ШІ у соціальних службах: чому важливо враховувати ризики травмування клієнтів

Важливо розуміти, що ШІ може стати як помічником, так і потенційною загрозою для соціальних служб, якщо його використання не буде відповідально контрольоване. 
Руки. Фото - Pexels

Про це повідомляє “Kreschatic” з посиланням на The Conversation 

Штучний інтелект (ШІ) має великий потенціал у соціальних службах, допомагаючи зменшити адміністративне навантаження та поліпшити ефективність надання послуг. Однак важливо пам’ятати, що не всі системи ШІ безпечні для користувачів. У випадках, коли технології використовуються неправильно або без належного контролю, вони можуть завдати шкоди клієнтам, посилюючи існуючі проблеми, а не вирішуючи їх. Тому необхідно ретельно оцінювати ризики при впровадженні таких інструментів.

ШІ активно використовується в соціальних службах для підтримки клієнтів, надання консультацій або допомоги в обробці даних. Наприклад, чат-боти, які надають психічну підтримку, або рекомендательні системи для пошуку роботи, можуть значно полегшити роботу фахівців. Однак ці системи не завжди відповідають очікуванням. Наприклад, чат-бот Тесса, розроблений для допомоги людям з розладами харчування, був негайно знятий через надання шкідливих порад.

Не менш важливим є ризик застосування систем розпізнавання, які можуть викликати порушення приватності та навіть дискримінацію. Система для оцінки ризику дитячих зловживань у США, наприклад, невиправдано цілеспрямовано карала бідніші та менш привілейовані сім’ї. Всі ці технології потребують детального аналізу, щоб запобігти їхній небажаній реакції на вразливих людей.

Незважаючи на загрози, які може нести штучний інтелект у соціальних службах, застосовувати його можна і потрібно, однак важливо забезпечити безпеку користувачів. Для цього були розроблені інструменти, зокрема травмо-орієнтовані методи оцінки безпеки ШІ, що допомагають зрозуміти, чи шкодить система користувачам і чи дотримуються при цьому основні принципи допомоги: довіра, безпека та підтримка вибору.

Травмо-орієнтований підхід передбачає наявність системи, яка враховує особливості кожної людини, її історію та потенціал для відновлення. Оцінка безпеки ШІ є обов’язковою складовою, щоб мінімізувати потенційні травми. Служби соціальної допомоги повинні працювати з такими інструментами, щоб технології допомагали, а не шкодили. В результаті правильно впроваджена технологія може стати великим плюсом для всіх учасників процесу.

Нагадаємо, раніше ми писали про те, як штучний інтелект може покращити процес творчого дизайну.

Share This Article
Щоб бути вільним потрібно знати правду.
Коментувати

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Exit mobile version