12 серпня 2015 року, середа  №116 (4712) номер газеты в PDF-формате PDF новини в RSS-форматі RSS  | Facebook   |  Київ | Економіка | Суспільство | Дозвілля | Авто | Здоров'я | Технології | Транспорт
images
images
 Логотип видання 'Хрещатик'
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
16:42 |  Центром Києва пройшов Марш захисників України
images images images
09:01 |  Віталій Кличко привітав з Днем Незалежності
images images images
08:40 |  З 25 серпня картка метро не продаватиметься і не поповнюватиметься у касах 10-и станцій метрополітену
images images images
07:42 |  Із 27 серпня до 1 вересня на вулиці Грушевського обмежать рух
images images images
20:41 |  Департамент охорони здоров’я звернувся до МОЗ України за роз’ясненням щодо питання відвідування не щеплених дітей організованих колективів
images images images
16:39 |  Віталій Кличко зустрівся з президентом Групи Світового банку: говорили про децентралізацію і фінансову спроможність міст
images images images
14:42 |  Кавуни для киян прибули якраз до свята Незалежності
images images images
14:41 |  24 серпня станція метро «Майдан Незалежності» змінить роботу, а «Хрещатик» працюватиме без змін
images images images
11:39 |  24 серпня змінять маршрути автобусів №№ 61, 98 і тролейбусів № 34
images images images
11:17 |  Віталій Кличко підняв прапор біля Київської міської ради
images images images
11:12 |  Столицю прикрасили понад 700 державними прапорами і святковою ілюмінацією
images images images
11:01 |  Управління з питань цивільного захисту шукає юристконсульта
images images images
18:38 |  Джамала стане хедлайнером кримського концерту до Дня Незалежності
images images images
17:20 |  У Борисполі до 13 вересня триває фотовиставка “Шведські татусі”
images images images
17:06 |  Київські театри представлять вистави у Польщі
images images images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса
images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

Державні закупівлі
Бюджет міста Києва на 2019 рік Контактний центр міста Києва - 1551
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    
images
images Авто
images 21/07/2015 03:00 надрукувати прочитало 6812 чoловік

Чудо-присадки для економіії топлива: лохотрон чи ні?

Модифікатори тертя, триботехничні склади, кондиціонери металу, відновники поверхні ... Цілий клас автохімії бореться з негативними наслідками сил тертя: втратами енергії і зносом поверхонь, пише autodriving.net

Лохотрон? В принципі, не завжди. Велика частина подібних присадок формує на поверхнях тертя двигунів тонкий антифрикційний шар того чи іншого складу, і нічого, що суперечить законам фізики в цьому немає. Шар, до речі, може частково (саме частково) відновити геометрію сильно зношених пар тертя.

Виробники таких складів обіцяють кілька позитивних ефектів: зниження витрати палива, підвищення ресурсу мотора і кращий захист в екстремальних режимах роботи. Традиційною демонстрацією є робота двигуна без масла. І якщо вірити результатам декількох журналістських досліджень, після обробки препаратів двигуни дійсно довше працюють «на суху».

Але в цьому місці важливо не переборщити з оптимізмом. Власне, створення антифрикційного шару з низьким опором зсуву і антизадирні властивостями дійсно здатне захистити підшипники ковзання від «клину» при роботі без масла.

Також цільовою аудиторією подібних препаратів є власники сильно зношених двигунів, відтягують термін капремонту. У ряді випадків створюваний на поверхні шар допомагає, наприклад, відновлювати компресію циліндрів, що відчувається по прийомистості мотора і поліпшенню економічності. Тому якщо двигун дихає на ладан, а поекспериментувати дуже хочеться - чому б і ні.

Але якщо ми говоримо про справний моторі в штатних режимах експлуатації, то ефект від диво-присадок вже не так очевидний. Наприклад, велика частина пар тертя в двигуні внутрішнього згоряння при нормальних умовах працює в режимі гідродинамічного тертя, де прямого контакту металу по металу немає, а опір визначається в основному формою підшипника і властивостями масла, а не якістю поверхневого шару. Є, звичайно, режими холодного пуску і перевантажень, коли тертя може бути сухим і прикордонним, але якщо говорити про витрату палива, то ці режими не є визначальними.

Деякі виробники обіцяють, що їх препарат формує на поверхні пар тертя особливі шорсткості, що утримують масло, або зміцнює поверхневий шар, запобігаючи його знос. Власне, розробники двигунів і масел теж не дурні, і про подібні речі думають: скажімо, дзеркало циліндра зазвичай має «запрограмовану» шорсткість, а поверхневий шар тим чи іншим способом зміцнений. Тому не варто очікувати, що використання подібних препаратів надасть якийсь радикальний вплив на справний мотор, принаймні, з точки зору витрат палива.

Деякі виробники масел пропонують «спецсмесі», які включають в тому числі модифікатори тертя, і при гострому бажанні ви можете купити їх. Чому їх не ллють на заводі? Причина прозаїчна: дорого, а тому у випадку зі звичайними моторами не окупається. Такі масла використовують в основному для моторів, що працюють в екстремальних режимах: для гоночних машин, наприклад.

І опитані нами фахівці з оліям прокоментували ситуацію так: головний результат від використання модифікаторів тертя на справному моторі - ефект плацебо.

полоса
images
images
images
images
Новини по темi:
images  
images
images
images
images
18:46 | У Києві розробили комплекс заходів, який може зменшити смертність на дорогах на 30% до 2022 року .
images
images
19:00 | Як правильно розмитнити "євробляху".
images
images
17:00 | Євробляхери за тиждень поповнили бюджет і Пенсійний фонд на 4 мільйони гривень.
images
images
17:00 | Кілька важливих правил безпечної їзди у дощ.
images
images
18:00 | Під Києвом з’явились камери, що розпізнають автомобільні номери.
images
images
10:00 | Як штрафуватимуть водіїв: зміни Закону про паркування.
images
images
06:00 | Водіям нагадують про необхідність вмикати фари у світлу пору доби.
images
images
18:00 | В Україні вводять положення по періодичній підготовці професійних водіїв.
images
images
03:00 | Незабаром у поліцейських з’явиться ще одна причина для штрафування водіїв.
images
images
18:00 | Перші платні дороги в Україні: міністр назвав приблизні ціни.
images
images

images
© газета "Хрещатик", "Хрещатик.Київ"
У разi використання матерiалiв
гіперпосилання на kreschatic.kiev.ua обов'язкове.
Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
| | | | | | | |