Вчені б`ють на сполох: морські води Бразилії заполонили «кокаїнові акули», які вживають наркотик

Вчені стурбовані тим, що кокаїн, знайдений в акулах біля узбережжя Бразилії, може змінювати їхню поведінку
Бразильські гостроносі акули (на фото) вживають високі рівні наркотика від людських джерел, що може впливати на їхню поведінку. Фото - Telegraph

Морські біологи протестували 13 бразильських гостроносих акул, взятих із прибережних вод поблизу Ріо-де-Жанейро, і виявили, що в м’язах і печінці у всіх них високий рівень кокаїну, пише Telegraph.

У статті для журналу Science of the Total Environment вони зазначили, що наркотик, ймовірно, потрапляє до моря через стоки з нелегальних лабораторій, де виробляється кокаїн, або через екскременти наркокористувачів з неочищених каналізаційних стоків. Вчені також зазначили, що наркотик міг потрапити в організми акул через поїдання ними кокаїну, втраченого або викинутого контрабандистами в море, хоча цей варіант менш ймовірний.

Доктор Енріко Мендес Саджьоро, екотоксиколог з Освальдо Круз Інституту, зазначив, що кокаїн, ймовірно, шкодить здоров’ю тварин. Невідомо, чи впливає це на їхню поведінку, роблячи їх агресивнішими та непередбачуваними або збільшуючи ймовірність харчових нападів.

Це можливо, оскільки кокаїн впливає на мозок, а гіперактивна та хаотична поведінка була відзначена у інших тварин. Це можливо, і потрібні подальші дослідження.

– сказав Саджьоро.

Як повідомляє «Kreschatic», дослідники отримали невеликих акул з рибальських суден, що працюють у прибережних водах біля Ріо-де-Жанейро. Після їх розтину та проведення тестів вони виявили концентрації кокаїну до 100 разів вищі, ніж раніше виявлені в інших морських тварин. Науковці описали свої висновки як “тривожні” для морської екосистеми.

Одним з можливих способів, як кокаїн може шкодити здоров’ю акул, є вплив на їхній зір, що впливає на їхню здатність полювати.

Також раніше ми писали про те, що вчені попередили про рекордну спеку, що очікує світ у 2024 році