Про це повідомляє “Kreschatic” з посиланням на FOCUS
Запас ходу є однією з найважливіших характеристик для покупців електричних автомобілів. Однак нове дослідження, яке провела Австралійська автомобільна асоціація (ААА), показало, що фактичний пробіг електрокарів значно відрізняється від заявлених виробниками. Виявилося, що на реальні показники запасу ходу можуть впливати кілька факторів, які не враховуються під час стандартних тестувань.
Дослідження, яке коштувало 14 мільйонів доларів, показало, що реальний запас ходу може бути на 10–20% меншим за той, що вказано у специфікаціях автомобіля. Ця різниця виникає через методику тестування WLTP, яка проводиться в умовах, далекіх від реальних. Наприклад, тести проводяться за постійної температури 23 °C без навантаження на автомобіль, що не враховує реальні умови, такі як температура повітря або дорожні умови.
Як різні фактори впливають на запас ходу?
Одним із найбільших факторів, що впливають на реальний запас ходу електричних автомобілів, є температура навколишнього середовища. Холодна погода значно знижує ефективність літій-іонних акумуляторів, зменшуючи їхній заряд. Наприклад, дослідження в Норвегії показали, що в умовах низьких температур запас ходу може зменшитися на 10–23%.
Ще одним важливим фактором є швидкість руху. Високі швидкості на трасах вимагають більше енергії, ніж рух у міських умовах з постійними зупинками. Трафік і пробки також впливають на енергоспоживання: часті зупинки і розгони сприяють більшому витраті енергії, що також знижує реальний запас ходу.
Як система кондиціонування та інші споживачі енергії змінюють запас ходу?
Використання додаткових енергоспоживачів, таких як кондиціонер або обігрівач, також має великий вплив на запас ходу електромобіля. У реальних умовах, коли водії активно користуються кліматичними системами, електричні автомобілі втрачають значну частину енергії, що обмежує дальність поїздки. Це є однією з основних причин, чому фактичні показники запасу ходу можуть суттєво відрізнятися від тих, що заявлені виробниками.
Ці фактори враховуються лише частково або зовсім не враховуються під час стандартних тестів, що ускладнює точну оцінку реальних можливостей електромобіля. У зв’язку з цим, важливо, щоб потенційні покупці електричних автомобілів враховували ці умови при оцінці запасу ходу своїх майбутніх транспортних засобів.
Як різні моделі електрокарів показали себе в тестах?
Дослідження виявило, що серед тестованих моделей електрокарів найбільшу різницю між заявленим і фактичним запасом ходу продемонстрував BYD Atto 3. Реальний запас ходу цього автомобіля виявився на 23% меншим, ніж заявлено виробником. Натомість Smart #3 показав найменшу різницю, втративши лише 5% від заявленого запасу ходу.
Ці результати ще раз підтверджують важливість реальних випробувань і умов експлуатації, які можуть значно змінити показники автомобіля. Врахування таких нюансів дозволяє потенційним покупцям електромобілів зробити більш обґрунтований вибір, орієнтуючись не лише на цифри в технічних характеристиках.
Нагадаємо, раніше ми писали про риси, що формують агресивну поведінку.