Про це повідомляє “Kreschatic” з посиланням на Popular Science
В ході експерименту, проведеного з майже тисячею турецьких учнів старших класів, було виявлено цікаву закономірність: використання ChatGPT допомогло школярам досягти кращих результатів під час занять, але знизило їхні показники при подальшому самостійному виконанні завдань.
Експеримент охоплював три групи учнів, які вивчали математику. Одні працювали самостійно, інші використовували ChatGPT для допомоги, а треті отримували підказки від покращеної версії цього ж ШІ. За підсумками занять, ті, хто працював зі штучним інтелектом, продемонстрували кращі результати у вирішенні завдань, ніж учні, що навчалися без сторонньої допомоги.
Однак на тестуванні без підтримки ChatGPT ситуація кардинально змінилася. Школярі, які залежали від ШІ, мали гірші показники, ніж ті, хто навчався самостійно. Це наштовхує на висновок, що навіть найрозумніший алгоритм не може замінити реальне розуміння матеріалу, яке формується лише через самостійну роботу.
Вчені наголошують на тому, що надмірне покладання на штучний інтелект може призвести до переоцінки власних знань учнями, а також перешкоджати формуванню важливих навичок вирішення завдань. Хоча ChatGPT показав себе корисним інструментом на етапі навчання, залежність від нього може негативно позначитися на здатності учнів самостійно вирішувати складні задачі в майбутньому.
Нагадаємо, раніше ми писали про те, що французький стартап випустив перший мультимодальний ШІ.