Як повідомляє «Kreschatic», Національне управління продовольчими та стратегічними резервами, яке контролює офіційні товарні запаси країни, готується закупити близько 15 000 тонн очищеного кобальту.
Закупівлі можуть початися в найближчий місяць, і очікується, що ціна тендеру становитиме від 200 000 юанів до 220 000 юанів за тонну, пише Bloomberg. Це дорівнює приблизно від 28 до 31 тисячі доларів за тонну.
Ціна металу, який використовується у всьому, від акумуляторів електромобілів до аерокосмічних сплавів, впав до п’ятирічного мінімуму на тлі бурхливого виробництва в Демократичній Республіці Конго та Індонезії, де він є побічним продуктом видобутку міді чи нікелю. На Китай припадає близько чотирьох п’ятих світової переробки.
Державний запасник Китаю — раніше відомий як Бюро державного резерву — керує запасами всього, від сирої нафти до свинини та міді, і закупівлі ним товарів можуть істотно вплинути на світову ціну. Згідно з оцінкою спеціалізованого торгового дому Darton Commodities, торік Китай купив 8700 тонн кобальту.
За словами Інституту кобальту та дослідника Benchmark Mineral Intelligence, у 2023 році надлишок цього металу у всьому світі зріс приблизно до 14 200 тонн. Вони передбачили, що надлишок залишиться в короткостроковій перспективі, оскільки зростання пропозиції випереджає попит.
Минулого року ціни на акумуляторниі матеріали зазнали значного падіння. Кобальт також входить до числа металів, які вважаються «критично важливими» західними країнами, які намагаються послабити домінування Китаю в ланцюзі поставок і уникнути дефіциту в майбутньому.
Раніше в травні високопоставлений чиновник США звинуватив китайську CMOC Group у використанні «хижацької» тактики для зниження цін шляхом наповнення ринку кобальтом з шахт Демократичної Республіки Конго. CMOC, яка минулого року випередила Glencore як провідний світовий виробник металу, у березні заявила, що цього року її шахти в ДРК вироблять 60 000 тонн кобальту.
Нагадаємо, раніше ми писали про те, що експорт зброї з Росії за минулий рік обвалився вдвічі, найбільші покупці – Індія та Китай