Новий метал із майбутнього: як RidgeAlloy перетворює автомобільний брухт на матеріал високої міцності

Нова технологія RidgeAlloy може стати символом переходу від традиційної промисловості до епохи розумного виробництва з нульовими відходами.
Федоренко Олексій 114
Металобрухт. Фото - Pixabay

Американські дослідники з Oak Ridge National Laboratory створили новий алюмінієвий сплав RidgeAlloy, який може повністю змінити підхід до переробки відходів у промисловості, пише Kreschatic.

Матеріал дозволяє перетворювати автомобільний брухт, що містить домішки, на якісні та міцні структурні компоненти для машин. Це відкриття може стати проривом у сфері сталого виробництва, адже воно зменшує потребу у первинному алюмінії, який вимагає значних енергозатрат і імпорту з-за кордону.

Технологічна ідея, що змінює промисловість

Перші алюмінієві кузови з’явилися на ринку США ще у 2015 році, але тепер ці машини поступово списують. До 2030 року очікується до 350 тисяч тонн брухту з алюмінієвих деталей, який зазвичай використовують лише для лиття низькоякісних елементів.

«Можна переплавити алюміній для несучих частин, але він не матиме потрібних властивостей для конструкцій кузова», — пояснив Алекс Плотковскі, керівник групи з Oak Ridge.

Саме тому команда розробила RidgeAlloy — сплав, що дає змогу отримати з відходів новий матеріал, придатний для складних структурних компонентів.

Як працює RidgeAlloy

Процес полягає у переплавленні споживчого алюмінієвого брухту з додаванням магнію, марганцю, кремнію та заліза. Завдяки тисячам комп’ютерних розрахунків фахівці підібрали ідеальний баланс елементів, який забезпечує високу міцність і гнучкість матеріалу.

«Від паперової концепції до готової деталі команда пройшла шлях лише за 15 місяців», — зазначив Аллен Гейнс, директор програми Light Metals Core.

Це рекордно швидкий цикл для створення складного промислового сплаву, що підтверджує потенціал використання штучного інтелекту й обчислювальних симуляцій у металургії.

Енергоефективність і користь для екології

Використання RidgeAlloy дає змогу зменшити енергозатрати на 95% у порівнянні з виробництвом первинного алюмінію. Окрім економії ресурсів, це знижує викиди вуглецю та скорочує потребу в імпорті сировини.

«Цей сплав може стати основою нової внутрішньої ланки постачання алюмінію для США», — заявив Амит Шьям, керівник дослідницької групи.

У майбутньому RidgeAlloy дозволить створювати цілі кузови автомобілів, каркаси літаків і деталі промислових машин — усе з відходів, які раніше вважали непридатними.

Виробництво і перші результати

Перші зразки для випробувань виготовили у Чикаго з перероблених алюмінієвих злитків, а відливання деталей провели на заводі в Мічигані. Отримані частини продемонстрували виняткову міцність, корозійну стійкість і еластичність.

«Нашою метою є створення великих елементів кузова — це стане наступним кроком», — зазначив Плотковскі.

Експерти прогнозують, що до початку 2030-х RidgeAlloy зможе покрити до половини внутрішнього попиту США на алюмінієві конструкційні матеріали.

Від лабораторії до промислового масштабу

Проєкт підтримує Міністерство енергетики США, яке вбачає у новому сплаві ключ до зменшення залежності від імпорту металів і формування національного ринку вторинних матеріалів.

«RidgeAlloy — це перша технологія, здатна повернути цінність переробленому алюмінію та створити конкурентну перевагу у світовому виробництві», — підсумував Гейнс.

Нагадаємо, раніше ми писали про те, як моральна місія компанії OpenAI поступово перетворилася на комерційний бізнес, що змінив світ технологій.

Share This Article
Щоб бути вільним потрібно знати правду.
Exit mobile version