(Не)безпека судноплавства: чергова транснаціональна компанія  призупиняє всі маршрути танкерів через Червоне море

Нафтогазовий гігант BP заявив, що призупинить усі поставки через Червоне море після ескалації нападів бойовиків-хуситів на торговельні судна. Кілька найбільших у світі контейнерних перевізників вже раніше зробили подібні кроки

Катерина Ткач
46 контейнеровозів наразі прямують навколо мису Доброї Надії замість того, щоб пройти через Суецький канал і Червоне море. Фото - Х/Ryan Petersen

Як повідомляє «Kreschatic» з посиланням на Bloomberg, рішення було прийнято через кілька днів після того, як усі найбільші у світі контейнерні перевізники повідомили про тимчасове припинення їх транзиту через Червоне море. Цей крок стосується всіх суден, якими володіє BP, і всіх тих, які вона фрахтує.

На тлі погіршення ситуації з безпекою судноплавства в Червоному морі BP вирішила тимчасово призупинити всі транзити через Червоне море

– йдеться в заяві компанії.

Цей маршрут є яскравим нагадуванням про інфляційні та економічні фактори, через які безпека регіону є головним пріоритетом. США та їхні союзники працюють над планом для цього, але він ще не завершений. Уникати Червоного моря означає плисти навколо Африки, додаючи тисячі миль до подорожей, що впливатиме на ціну вантажів і викликатиме затримку їх доставки.

Два великих власника нафтових танкерів, Maersk Tankers і Euronav NV, також заявили наприкінці минулого тижня, що наполягають на варіантах, які дають їм право уникати цього району.

До чого тут Ізраїль?

Підтримувані Іраном єменські хусити кажуть, що атакують будь-які судна, які мають зв’язок з Ізраїлем, хоча останній тиждень чи близько того ці зв’язки стають дедалі слабкішими або їх взагалі немає.

Наприкінці минулого тижня три контейнеровози зазнали атаки приблизно за добу, що спонукало власників, зокрема MSC Mediterranean Shipping Co. SA, A.P. Moller-Maersk A/S, CMA CGM — трійку лідерів — оголосити про плани триматися подалі регіону.

За словами Раяна Петерсена, засновника логістичної фірми Flexport, вже є 46 контейнеровозів, які пішли маршрутом навколо південного краю Африки, а не використовували Червоне море, а ще 78 очікують подальших інструкцій.

Перенаправлення означає, що кораблі не будуть використовувати єгипетський Суецький канал, через який здійснюється 12% світової морської торгівлі.

До чого тут нафта і газ?

Основні ціни на природний газ у Європі зросли на 7,9% після цієї новини, перш ніж скоротити їх зростання. Ф’ючерси на нафту Brent також подорожчали.

Ми будемо постійно переглядати цю запобіжну паузу залежно від того, як буде розвиватися ситуація в регіоні

– йдеться в заяві ВР. Рішення стосується всіх кораблів, якими володіє компанія, і всіх тих, які вона винаймає.

Підхід ВР змусить інші фірми наслідувати їхній приклад. Так, крюїнгова компанія, яка займається підбором членів екіпажу на кораблі з пулу з понад 44 000 працівників, раніше заявила, що рекомендує власникам розглянути альтернативи Червоному морю.

BP заявила, що добробут її команди є пріоритетом компанії, підкресливши, що комерційний тиск — принаймні на даний момент — відходить на другий план у прийнятті рішень великими компаніями.

Протягом останніх двох років канал став основним маршрутом для глобальної торгівлі СПГ, що підкріплюється попитом Європи на цей вид палива як основної заміни російського газу, що постачається по трубах. Цього року його важливість зросла, оскільки вантажі, що прямують в Азію, прямують довшими маршрутами через перевантаженість Панамського каналу.

Нагадаємо, раніше ми писали про те, що Ізраїль вивів ракетні кораблі в Червоне море після атак хуситів з Ємену

Share This Article
Світ в об'єктивному відображенні: погляньте через наш об'єктив.
Leave a comment