Правильно вибрати CMS двигун для створення інтернет магазину – це половина успіху всього бізнесу. Вона відповідає за працездатність сайту, швидкість обробки замовлень, зручність адміністрування, масштабування та багато іншого. Тому вибір CMS для інтернет магазину – це стратегічне рішення, яке безпосередньо впливає на зростання прибутку, клієнтський досвід і адаптивність бізнесу до змін.
На перший погляд, всі вони обіцяють схожі функції, однак у роботі різниця між ними все ж відчувається. Ця стаття допоможе бізнесу знайти відповідь на питання: «Яку ж CMS краще вибрати для сайту інтернет магазину та на які критерії спиратися?»
Що таке CMS і навіщо вона потрібна інтернет магазину
CMS (Content Management System) – це програмне забезпечення, яке дозволяє створювати, редагувати та керувати вмістом сайту без глибоких знань програмування. У випадку e-commerce мова йде не тільки про просто додати товар, опис чи картинку. На сайті розробленому на CMS можливо робити все, що може знадобитися магазину:
- швидко додавати нові товари, категорії, спеціальні пропозиції;
- обробляти замовлення;
- підключати платіжні системи чи зв’язок з клієнтом тощо.
Коли ми говоримо про вибір CMS для магазину, важливо розуміти, що від її функціоналу залежать швидкість роботи сайту, можливості інтеграції з платіжними системами, CRM, службами доставлення, а також зручність управління товарами й обробки замовлень у щоденній роботі.
CMS для простого інтернет магазину має бути зручною та інтуїтивно зрозумілою, тоді як для складніших рішень важливо враховувати ще й можливість швидкого масштабування, безпеку, стабільність під навантаженням.
Ключові критерії вибору CMS для інтернет магазину
Інколи деякі підприємці починають розвиток свого онлайн бізнесу з самостійного опанування першої ліпшої платформи, щоб зекономити гроші на оплаті роботи професійних розробників. Проте такий підхід може створити не тільки додаткові часові витрати, а й фінансові також. Щоб уникнути такого розвитку подій, фахівці агенції ArtJoker рекомендують відразу замовити створення інтернет магазину з нуля під ключ у професіоналів своєї справи.
«Потрібно розуміти, що набагато легше і дешевше розробити сайт відразу якісно та на CMS, що підходить саме вашому бізнесу, ніж потім займатися перенесенням магазину чи виправленням помилок інших розробників»
CEO Олександр Прокоп’єв
Отже, щоб дати відповідь на питання: «Яку CMS вибрати для сайту інтернет магазину?» пропонуємо спочатку розглянути декілька ключових критеріїв для цього.
Легкість масштабування та кастомізації бізнесу
Якщо інтернет магазин має амбітні цілі зростання, CMS повинна бути здатною підтримувати динамічне розширення функціоналу без радикальних змін у структурі проєкту. Наприклад, маловідома, хоч і потужна, платформа Magento дозволяє створювати складні багатофункціональні сайти з великою кількістю товарів та індивідуальним функціоналом, що робить її хорошим вибором для великих e-commerce бізнесів. Водночас OpenCart є більш обмеженим у кастомізації, особливо коли мова йде про нестандартні бізнес-моделі.
Якщо вам потрібно CMS вибрати для великого інтернет магазину, варто звертати увагу на наявність можливостей для інтеграції з іншими системами, гнучкість у роботі з модулями та підтримку багатосторінкової структури.
Рівень функціональності
Від того, яку платформу ви виберете, залежить, наскільки зручно і швидко будуть реалізовані базові й розширені функції. Зокрема бажаними для успішного інтернет магазина є:
- система керування товарами та замовленнями для адміністратора та клієнтів;
- кошик із функцією редагування товарів та з можливістю для адміністратора бачити, що додали до кошика, але не купили;
- інтеграція з платіжними сервісами;
- особистий кабінет користувача;
- пошук за ключовими словами для середніх та великих магазинів;
- підтримка знижок, промокодів, відгуків, форми зворотного зв’язку тощо.
Наприклад, багато хто вибирає створення інтернет магазину на WordPress, адже саме ця платформа найбільш універсальна по функціональності та водночас зручна в адмініструванні. На ній справді можливо реалізувати ледь не будь-який функціонал для більшості бізнесів: починаючи від базового закінчуючи налаштуванням SEO чи підключенням CRM. Отже, обираємо CMS для інтернет магазину так, щоб вона відповідала поточним задачам бізнесу, але й мала резерв функціонального зростання.
Вартість використання та обслуговування
Один із важливих чинників – це не лише вартість розробки, але й щомісячні витрати на підтримку сайту. У середньому бізнесу слід закладати від $100 до $800 щомісяця на обслуговування інтернет магазину, залежно від складності технічної частини та потреб у кастомізації.
Орієнтовно, обслуговування інтернет магазину на WordPress обійдеться в $100 – $400 на місяць, включаючи хостинг, технічну підтримку, оновлення та безпеку. Для OpenCart чи PrestaShop, які не потребують обов’язкових платних модулів, середній місячний бюджет може становити близько $150 – $250, залежно від складності сайту та частоти змін.
SEO-можливості
Якість просування напряму залежить від SEO-потенціалу платформи: можливості редагування метаданих, формування URL, інтеграції sitemap та Google Analytics. Якщо вам важливо зробити глибоку SEO-оптимізацію сайту, найкращим вибором для вас буде WordPress, MODX, PrestaShop або Drupal. Ці системи надають розширений доступ до всіх критично важливих налаштувань.
Водночас досить відома платформа Shopify, навпаки, має обмежену гнучкість, що може вплинути на ранжування в конкурентних нішах. Тому, перш ніж остаточно вирішити, яку CMS вибрати для інтернет магазину, варто переконатися, що обрана система не стане технічним бар’єром для SEO-спеціаліста.
Простота адміністрування
Просте адміністрування дозволяє власнику бізнесу, контент-менеджеру чи маркетологу самостійно керувати магазином без залучення програмістів. Вибираючи між найбільш відомими платформами, одними з найпростіших в управлінні будуть OpenCart, WordPress чи Presta Shop. Вони мають логічну структуру, швидкий доступ до товарів, знижок, замовлень і блог-розділу.
Топ найпопулярніших систем керування контентом
Ринок CMS систем постійно зростає, проте лише декілька платформ стабільно утримують лідерські позиції завдяки своїй функціональності, надійності та гнучкості. Серед найбільш популярних рішень, які обирають бізнеси різного масштабу можна назвати такі:
- OpenCart;
- WordPress;
- Shopify;
- Magento;
- PrestaShop та інші.
Кожна з платформ має свої сильні сторони, які можуть стати вирішальними при виборі.
В ArtJoker команда фахівців може створити інтернет магазин на будь-якій з названих платформ та на багатьох інших. Тому, якщо ви плануєте вибрати CMS для сайту інтернет магазину в Україні, професіонали агенції допоможуть вам це зробити відразу на перших консультаціях.