Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно.
Світлана МАЖУРІНА. Фото Бориса Корпусенка | «Хрещатик»
За словами юристів, відповідальність за зникнення багажу несе авіакомпанія, і всі претензії пасажири повинні направляти їй.
«Після прийняття авіакомпанією багажу до перевезення, він переходить під відповідальність авіакомпанії. Це підтверджується виданим пасажиру відривним талоном багажної ідентифікаційної бірки та багажної квитанції. Авіакомпанія несе відповідальність за втрату, нестачу або пошкодження зареєстрованого багажу при перевезенні. Звісно, якщо не доведе, що вжила всіх необхідних заходів для запобігання шкоди речей або що прийняття таких заходів було неможливим»,— пояснює юрист судового департаменту компанії «Алексєєв, Боярчуков і партнери» Юлія Лец.
За словами юриста, якщо пасажир виявив, що речі зникли, йому необхідно негайно направити претензію авіакомпанії-перевізнику. Але це треба зробити не пізніше семи календарних днів з дати отримання зареєстрованого багажу.
«Якщо було втрачено частину багажу, то компенсація пасажирові розраховується, виходячи з вартості 1 кг втраченого вантажу. Вона становить близько 20-ти доларів за 1 кг ваги»,— пояснює експерт.
Якщо ж мова йде про повну втрату багажу із заявленою цінністю, то відповідальність перевізника визначається сумою заявленої цінності. Розшук втрачених валіз може тривати до 21-го календарного дня з дати, коли багаж повинен був прибути до місця призначення. Багаж вважається втраченим, якщо протягом цього відрізку часу його не вдалося відшукати.
Пасажир повинен зафіксувати той факт, що він не отримав своїх речей. Це потрібно зробити до виходу з багажного відділення аеропорту. Для цього складається спеціальний акт.
Однак пасажири повинні знати, що переглядати вміст валіз без їх відома перевізник має законне право. Про це потрібно пам’ятати, коли, відкривши свій багаж, виявляєш, що його вже хтось відкривав до тебе, бо речі в ньому складені по-іншому
Авіаперевізник має право переглядати багаж пасажира без його відома.