За даними видання Financial Times, в Росії залишилися сотні компаній, які збиралися піти. Серед них бразильський виробник косметики Natura & Co (до неї входить Avon Products), французький виробник промислового газу Air Liquide та британська споживча група Reckitt, що випускає побутову хімію, засоби гігієни, презервативи.
Financial Times зазначає, що компанії зіткнулися з бюрократичними перепонами. Після початку війни влада Росії вимагала, щоб компанії з «недружніх» країн, які продають свої активи покупцям у РФ, робили знижку 50%. Також компанії зобов’язали платити податок 15%, якщо хочуть піти з Росії. Крім того, зазначає видання, стало складно знайти покупців, які влаштують і компанії, і владу РФ.
Як повідомляє «Kreschatic», один з топ-менеджерів, який працює із західними компаніями в Росії, сказав FT, що «багато європейських компаній опинилися між молотом і ковадлом». «Вони сказали, що підуть. Але їм запропонували вибір покупців, який був для них неприйнятний», – пояснив він.
Інший топ-менеджер зазначив, що в перші тижні після вторгнення компанії вважали відхід з Росії своїм моральним обов’язком, зараз вони ставлять собі питання, чи дійсно їм потрібно йти. «Деякі з цих компаній збудували чотири-п’ять заводів за 30 років. Вони не збираються продавати їх із 90-відсотковою знижкою», — сказав співрозмовник.
За даними Київської школи економіки, які наводить Financial Times, після початку вторгнення військ РФ в Україну в 2022 році на російському ринку залишилося понад 2100 транснаціональних корпорацій. При цьому близько 1600 міжнародних компаній пішли з ринку або скоротили свою діяльність.
Також раніше ми писали про те, що Samsung вирішив повернутися в Росію: техногігант відновив рекламну активність в країні