В Україні різко подешевшали BMW і Mercedes: що стоїть за обвалом цін на елітні авто

Зміни на авторинку показали: українці дедалі більше цінують практичність, економію й технології, а не статус і бренд.
Федоренко Олексій 71
BMW m4. Фото - Pixabay

На українському ринку нових автомобілів різко впав попит на преміальні марки. За даними Мінфіну, частка дорогих машин, таких як BMW, Mercedes і Lexus, скоротилася майже удвічі. Основною причиною експерти називають зміну купівельних уподобань — українці все частіше обирають китайські електромобілі, які коштують у кілька разів дешевше, пише Kreschatic.

Падіння попиту позначилося не лише на продажах нових авто, а й на вторинному ринку. Власники преміуммашин тепер змушені суттєво знижувати ціни, адже продаж дорогих моделей може тривати місяцями. У той час як електрокари з Китаю розкуповують буквально за кілька днів.

Розкіш втрачає привабливість

Ще два роки тому елітні авто займали до третини українського авторинку. Після скасування пільгового розмитнення та на тлі економічної нестабільності ситуація різко змінилася. За даними компанії Autoconsulting, у 2025 році частка преміумсегменту скоротилася до 14–15%.

Продажі BMW знизилися майже на 23%, Lexus — на 18%, Mercedes — на 16%. Удар по преміальному сегменту був настільки сильним, що навіть загальне зростання авторинку на 34% не змогло компенсувати втрати. Серед причин експерти називають і зміни в смаках покупців — дедалі більше водіїв орієнтуються не на престиж, а на економічність і технологічність авто.

Китайські електрокари витісняють люкс

Нові бренди з Китаю, зокрема Zeekr і BYD, заповнили нішу, яку звільнили європейські виробники. Їхні електромобілі стали справжнім хітом на українському ринку. У жовтні продажі Zeekr майже зрівнялися з BMW: 300 проти 311 авто. А за підсумками року китайська марка може навіть випередити німецького конкурента.

Перевага очевидна — ціна. Якщо електрокар BYD у хорошій комплектації коштує близько 750 тис. грн (приблизно $20 тис.), то аналогічний Mercedes або BMW обійдеться мінімум утричі дорожче. Крім того, на електромобілі в Україні до кінця 2025 року діють податкові пільги: відсутнє ПДВ і мито, сплачується лише невеликий акциз.

Чому падають ціни на вторинному ринку

Стагнація у продажах нових машин потягнула за собою ефект «доміно» на ринку уживаних авто. За словами експерта Станіслава Бучацького, попит на електрокари стрімко зростає, тоді як бензинові та дизельні моделі продаються дедалі важче.

Власники BMW і Mercedes вимушено роблять суттєві знижки. За словами дилерів, щоб продати відносно нову машину (до 9 років), доводиться знижувати ціну на 7–10%, тобто на 80–120 тис. грн (2–3 тис. доларів). Ті, хто не погоджується на поступки, змушені довго чекати покупців.

Що чекає український авторинок

Аналітики прогнозують, що найближчими місяцями тенденція збережеться. До кінця 2025 року очікується подальше зростання продажів китайських електромобілів, тоді як преміумсегмент може втратити ще 5–7% ринку.

Навіть після завершення податкових пільг китайські авто залишаться конкурентними завдяки нижчій собівартості й агресивній політиці імпортерів. А європейські бренди змушені будуть або знижувати ціни, або втрачати частку ринку на користь «електричних» суперників.

Нагадаємо, раніше ми писали про те, як агентство Fitch підтвердило статус обмеженого дефолту України та пояснило його наслідки для економіки.

Share This Article
Щоб бути вільним потрібно знати правду.