Логотип видання 'Хрещатик'

images
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама  | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
images
Новини
  images
2 липня 2015 року, четвер  №93 (4689) номер газеты в PDF-формате PDF новини в RSS-форматі RSS   |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    
images
полоса
images
images
Культура
images  
images
images
images
02/07/2015      надрукуватипрочитало 708 человек  

images
Марія ГОРКУН: «Я бачу в цьому нерозвинений сегмент ринку»
images

Для професійної скрипальки, випускниці Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського, грати виявилося замало. Вона ще ремонтує скрипки та власноруч виготовляє смички для струнних музичних інструментів. Що стало поштовхом займатися цією справою і наскільки затребуваною є професія музичного майстра в Україні, киянка розповіла «Хрещатику».

Олеся НАЙДЮК спеціально для «Хрещатика» Фото Олександра БОГДАЛОВА


полоса

 Молода дівчина і майстер музичних інструментів — це, щонайменше, дивно. Звідки така ідея?
М. Г.: Мені здається, гендерна ознака сьогодні в жодній професії не має значення. Те, що для жінки професія музичного майстра видається дивною,— це стереотип. В Європі цим займаються як жінки, так і чоловіки.


Моє захоплення цією справою почалося з реставрації, а відтак виготовлення струнно-смичкових інструментів. 2011 року я змайструвала свій перший альт під керівництвом скрипкового майстра Романа Шмигельского. Потім стажувалася в ще одного майстра, Едуарда Кобилянського. І коли навчалася в Бостоні, беручи участь у майстер-класах та працюючи у майстерні у Девіда Хоторна, відомого в американських музичних колах смичкового майстра, то вже дещо знала. Саме у Бостоні прийшла ідея виготовляти барокові смички. Це почалося з мого захоплення бароковою музикою, адже там дуже активний рух старовинної музики — безліч барокових фестивалей, школи, майстерні. Зрештою, я купила бароковий смичок у Девіда Хоторна. А пізніше, орієнтуючись на певні моделі, сама виготовила декілька барокових смичків. В Україні, наскільки мені відомо, цим ніхто не займається.

 Чи є попит?
М. Г.: Безперечно. Спілкуючись з музикантами — як зі своїми однолітками, так і з людьми старшого покоління, я помітила, що існує великий інтерес. Звичайно, культура давньої музики у нас не настільки розвинена, як в Америці, але люди, які цим займаються, розуміють: якщо не бароковий інструмент, який коштує дуже дорого (сьогодні будь-який струнний музичний інструмент коштує від двох тисяч доларів), то бароковий смичок — це вже щось, адже це істотний крок до автентичного звучання. Принаймні, я бачу в цьому нерозвинений сегмент ринку.

Хто ваші покупці?
М. Г.: Мої колеги, насамперед молодь. Наприклад, я зараз працюю над двома замовленнями. Ще мене запитують, чи роблю експериментальні смички для виконання сучасної академічної музики. Відповідаю, що можна спробувати, але експериментів у цій галузі було достатньо. Мені ж, навпаки, хотілося б повернутися до традицій.

 Де ваше робоче місце і чи співпрацюєте з музичними магазинами?
М. Г.: На даний момент я із задоволенням працюю у КССМШ ім. М. Лисенка — київській музичній «десятирічці», де мені затишно і добре. Крім виготовлення смичків, маю дуже багато замовлень з ремонту струнних музичних інструментів (як скрипок, так і альтів, віолончелей), а вони, як відомо музикантам-струнникам, дуже часто потребують огляду майстра. Особливо, коли виконавці — діти.


Музичні магазини — це окрема болюча тема. У нас є магазин на Либідській, де струни, як і смички, лежать по декілька років і ніхто їх не купує, бо дуже дорого. Магазин «Нота» закрився, і альтернативи я поки що не бачу. Тож приймаю замовлення в приватному режимі, зокрема через Інтернет.

 Чи є в Україні спільнота музичних майстрів?
М. Г.: Я б так не сказала. Спільнота — від слова «спільність», а єдності в цій галузі у нас нема. Поодинокі майстри є, але кожен сам по собі. Причому, в Україні, як я помітила (особливо це відчутно після Бостона), майстри часто бояться розповідати про свою технологію, певні тонкощі виготовлення інструментів, зберігаючи ауру таємничості, так, ніби остерігаються, що хтось відбере у них хліб, можливо, бояться конкуренції. Хоча говорити про конкуренцію в цій сфері — не зовсім логічно. Адже все одно у кожного свій стиль, авторська манера. Звичайно, потреба в осередках, організаціях музичних майстрів є, адже є потреба у спілкуванні, обміні досвідом і знаннями. Без цього люди приречені робити помилки.

 Хотіли б ви розвивати цю справу у нас чи мрієте жити і працювати на Заході?
М. Г.: Поки що мені вистачає того, що я кожного літа виїжджаю вдосконалювати свою майстерність у мого американського вчителя Девіда Хоторна. Залишати країну наразі не планую. Хотілося б мати в Києві власну майстерню, а також створити свою школу

images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images
images
02/07/2015 | Орнаменти актуальні і сьогодні.
images
images
02/07/2015 | Дитина крізь призму мистецтва.
images
images
02/07/2015 | Сезон завершився коханням.
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images

images
© газета "Хрещатик", "Хрещатик.Київ"
У разi використання матерiалiв
гіперпосилання на kreschatic.kiev.ua обов'язкове.
Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
| | | | | | | |