Sony і AMD представили проєкт Amethyst — основу майбутньої PlayStation 6

Sony і AMD розкрили спільний проєкт Amethyst, який визначить архітектуру PlayStation 6 і впровадить інтелектуальні рішення для рендерингу, освітлення та швидшого опрацювання даних у новому поколінні ігор.
Єва Захарова 95
Марк Церні та Джек Хуіньяк. Фото - Х.

Як повідомляє UNIAN, компанії Sony та AMD офіційно представили спільний проєкт під назвою Amethyst, який стане технічною платформою для наступного покоління консолей PlayStation 6, — пише Kreschatic.

Під час презентації головний архітектор PlayStation Марк Церні і старший віцепрезидент AMD Джек Хуінь розповіли про три ключові технології, що визначать майбутнє консолі: Neural Arrays, Radiance Cores і Universal Compression.

За словами розробників, нова архітектура створюється з нуля, а головна мета — зробити обробку графіки розумнішою, ефективнішою та ближчою до реалістичного відтворення світла й деталей у реальному часі.

Neural Arrays: новий “мозок” для графіки

Neural Arrays — це архітектура, у якій обчислювальні блоки графічного процесора працюють не окремо, а як єдина нейронна система. Такий підхід дозволяє їм спільно аналізувати дані, навчатися та приймати рішення під час відтворення складних сцен.

Це дає значний стрибок у якості зображення: система може розпізнавати контури, прибирати шум і покращувати апскейлінг у реальному часі. Sony зазначає, що саме ця технологія стане основою для майбутніх версій FSR і PSSR, які забезпечать глибший рівень нейронного рендерингу на PS6.

Radiance Cores: реалістичне світло без перевантаження системи

Radiance Cores — це спеціальні апаратні блоки для трасування променів і обрахунку освітлення. Вони беруть на себе найскладніші процеси: взаємодію променів із об’єктами, відбиття та тіні. Це зменшує навантаження на GPU і дозволяє досягти більш природного освітлення без втрати продуктивності.

У практичному сенсі це означає, що ігри для PS6 отримають світло, максимально наближене до реального. Розробники зможуть створювати сцени з динамічними відбиттями, глибокими тінями та реалістичною взаємодією матеріалів зі світлом.

Universal Compression: швидкість і стабільність

Третя представлена технологія — Universal Compression — це універсальний алгоритм стиснення даних, вбудований у відеопроцесор. Він автоматично аналізує інформаційні потоки, стискає графічні дані та зменшує навантаження на пам’ять.

Завдяки цьому знижується затримка під час завантаження ігор і пришвидшується обробка текстур. Це особливо важливо, оскільки подальше зростання продуктивності пам’яті стає дедалі складнішим, і Sony шукає способи підвищити ефективність без фізичного збільшення ресурсів.

Нова стратегія Sony: фокус на спільну розробку

Марк Церні пояснив, що головна зміна полягає у переході до спільної розробки з AMD, а не у створенні ізольованих технологій лише для PlayStation. Такий підхід дозволить розробникам використовувати нові інструменти на різних платформах — від консолей до ПК.

За його словами, ця стратегія зробить технологічні інновації доступнішими, а сам процес розробки ігор — швидшим і ефективнішим. Проте справжню потужність Radiance Cores і Universal Compression можна буде оцінити лише після появи прототипів PS6.

Нагадаємо, раніше ЗМІ назвали 5 міфів про завершення підтримки Windows 10, у які не варто вірити.

Share This Article
Світ в об'єктивному відображенні: погляньте через наш об'єктив.