Росія з початку повномасштабної війни витратила 12 мільярдів доларів для підтримки цивільної авіації

Влада РФ з початку повномасштабної війни з Україною виділила з бюджету 1,09 трильйона рублів (близько 12 мільярдів доларів) на підтримку цивільної авіації, яка постраждала через західні санкції

Катерина Ткач
З початку війни влада Росії витратила більше трильйона рублів на підтримку цивільної авіації. Фото - Reuters

Відповідні розрахунки, засновані на даних Мінфіну та Рахункової палати РФ, провело агентство Reuters, повідомляє «Kreschatic».

Основну частину коштів на підтримку авіагалузі — близько 400 мільярдів рублів — було виділено з Фонду національного добробуту, пише агентство. Західні аналітики вважають, що цих інвестицій «у найкращому разі» вистачить лише на те, щоб зберегти авіапарк.

Як зазначає Reuters, сума, витрачена владою РФ з початку війни, майже вдвічі перевищує субсидії, виділені авіакомпаніям під час пандемії ковіда, коли галузь зазнавала серйозних збитків через заборону на міжнародні польоти. Тоді було витрачено 547 мільярдів рублів.

Найбільші авіавиробники припинили техобслуговування своїх літаків у Росії та постачання запасних частин для літаків у перші тижні війни.

ЗМІ неодноразово писали, що російські авіакомпанії розбирають на запчастини деякі літаки зі своїх парків. Також запасні деталі нелегально ввозяться через треті країни у межах так званого паралельного імпорту.

Наразі російські авіакомпанії використовують 991 літак, з яких 405 – російського виробництва.

Але лише 133 літаки Superjet зроблені державним виробником Об’єднана авіабудівна корпорація. Інші літаки російського виробництва – Туполєв, Яковлєв та Ільюшин – рідко використовуються для комерційних рейсів.

Міністерство промисловості та торгівлі заявило у відповідь на висновки Reuters, що підтримка авіабудування, ключової галузі, буде збережена протягом наступних років.

російська авіація
Фото – Reuters

Важливість надійної авіаційної галузі особливо важлива для Росії як для транспортування людей і вантажів через її величезну територію, так і для підкріплення наративу Москви про те, що санкції мали лише мінімальний вплив.

Оскільки через три місяці відбудуться «вибори Путіна», крах авіакомпанії може спричинити репутаційний і електоральний тиск на нього.

Західні авіаційні аналітики стверджують, що інвестиції в кращому випадку дозволять флоту літати, але сумніваються, що літаки найближчим часом повернуться на західні ринки, навіть якщо війна в Україні закінчиться. Це пов’язано з витратами та бюрократією, пов’язаною з відновленням авіапарку з чистою та відстежуваною інформацією про безпеку та оригінальними запчастинами.

Нагадаємо, раніше ми писали про те, що московські аеропорти терміново замовляють пристрої для боротьби з безпілотниками

Share This Article
Світ в об'єктивному відображенні: погляньте через наш об'єктив.
Leave a comment