Про це пише Financial Times з посиланням на джерела, знайомі з перебігом відповідних переговорів у Брюсселі, повідомляє «Kreschatic».
За словами співрозмовників, данські прикордонники зможуть переслідувати танкери, які не мають західної страховки, на основі законів, що дозволяють огляд судів, які потенційно становлять загрозу для навколишнього середовища.
Цю пропозицію висунули після того, як європейські чиновники визнали, що майже вся експортна нафта з Росії продавалася вище за цінову стелю в 60 доларів за барель, зазначає FT.
Наразі через Балтійське море транспортується близько 60% російського морського експорту нафти. Обсяг російської нафти, яка щодня проходить транзитом через датські протоки, еквівалентний приблизно двом мільйонам барелів, підрахували журналісти.
Чиновники кажуть, що вимога належної страховки від західних компаній виправдана з огляду на те, що багато постачань російської нафти здійснюються на старих судах так званого «тіньового флоту», які мають більш високий ризик поломки або розливу нафти, що може призвести до великої екологічної катастрофи.
Після початку повномасштабної війни в Україні країни Заходу ввели проти Росії численні санкції, приділивши особливу увагу російським енергоносіям. Так, у грудні 2022 року набуло чинності нафтове ембарго Євросоюзу, яке забороняє країнам ЄС закуповувати російську нафту, що постачається морем. Тоді ж була введена цінова стеля, яка серед іншого забороняє західним страховим компаніям страхувати судна, що перевозять російську нафту за ціною, вищою від встановленої стелі. На тлі всіх цих обмежень, як повідомляла FT, Росія почала формувати тіньовий флот.
Також раніше ми писали про те, що Велика Британія ввела нові санкції проти Росії: в списку російське золото та нафтовий сектор