До участі заявлено кілька сотень презентацій, ім’я переможця стане відоме у лютому наступного року. Сьогодні “Хрещатик” пропонує оцінити одну з конкурсних робіт від команди маркетологів fedoriv.com і дизайнерів Karandash Graphic Design Bureau.
Бренд міста — це не лише графічний дизайн, це платформа, що відповідає його унікальності, формує міське середовище і навіть модель поведінки городян. Так вважають розробники проекту “Київ — місто, де все починається”. Логотип і бренд створені в лютому 2011 року у рамках нiмецько-українського співробітництва з підготовки до Євро-2012, що реалiзується нiмецькою мiжнародною організацією GIZ. Наразі проект бере участь в конкурсі КМДА “Логотип міста”.
Протягом весни-осені цього року команда розробників — маркетологи компанії fedoriv.com і дизайнери Karandash Graphic Design Bureau — працювали над розвитком стилю і бренд-платформою, використовуючи “Стратегію розвитку міста” і напрацювання проекту “ВікіСітіНоміка”. Логотип презентовано відділам КМДА, туристичним і громадським рухам, реалізовано тестові проекти. У святкуванні Дня Києва цього року він був задіяний у брендингу подій на майдані Незалежності — рекламна концепція, оформлення сцени, відеоряд концерту.
При розробці логотипу використано образи-форми, що характеризують Київ як історичний, туристичний, духовний та культурний центр. Дизайнери зійшлися на тому, що презентаційний знак Києва складно відобразити одним символом. Відтак графічна форма конкурсної роботи об’єднує чотири начала: “крапля” — символізує Дніпро, легенду заснування міста, водну артерію, сполучник двох берегів; “каштан” — символ міста-парку, Хрещатика, зв’язку з природою; “купол” — золотоверха столиця, велика кількість храмів, центр православного паломництва, релігійна культура і святість; “серце” характеризує Київ як “добре” місто, без урбаністичної агресії мегаполісів, гармонійне, комфортне для життя. За словами розробників, тут є містика місця, що за легендою знаходиться під захистом архангела Михаїла, і не порушений зв’язок “людина — середовище проживання”.
Просування логотипу сконцентроване на потенціалі стати цілісною системою комунікацій, яка матиме три рівні: текст, форму та колір. Текстовий рівень, “Київ — місто, де все починається”, органічно можна застосовувати у різних сферах життя столиці. “Наприклад, цілком заслужено можна сказати, що у Києві починається (в контексті країни) кіно завдяки Довженку, література завдяки Булгакову, музика завдяки Вертинському”,— йдеться у презентаційній програмі проекту.
Через форми логотипу (крапля, каштан, купол, серце) розробники пропонують створювати позначки навігації, брендування соціальних програм тощо. Кольори також можуть стати інформативними: блакитний — позначки водойм, бізнес проектів, інфраструктур; зелений — відпочинкові зони, еко-ініціативи; жовтий — храми і старожитності, колір соціально-релігійних проектів; червоний — брендування улюблених місць відпочинку, колір для програм гостинності.
Маркетолог, ініціатор проекту “Київ — місто, де все починається” Андрій Федорів впевнений, що наше місто заслуговує на статус світової столиці: “Я багато подорожую, але виріс і живу в Києві. “Постсовок”, економічні процеси змінили обличчя нашого міста. Хочеться, аби Київ був таким, як світові столиці,— з сучасним брендингом для городян і туристів, навігацією, дружнім візуальним середовищем. У нас залишилось мало часу, щоб покращити візуальну культуру столиці до Євро-2012, але ми віримо — все тільки починається”,— прокоментував “Хрещатику” Андрій Федорів