнює те, що у більшості житлових будинків проектна здатність будинкових мереж не розрахована на сучасні навантаження побутових приладів. Внаслідок чого вони легко перегорають. Як діяти в подібних випадках, дізнавався «Хрещатик».
Світлана МАЖУРІНА | «Хрещатик» Фото www.odessa-life.od.ua
У кінці минулого року більшість українців потерпали від віялових відключень світла. Крім того, що це доставляло масу незручностей, «під удар» подекуди потрапляла й побутова техніка, яка виходила з ладу через стрибки напруги. Не оминула подібна халепа й декого з киян. Та якщо техніка горить не з вини самого споживача (як і було в цих випадках), за словами фахівців, він має повне право на компенсацію. Щоправда, спочатку це ще треба довести.
Читайте також: Як споживачам отримати компенсацію: алгоритм дій (консультація юриста)
У ПАТ «Київенерго» зі свого боку виправдовуються: однією з причин перегорання побутових приладів є те, що «переважна частина житлового фонду столиці — 70-х років забудови. І стан внутрішньобудинкових мереж в таких будинках нерідко призводить до перепадів напруги внаслідок використання потужних побутових електроприладів, на які не розрахована проектна здатність мереж». Експерти, відповідно, радять встановлювати, наприклад, реле контролю напруги.
Разом з тим у прес-службі комунального монополіста столиці визнають: у випадку, якщо причетність компанії до пошкодження побутових приладів буде доведена, матеріальний збиток буде відшкодований нею в повному обсязі. Якщо ж несправність виникла у внутрішньобудинкових мережах, то ліквідовувати їх, а отже і компенсувати збитки, спричинені цими несправностями, мають КП УЖГ (комунальні підприємства по утриманню житлового господарства), оскільки саме у них на балансі вони перебувають, резюмують у прес-службі.
Заступник голови КМДА Петро Пантелеєв в коментарі «Хрещатику» підтверджує, що в кожному випадку потрібно знайти відповідальну сторону. «Електроенергію в квартиру постачає «Київенерго», але певну функцію виконує також і ЖЕК. Тож, якщо сталася аварія, створюється комісія, складається акт про подію (який є основним документом для компенсацій), знаходяться винні,— пояснює він.— Комісія складається за заявою мешканців і буде включати представників ЖЕКу і «Київенерго» та, можливо, когось із зацікавлених представників». Як наголошує пан Пантелеєв, розвиток справи та її кінцевий результат контролює, в першу чергу, постраждала сторона. Адже саме споживач зацікавлений в отриманні компенсації. Бувають спірні випадки, тоді справи вирішуються у суді.
В Інспекції з питань захисту прав споживачів у м. Києві у свою чергу нагадують, що, відповідно до пп. 41 та 43 «Правил користування електричною енергією для населення», споживач електроенергії має право на відшкодування, згідно із законодавством, збитків, заподіяних внаслідок порушення його прав, та на якісне обслуговування енергопостачальником електромереж і приладів обліку, а енергопостачальник несе відповідальність за шкоду, заподіяну споживачу або його майну