Це вказує на те, що ризикована ставка Києва є не просто символічною, а те, що Україна відвойовує певний контроль над торгівлею зі своїх чорноморських портів, пише Bloomberg.
Як повідомляє «Kreschatic», Україна встановила свій маршрут із портів Великої Одеси після того, як у липні Росія вийшла з угоди про безпечний коридор, підтриманої ООН і Туреччиною. Спочатку судновласники побоювалися працювати там, оскільки Росія погрожувала розглядати будь-які кораблі, які пливуть до України, як потенційно перевозячі зброю.
Але станом на зараз, вже більше 30 суден зайшли в порти в районі Великої Одеси з того моменту, як в середині вересня запрацював новий коридор, свідчать дані відстеження суден, зібрані Bloomberg. Серед їхніх вантажів близько 1 мільйона тонн зерна, повідомив цього тижня народний депутат аграрного комітету Верховної Ради України Дмитро Соломчук.
Тим не менш, хоча кількість суден зростає, невід’ємні ризики залишаються незмінними.
Це все одно небезпечно і дуже ризиковано. Цей новий альтернативний коридор збільшить експорт України, але наскільки це буде важливо, подивимося
– сказав гендиректор «Украгроконсалту» Сергій Феофілов.
Українські фермери зараз у розпалі збору врожаїв, і врожай — навіть посеред війни — виявився більшим, ніж очікувалося, що робить цей час життєво важливим для експорту. Соломчук сказав, що країна зіткнеться з проблемою зберігання зерна протягом кількох тижнів, якщо поставки не відновляться.
Згідно з підрахунками Bloomberg з використанням даних Marine Traffic, 32 судна, які заходили в порти України протягом місяця з 16 вересня, мали загальну місткість близько 1,4 мільйона тонн. Це було б подібно до обсягу, відвантаженого коридором, який підримувався ООН і Туреччиною, у перший місяць його роботи, але це все одно лише третина обсягів, які пройшли цим маршрутом, коли він працював найбільш ефективно.
Кораблі тепер обережно підходять ближче до узбережжя країн-членів НАТО Болгарії та Румунії, щоб зменшити ризики. Деякі судна, які користуються новим маршрутом, вимкнули свої сигнали про місцезнаходження, коли вони досягли чорноморських портів, свідчать дані стеження за судами.
Принаймні дев’ять із суден, які заходили в українські чорноморські порти, були суднами Panamax, одні з найбільших суден, які перевозять зерно в усьому світі, показуючи, що деякі власники суден готові ризикнути відправити більші та цінніші судна в Україну, незважаючи на потенційну небезпеку.
Окрім врожаю, кораблі також перевозили такі товари, як залізо. В той час, як зернова угода дозволяла транспортувати лише зерно, продукти харчування та добрива.
Нагадаємо, раніше ми писали про те, що країни НАТО найближчим часом об`єднають свої зусилля задля розмінування Чорного моря