22 травня 2020 року, п'ятниця  №36 (5315) номер газеты в PDF-формате PDF новини в RSS-форматі RSS  | Facebook   |  Київ | Економіка | Суспільство | Дозвілля | Авто | Здоров'я | Технології | Транспорт
images
images
 Логотип видання 'Хрещатик'
громадський бюджет kyiv smart city
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
12:37 |  У столиці відновили роботу спортивні школи та спортивно-масові заходи
images images images
09:50 |  Оперативна інформація про поширення коронавірусної інфекції COVID-19
images images images
09:02 |  Віталій Кличко: «Ще в 77 мешканців Києва виявили захворювання на коронавірус. Серед них – 15 медиків»
images images images
09:02 |  Випускники в столиці можуть самі вирішувати: здавати ЗНО чи ні
images images images
19:01 |  Київська опера святкує день народження та анонсує події просто неба
images images images
18:03 |  У вересні на Хрещатику відбудуться змагання «Найсильніший пожежний – рятувальник України. Київ-2020»
images images images
14:04 |  Столичні вчителі можуть взяти участь у конкурсі з призовим фондом 150 тис. грн
images images images
12:41 |  Віталій Кличко: «Із початку року з вулиць столиці прибрали більше 7 тисяч рекламних конструкцій і засобів» (+відео)
images images images
12:20 |  Віталій Кличко: «На сьогодні в Києві працюють 466 дитячих садочків»
images images images
12:14 |  Віталій Кличко: «У лікарнях столиці сьогодні перебувають 184 хворих на коронавірус. Троє підключені до апаратів ШВЛ»
images images images
12:07 |  Віталій Кличко: «Показник охоплення тестуванням у столиці перевищує норму в п’ять разів»
images images images
12:05 |  Віталій Кличко: «За минулу добу в Києві коронавірус підтвердили ще у 62 людей. Зокрема, у 10 медиків»
images images images
11:56 |  Як користуватися е-квитком у громадському транспорті
images images images
11:17 |  Прес-брифінг Віталія Кличка щодо ситуації в Києві
images images images
09:09 |  Дитячий садок на Святошино оточили захистом
images images images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса
images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

Державні закупівлі
Бюджет міста Києва на 2019 рік
Бюджет міста Києва на 2020 рік
Контактний центр міста Києва - 1551
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    
images
images Суспільство
images 07/05/2020 09:17 надрукувати прочитало 4202 чoловік

Про захист прав споживачів у нових договорах із виконавцями житлово-комунальних послуг – роз’яснення Мінрегіону

Закон України «Про житлово-комунальні послуги» від 7 червня 2018 року № 2189-VIII (далі – Закон) передбачає надання житлово-комунальних послуг виключно на договірних засадах між виконавцями та споживачами послуг. Договори про надання послуг регулюють відносини між сторонами та визначають їх права та обов’язки. Про те, як захистити свої права споживачів та як це регулюватиметься у договорі про надання послуг читайте у  роз’ясненні Мінрегіону.

Відповідно до Закону споживачі житлово-комунальних послуг зобов’язані укласти нові договори з виконавцями комунальних послуг (крім послуг з постачання електроенергії та природного газу) за кожним видом комунальної послуги.

Договори про надання житлово-комунальних послуг укладаються відповідно до типових або примірних договорів, затверджених Кабінетом Міністрів України або іншими уповноваженими законом державними органами.

Зміни у Законі України «Про житлово-комунальні послуги» через заходи щодо запобігання виникненню та поширенню COVID-19

У зв’язку зі встановленим Кабінетом Міністрів України карантином та змінами передбаченими Законом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» № 540-IX від 30 березня 2020 року, споживачі житлово-комунальних послуг зобов’язані укласти договори з виконавцями комунальних послуг не пізніш як протягом п’яти місяців з дня завершення карантину.

Договори про надання комунальних послуг, укладені до введення в дію даного Закону, зберігають чинність на умовах, визначених такими договорами, до дати набрання чинності договорами про надання відповідних комунальних послуг, укладеними за правилами, визначеними цим Законом.

Якщо згідно з договорами про надання комунальних послуг, укладеними до введення в дію цього Закону, передбачено більш ранній строк їх припинення, такі договори вважаються продовженими на той самий строк і на тих самих умовах.

Права споживачів житлово-комунальних послуг визначені у Законі України «Про житлово-комунальні послуги»

Споживач житлово-комунальних послуг має право:

  • одержувати своєчасно та належної якості житлово-комунальні послуги згідно з умовами укладених договорів;
  • безоплатно одержувати від виконавця житлово-комунальних послуг інформацію про ціни/тарифи, загальну вартість місячного платежу, структуру ціни/тарифу, норми споживання та порядок надання відповідної послуги;
  • на відшкодування збитків, завданих його майну, шкоди, заподіяної його життю або здоров’ю внаслідок неналежного надання або ненадання житлово-комунальних послуг;
  • на зменшення у встановленому законодавством порядку розміру плати за житлово-комунальні послуги у разі їх ненадання, надання не в повному обсязі або зниження їхньої якості;
  • на неоплату вартості комунальних послуг (крім постачання теплової енергії) у разі їх невикористання за період тимчасової відсутності в житловому приміщенні споживача та інших осіб понад 30 календарних днів, за умови документального підтвердження відповідно до умов договорів про надання комунальних послуг;
  • складати та підписувати акти-претензії у зв’язку з порушенням порядку надання житлово-комунальних послуг;
  • розірвати договір про надання комунальної послуги, попередивши про це виконавця відповідної комунальної послуги не менш як за два місяці до дати розірвання договору, за умови допуску виконавця для здійснення технічного припинення надання відповідної послуги тощо.
  • Більше про права та обов’язки споживачів читайте у нашому роз’ясненні «Що варто знати про свої права та обов’язки споживачам житлово-комунальних послуг».

     Захист прав споживачів житлово-комунальних послуг

    У договорі про надання послуги, який складається відповідно до правил надання послуги та типового договору чітко визначено перелік прав та обов’язків сторін, які є невід’ємним додатком такого договору. Це дає змогу визначити сфери відповідальності виконавця послуги та зобов’язати споживачів дотримуватися визначених правил. У договорі також визначено ціну та порядок оплати послуги, а також доступ виконавця до приміщень будинку.

    Інформацію, пов’язану з виконанням такого договору, виконавець зобов’язаний доводити до відома споживачів шляхом розміщення відповідних інформаційних матеріалів на визначених у цьому договорі ресурсах.

         Про правила надання житлово-комунальних послуг та їх типові договори читайте за посиланнями:

    1. Постанова Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2018 р. №712 «Про затвердження Правил надання послуги з управління багатоквартирним будинком та Типового договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком»
    2. Постанова Кабінету Міністрів України від 5 липня 2019 р. №690 «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення і типових договорів про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення»
    3. Постанова Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 830 «Про затвердження Правил надання послуги з постачання теплової енергії і типових договорів про надання послуги з постачання теплової енергії»
    4. Постанова Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2008 р. №1070 «Про затвердження Правил надання послуг з поводження з побутовими відходами»
    5. Постанова Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. №1182 «Про затвердження Правил надання послуги з постачання гарячої води та типових договорів про надання послуги з постачання гарячої води»

    Одним з дієвих інструментів захисту прав споживача є складання акту-претензії, що регламентується Законом України «Про житлово-комунальні послуги». В разі ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальних послуг споживач має право викликати виконавця комунальних послуг чи його представника для перевірки кількості та якості наданих послуг. Для того, щоб засвідчити факт ненадання послуг, або надання неякісних послуг потрібно скласти у письмовій формі відповідний акт. Чинним законодавством визначено порядок складання актів-претензій та їх подання виконавцеві послуг. Тільки такі претензії будуть прийняті виконавцем або судом у якості доказів.

    Відповідно до статті 16 Закону захист прав споживачів житлово-комунальних послуг здійснює уповноважений центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного нагляду за дотриманням законодавства про захист прав споживачів – Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.   Зразок скарги про порушення прав споживача розміщено на сайті Держпродспоживслужби.

    Додатково. Для більш детального ознайомлення про захист прав споживачів та нові моделі договірних відносин можна переглянути у нашому Універсальному довіднику у сфері ЖКГ «Абетка споживача».

    полоса
    vn.com.ua
    images
    images
    images
    images
    Новини по темi:
    images  
    images
    images
    images
    images
    09:16 | Уряд послабив обмеження для осіб старше 60 років на відвідування спортивних заходів, а для учнів – на проходження ЗНО.
    images
    images
    10:30 | Визначено список лауреатів на здобуття Мистецької премії «Київ» 2020 року.
    images
    images
    12:09 | Українцям нагадали про основні правила інформаційної гігієни.
    images
    images
    18:22 | 2 додаткові вихідні отримають українці у червні.
    images
    images
    18:03 | У Міністерстві освіти нагадали про початок вступної кампанії і переваги профтехосвіти.
    images
    images
    09:53 | Штрафи за собак: як кияни реагують на дії поліції.
    images
    images
    17:15 | З 1 червня може бути відновлено роботу інклюзивно-ресурсних центрів.
    images
    images
    16:14 | В уряді залучають волонтерів для «стеження» за українцями.
    images
    images
    13:48 | У Києві відкрили перші кімнати кризового реагування.
    images
    images
    17:29 | Із початку року поліція зафіксувала понад 7 тисяч звернень щодо домашнього насильства – Марина Хонда.
    images
    images

    images
    © газета "Хрещатик", "Хрещатик.Київ"
    У разi використання матерiалiв
    гіперпосилання на kreschatic.kiev.ua обов'язкове.
    Всi права на матерiали цього сайту
    охороняються вiдповiдно до законодавства України,
    зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
    images images images
    | | | | | | | |