Якби Китай стабільно купував нафту танкерами, це допомогло б зменшити найбільші надлишки російської нафти за останні два роки, спричинену проблемами з оплатою на тлі санкцій Заходу, накладених на Росію через її війну в Україні.
Як повідомляє «Kreschatic» з посиланням на Reuters, якщо Китай відмовиться від танкерів, це ще більше погіршить проблеми для Москви, яка останніми тижнями бореться з продажем нафти «Сокіл» і платежами, оскільки Вашингтон посилив санкційний тиск.
Понад 10 мільйонів барелів нафти «Сокіл», поставленої компанією «Сахалін-1», дочірньою компанією нафтового гіганта «Роснефть», протягом останніх трьох місяців плавали в дюжині танкерів без покупця.
Згідно з даними LSEG і аналітичними компаніями Vortexa і Kpler, у середу танкер NS Century під російським прапором, який експлуатує дубайська дочірня компанія Совкомфлоту (SCF) SCF MGMT, став на якір у безпосередній близькості від китайського порту Циндао.
NS Century, на яку США ввели санкції за ухилення від обмеження цін, перевозить 698 000 барелів нафти Sokol. Незрозуміло, чому танкер не попрямував прямо в порт, а став на якір зовні. Представник порту Циндао не відповів на запит Reuters про коментар.
«Китайські порти можуть бути більше стурбовані проблемами з подальшими платежами, ніж дозволом цим суднам розвантажуватися, оскільки це може означати, що нафта застряє в портах», — сказало джерело в галузі.
Нагадаємо, раніше ми писали про те, що російська нафтопереробна галузь несе значні збитки через атаки українських безпілотників