Про це повідомляє “Kreschatic” з посиланням на SciTechDaily
Нове покоління розумного транспорту
У найближчому майбутньому автомобілі зможуть не лише реагувати на дорожню ситуацію, а й передбачати події заздалегідь. Такий прорив стане можливим завдяки розробці NASA під назвою Data & Reasoning Fabric (DRF), яка спочатку створювалася для автономних дронів. Сьогодні цю технологію адаптують до дорожнього транспорту, щоб зробити пересування безпечнішим та ефективнішим.
Ідея полягає в тому, щоб об’єднати інформацію з різних джерел — світлофорів, метеостанцій, інших автомобілів — у єдину систему. Таким чином, авто зможе заздалегідь дізнатися про зупинку фури, червоне світло на перехресті чи наближення до дощової зони, а також обрати оптимальний маршрут або активувати двірники ще до першої краплі.
Як працює система DRF
Технологія DRF — це програмне середовище, яке забезпечує безпечний обмін даними між автономними пристроями з різних галузей. Вона включає інфраструктуру, інструменти, протоколи та правила, які дозволяють системам взаємодіяти в реальному часі, навіть якщо вони належать до різних компаній або установ.
DRF не замінює людину, а працює «за лаштунками», забезпечуючи синхронізацію руху автономних об’єктів у просторі. За словами розробників, її можна порівняти з хореографом, який координує рух усіх учасників танцю — від приватних авто до муніципальних служб.
Технологія у дії
Одним із прикладів застосування DRF стала співпраця з містом Фінікс у США. Система допомагала організувати доставку медичних препаратів дронами в сільські регіони. DRF забезпечувала точну координацію між медичними установами, постачальниками і операторами дронів, що дозволило швидко й безпечно доставити необхідні ресурси.
Схожим чином технологію планують впроваджувати в логістиці, гірничій промисловості та навіть у космосі. Наприклад, на Місяці DRF може допомагати координувати роботу автономних бурових машин і вантажівок із запуском ракет.
Переваги для міської інфраструктури
У містах ця технологія може значно зменшити кількість аварій та заторів. Якщо всі учасники дорожнього руху — навіть автономні системи — діятимуть узгоджено, ситуація на дорогах стане набагато передбачуванішою. Особливо це важливо для взаємодії між обладнанням різних виробників, які зазвичай «говорять різними мовами».
DRF створює єдину платформу для обміну даними, забезпечуючи конфіденційність, надійність і швидкість. Це дозволяє втілювати нові стандарти «розумного міста», де транспорт реагує на зміни в навколишньому середовищі миттєво.
Що далі?
Наразі команда NASA продовжує випробовування DRF в умовах, наближених до реальних. Один з таких полігонів — Roverscape у Каліфорнії, де перевіряють здатність системи працювати в умовах перешкод, таких як схили чи каміння.
Завдяки подібним дослідженням технологія має шанси стати стандартом для координації автономних пристроїв — від автівок і дронів до гірничих машин і місячних модулів. І чим краще ця «танцювальна» платформа, тим безпечніше та ефективніше стане наше пересування як на Землі, так і за її межами.
Нагадаємо, раніше ми писали про ШІ на робочому місці.