![]() |
Групу вчених з бізнес-школи Колумбійського університету і Олівера Хаузера зацікавила розгорнута статистика компанії Opower, згідно з якою, в деяких будинках в 27 штатах США енергоспоживання значно відрізнялося від середніх показників. При цьому діапазон економії енергії в 16 млн домогосподарствах за сім років становив від 0,81% до 2,55%, що в рік скорочувало витрати на 2 млн доларів. Вчені опитали 2 000 жителів цих штатів, цікавлячись, що вони думають про економію енергії, і як на їхню думку на дану проблему дивляться знайомі. Як з’ясувалося, думка оточуючих змушує людей економити, адже бажаючи справити сприятливе враження, вони свідомо починають споживати менше енергії, при цьому навіть не замислюючись про користь і важливість такої стратегії.
Другий експеримент, в якому взяли участь 561 користувач платформи Amazon Mechanical Turk, показав, що люди більш схильні заощаджувати, якщо їхні сусіди активно піклуються про навколишнє середовище.
Висновки вчених допоможуть активістам розробляти більш успішні програми і стратегії, здатні впливати на людей, і закласти в них прагнення економити.